Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Geplaatst: zo nov 27, 2011 2:42 pm
Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Ongeveer 2 jaar geleden had ik het idee om een f4 sinpar te maken.
Het begon ergens in de omgeving van Arnhem, daar kocht ik een voormalige
F4 van het Belgische leger.
Deze bleek in redelijke staat, echter ik heb wel de achterophanging moeten lassen.
Tegelijkertijd kocht ik een F6 Sinpar van Paul ergens uit een bos vlak in de buurt van Antwerpen.
Deze heb ik uiteindelijk gesloopt, om alle delen op de F4 te zetten.
Uiteindelijk moest er aardig gerepareerd worden aan deze sinpar set.
Zoals de centrale aandrijflijn, hier lagen de lagers ervan uit. Nieuwe bussen laten draaien,
Nieuwe lagers er in, nieuwe kruisstukken etc.
De schuifbussen zaten zo vast dat ik met de brander de boel moest los stoken!!
Aan de achterbrug met wielen moest ook nog een stukje gelast worden.
De derde auto die ik gebruikt heb voor delen kwam uit Alkmaar, dit was een F4 uit Hongarije? Zonder de girafon en met combi ramen.
Hiervan heb ik de banden en ramen gebruikt en het kenteken.
Natuurlijk is een F6 langer dan een F4, maar één aftakas bleek langer gemaakt te zijn,
Met een extra lange stang. Deze heb ik natuurlijk weer ingekort ongeveer 14cm.
Uiteindelijk heb ik alles in elkaar gezet en de auto was klaar dacht ik.?
Vlak voor de keuring had ik, dacht ik ten minste olie in de versnellingsbak gedaan?
Achteraf was het mijn andere F4
Terwijl ik naar de keuring reed, was er nogal wat gepiep en gekraak, ik dacht de remmen
Zullen wel aanlopen oid?
De auto bij de Renault specialist geparkeerd, wachtend op de APK.
De volgende dag belde de garage, de F4 stond vast? Geen beweging in te krijgen.
Helaas bleek dat de bak kapot was. ( geen olie in de bak).
De volgende dag de auto terug gesleept, met een dolly (triangel).
Er volgen een paar jaar van reparaties.
Eerst heb ik geprobeerd om van een GTL Bak een Sinpar bak te maken, dit lukte op zich prima,
Echter het differentieel was te zwaar beschadigd, nogal wat bij geluiden!!
Toen heb ik een jaar lang gemaild met een fransoos, deze had nog wel een bak liggen.
In Thenay heb ik een vriend van deze meneer getroffen en de bak meegenomen.
Thuis de bak bekeken, en helaas hier bleek het differentieel ook slecht te zijn!! Ten minste de tanden waren beschadigd.
Uiteindelijk zij iemand op mijn werk dat Hotze Holtrop ook nog war bakken had liggen.
Een paar keer gebeld en uiteindelijk had ik de goede bak te pakken!!!
Deze heb ik de afgelopen maand ingebouwd, uiteindelijk heb ik drie keer een bak gewisseld.
Nu na ± 2,5 jaar is de Sinpar klaar en rijdt deze zonder bijgeluiden.
Een dure leerschool!!! Maar nu is de auto helemaal af!
Nog een paar kleine prutsklusjes.
Vrgr dick
Ongeveer 2 jaar geleden had ik het idee om een f4 sinpar te maken.
Het begon ergens in de omgeving van Arnhem, daar kocht ik een voormalige
F4 van het Belgische leger.
Deze bleek in redelijke staat, echter ik heb wel de achterophanging moeten lassen.
Tegelijkertijd kocht ik een F6 Sinpar van Paul ergens uit een bos vlak in de buurt van Antwerpen.
Deze heb ik uiteindelijk gesloopt, om alle delen op de F4 te zetten.
Uiteindelijk moest er aardig gerepareerd worden aan deze sinpar set.
Zoals de centrale aandrijflijn, hier lagen de lagers ervan uit. Nieuwe bussen laten draaien,
Nieuwe lagers er in, nieuwe kruisstukken etc.
De schuifbussen zaten zo vast dat ik met de brander de boel moest los stoken!!
Aan de achterbrug met wielen moest ook nog een stukje gelast worden.
De derde auto die ik gebruikt heb voor delen kwam uit Alkmaar, dit was een F4 uit Hongarije? Zonder de girafon en met combi ramen.
Hiervan heb ik de banden en ramen gebruikt en het kenteken.
Natuurlijk is een F6 langer dan een F4, maar één aftakas bleek langer gemaakt te zijn,
Met een extra lange stang. Deze heb ik natuurlijk weer ingekort ongeveer 14cm.
Uiteindelijk heb ik alles in elkaar gezet en de auto was klaar dacht ik.?
Vlak voor de keuring had ik, dacht ik ten minste olie in de versnellingsbak gedaan?
Achteraf was het mijn andere F4
Terwijl ik naar de keuring reed, was er nogal wat gepiep en gekraak, ik dacht de remmen
Zullen wel aanlopen oid?
De auto bij de Renault specialist geparkeerd, wachtend op de APK.
De volgende dag belde de garage, de F4 stond vast? Geen beweging in te krijgen.
Helaas bleek dat de bak kapot was. ( geen olie in de bak).
De volgende dag de auto terug gesleept, met een dolly (triangel).
Er volgen een paar jaar van reparaties.
Eerst heb ik geprobeerd om van een GTL Bak een Sinpar bak te maken, dit lukte op zich prima,
Echter het differentieel was te zwaar beschadigd, nogal wat bij geluiden!!
Toen heb ik een jaar lang gemaild met een fransoos, deze had nog wel een bak liggen.
In Thenay heb ik een vriend van deze meneer getroffen en de bak meegenomen.
Thuis de bak bekeken, en helaas hier bleek het differentieel ook slecht te zijn!! Ten minste de tanden waren beschadigd.
Uiteindelijk zij iemand op mijn werk dat Hotze Holtrop ook nog war bakken had liggen.
Een paar keer gebeld en uiteindelijk had ik de goede bak te pakken!!!
Deze heb ik de afgelopen maand ingebouwd, uiteindelijk heb ik drie keer een bak gewisseld.
Nu na ± 2,5 jaar is de Sinpar klaar en rijdt deze zonder bijgeluiden.
Een dure leerschool!!! Maar nu is de auto helemaal af!
Nog een paar kleine prutsklusjes.
Vrgr dick