Pagina 1 van 2

Bonjour, uit België

Geplaatst: ma okt 17, 2011 2:03 pm
door RTTblackadder
Hallo,

Net verliefd geworden op een R4 F4....
Ofwel redden, ofwel sloop,.... Ik kon het niet over mijn hart krijgen, dus....
Einde van de week wordt ie geleverd.
Spatbordje vervangen, en een plaatje of 4 lassen. Motor grote beurt geven, remmetje bekijken, nieuwe zetel, enz...
Maar.... geen papieren (kenteken)

Eigenlijk iets wat thuishoort in de rubriek vraag en aanbod, maar gezien de hoogdringendheid toch hier ook even posten:

Dringend op zoek naar papieren voor een F4, lichte vracht. Bouwjaar onbekend, dus papieren van uit de jaren 70 tot 81 zouden welkom zijn.

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: vr okt 21, 2011 7:09 pm
door boerBon
Hoi,
Ik heb nog een Franse Carte Grise. Van een F4 1983.
Maar hoe wil je dat doen met chassisnr? :-?

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: vr okt 21, 2011 10:20 pm
door R4F6GTX Automaat
boerBon schreef: Maar hoe wil je dat doen met chassisnr? :-?
Dat is toch niet zo moeilijk?

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: za okt 22, 2011 6:50 am
door boerBon
Ik heb zelf van die slag cijfers, maar daarmee zou ik een diepe deuk slaan in de balk.... :roll:

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: za okt 22, 2011 8:28 am
door R4F6GTX Automaat
Creatief zijn...
kunt de cijfers op een ander stuk plaat slaan, iets wat je goed kan ondersteunen, daarna het stuk plaat op de (bijna) juiste plaats lassen... een goede lasser kan dat toch wel netjes doen...

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: za okt 22, 2011 5:07 pm
door boerBon
Dan moet je dezelfde soort cijfers hebben uit puntjes opgebouwd en Renault logo...

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: za okt 22, 2011 7:11 pm
door RTTblackadder
iDD,

Eerst een nieuwe plaat op een houtblok, lijntjes trekken, nummer kloppen, en op de originele plaat lassen, en zeer netjes afslijpen.

Bij nader inzien wordt het toch een sloper... :oops:

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: zo okt 23, 2011 12:20 am
door R4F6GTX Automaat
RTTblackadder schreef:
Bij nader inzien wordt het toch een sloper... :oops:
plaats eens een fotootje voordat je de boel sloopt...

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: zo okt 23, 2011 2:59 pm
door Rudolf2
...en waar in België die auto terug te vinden is; België is weliswaar niet zo erg groot, maar een speld in een hooiberg laat zich makkelijker vinden dan een F4 in een schuur ergens in België. Dan kan Paul even komen kijken.

Rudolf

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: zo okt 23, 2011 4:50 pm
door RTTblackadder
Foto's komen straks,
Ben reeds met de sloop bezig, maar proper...
Dus netjes deuren afhalen, voorklep lossen, enz...
Foto's, zoals het hoort, op de advertentiepagina.
Kan geheel opgehaald worden in de week van 1 nov.
Meer info, zie ad.

Ik ga dus op zoek naar een "betere"

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: di okt 25, 2011 5:04 pm
door Mummelvrouw
dan was de liefde van korte duur.. :cry:

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: di okt 25, 2011 8:56 pm
door RTTblackadder
Mummelvrouw schreef:dan was de liefde van korte duur.. :cry:
Voor deze dan toch, jammer genoeg. :wink:
Ik ga op zoek naar een beter exemplaar met wat mechanisch werk, en een weinig werk aan de koets.
Dit slopertje kan me wat sleutelervaring bijbrengen, want ben niet vertrouwd met de franse techniek.
Alle "oldies" en "niet oldies bij ons (behalve daily driver vrouw) zijn van Duitse origine.... :oops:
*don't shoot me* (nono)

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: vr dec 02, 2011 8:47 pm
door RTTblackadder
rebonjour,

Je vous présente...... Françoise:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ze is een beige r4 f4 "dans son jus" wat het koetswerk en interieur betreft.
Ze is geboren in 1983, en heeft net geen 100k kilometers gelopen.
Ze zou door een 956 cc aangedreven worden, en wordt geremd door 4 trommels.
Altijd onderhouden geweest in een Renault garage.
Gekocht van 2de eigenaar.
Ze rijdt super, remt goed, en alles werkt naar behoren.
Er is laswerk aan de bodem (enkele gaatjes) en aan de chassisbalken net achter de voorwielen.
Rest van chassis is keihard. Om dat naar behoren te kunnen uitvoeren, opteren we toch om de koets van chassis te scheiden. Tijd zat. Een nieuw rechterspatbord en een nieuw stukje binnenspatbord behoren ook tot de te voorziene werkzaamheden. Ook de laadvloer heeft enkele onzuiverheden die moeten worden aangepakt.
De bedoeling is wel om zo min mogelijk werkzaamheden te doen aan het koetswerk (voorvleugel is een must)

Woensdag zet ze voet op Belgische bodem.

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: za dec 03, 2011 12:33 am
door R4F6GTX Automaat
RTTblackadder schreef: Ze is geboren in 1983, en heeft net geen 100k kilometers gelopen.
Ze zou door een 956 cc aangedreven worden, en wordt geremd door 4 trommels.

956 cc is pas vanaf 1989. Rondom trommels is dus een oud model (gelijk de TL van de 'gewone' R4) dus heeft het de 845 cc motor. (te herkennen aan de radiateur boven het stuurhuis en niet net achter de grill... (roos)

Re: Bonjour, uit België

Geplaatst: za dec 03, 2011 12:48 pm
door RTTblackadder
Dat klopt, maar ik vermoed dat er een andere motor is ingezet.
Er is een pak facturen bij (van renaultgarage) die ik moet uitpluizen.

Iemand een idee van het kleurnummer? Ik heb het zien staan op het rechterbinnenscherm, maar mijn geheugen laat me in de steek. :oops: Ze is beige, ik vermoed 170.

Ik zal dan, na 100 % zekerheid van de kleur, contact nemen met het onderdelenmagazijn, om te kijken of ze wat beige spullen hebben (rechtervoorvleugel en misschien binnenscherm ook)

Ombouwen naar schijven ga ik niet doen, ook al heb ik alles in stock (behalve hoofdremcilinder en achterste ankerplaten). Ze houdt niet van hoge snelheden, en voor mij remt ze goed genoeg. Het was trouwens mijn 1ste rij-ervaring met een R4 (baai) , Ik voelde me direct Fransoos.... :wink: Het enige nadeel, maar dat is dan typisch voor deze F4, is het ontbreken van de kleine zijraampjes. Dode hoek is dus echt wel "dood"

Interieur is quasi onbeschadigd, rubberen mat is hartstikke gaaf, eronder ook, geen sporen van roestwater, of krokantheid....