Even voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130795Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat verhaal gaat wel in de rondte nu maar op de RDW site is er niks over te vinden... om dezelfde reden ben ik nu druk bezig om mijn Ambulance kenteken-klaar te maken om niet te riskeren dalijk voor een (naar schatting) 3 ton wegende wagen belasting te moeten betalen... voor de zekerheid, mocht hare graaiesteit dat plan er toch doordrukken... :evil:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130796Bericht ap »

Alle voertuigen die vanaf 1-1-87 op kenteken zijn gekomen worden niet meer belastingvrij dat is bekend en daar zal dit dan wel op aansluiten.
Als je het zeker wilt weten dan zou ik de RDW even bellen en dan niet zo'n telefoonmiep vragen maar b.v. iemand van de technische afdeling.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130797Bericht R4F6GTX Automaat »

ap schreef:Alle voertuigen die vanaf 1-1-87 op kenteken zijn gekomen worden niet meer belastingvrij .....
Dat is inderdaad wat 'ze' roepen maar dit is nog niet (in de kamer?) goedgekeurd dus die wet is er nog niet door dus voor ons hobbyisten is er nog hoop; Ze hebben het er nu weer over om de Oldtimers gewoon 25 jaar aan te houden en die moderne meuk gewoon in de belasting te doen...
Maar waar ze nou mee bezig zijn om een wagen, van voor 1986, al is ie van bv 1963, geen belastingvrije status te geven dus gewoon betalen, als hij vanuit het buitenland komt... in mijn geval, mijn Ambulance staat op Engels kenteken dus om zeker te zijn wil ik die dit jaar nog op NL kenteken hebben.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
LoveAtFirstDrive
Berichten: 12
Lid geworden op: zo sep 18, 2011 7:32 pm
Locatie: Hauwert
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130802Bericht LoveAtFirstDrive »

Oei, dat zou niet best zijn! Hij is zeker nog niet APK waardig, maar anders moeten we 'm eerst maar gewoon op NL kenteken zetten, zonder APK. Dan ontlopen we nog de wegenbelasting.
Maar ik heb er nog niks over gehoord verder! Als dat zo is, zou dat dan ook echt al zo snel in gaan?

In ieder geval bedankt voor de heads-up!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130806Bericht R4F6GTX Automaat »

Publicatie: 31-12-2009
Regels bij de belastingen en eigenlijk overal waar te snaaien valt veranderen nogal eens...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130808Bericht R4F6GTX Automaat »


lees ook de reacties even: (dit bedoelde ik dus)
Rijder, 03-07-2011 20:15
De belastingdienst blijkt nu brieven te sturen dat volgens de huidige wetgeving de auto wegenbelastingvrij wordt aan de hand van het bouwjaar. Maar dat na 01-01-2012 alleen nog gekeken wordt naar de toelating deel 1. Dat betekend dat de auto op die datum weer belastingplichtig wordt, het zou wel raar zijn dat de belastingdienst verschillende regeltjes gebruikt. Ik heb het zo wel zwart op wit staan op papier, weer betalen vanaf 2012. De wet en regels zijn toch voor iedereen hetzelfde?
Datum deel 1 = eerste toelating in NL...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130811Bericht jeffr4 »

Eén ding is zeker...niets is zeker,

er wordt nog over de wetgeving gesteggeld en gediscuzeurd, maar
gezien de huidige en zeker toekomstige economische maleise en verslindende ondersteuning van bijna failliete banken en eurolanden, zal het wel dokken worden!,
met een armzalig pensioentje, bij 69 jaar, in je R4 tje van 1961 met de dan 6 baanswegen-zijwegen- b-wegen belasting en milieubelasting, geluidswalbelasting enz... dat wordt genieten van iedere km.

Citaat uit http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=79

Toekomst oldtimer
De regeling voor de “oldtimers” (25 jaar en ouder) wordt in de toekomst beperkt. Vanaf 1 januari 2012 vallen alleen nog auto’s van voor 1987 onder de “oldtimerregeling”. De leeftijdgrens van 25 jaar wordt dus verlaten en wordt vervangen door auto’s van voor 1987. Er komen dus geen nieuwe oldtimers meer bij.

Op dit moment (oktober 2011) ligt er een motie van de PVV om de oldtimerregeling weer in oude staat te herstellen. Wij houden u op de hoogte.
Gebruikersavatar
boerBon
Berichten: 112
Lid geworden op: za okt 01, 2011 12:02 pm
Locatie: Franse Ardennen

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130814Bericht boerBon »

Puff. Ik ga hard door waar ik al mee bezig was; mn F4 vóór januari klaar maken voor invoer. (mal)
Echte Hollandse regering; je weet pas waar je aan toe bent als het te laat is.
Met het gegraai en bezuinigen ga ik maar op zeker :-?

Overigens het gaat voorspoedig met mijn F4.
Motor zit erin, alle stuurkogels, schokdempers enz.venieuwd, binnen een paar weken is hij APK waardig :D
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
ierie
Berichten: 50
Lid geworden op: di nov 23, 2004 8:03 pm
Locatie: Wijk en Aalburg

Re: Even voorstellen

Bericht: # 130815Bericht ierie »

Wijziging van enkele belastingwetten

Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting
1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:
b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en
die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig
worden gebruikt;

Toelichting

Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en
onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de
catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die
meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt
daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als
gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari
2010 verhoogd naar 25 jaar. De opbrengst van deze wijziging bedraagt
jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen,
zoals een sloopregeling, per 2010.

:o
Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de
vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25
jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting
voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren.
Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn
onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum
jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een
beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen
rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere
auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder
energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van
de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de
kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012.
Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg vanaf 2012. Het
vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor
de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in
2012, € 10 miljoen in 2013, € 16 miljoen in 2014, € 22 miljoen in 2015 en
€ 28 miljoen in 2016 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is
rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen
tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de
provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2012, € 4,5
miljoen in 2013, € 7,5 miljoen in 2014, € 10,5 miljoen in 2015 en € 13,5 in
2016.

Blijft voor mij de vraag kijkt men naar Bj van de auto (datum eerste toelating van het voertuig) of de datum van invoer, dus alles na 31 december 2011 gaat betalen. (Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren)
Dit laatste lijkt er op dat vrijstelling motorrijtuigenbelasting afgeschaft wordt per 1januari 2012 ook al is de eerste toelating van voor 1986.
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht: # 131519Bericht Rutger-peer »

[quote]terwijl ze minder
energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s[
/quote]

Jaja, dat valt reuze mee, typisch gevalletje van "kijk ons eens groen doen" met een heel andere bedoeling erachter als grondslag. Ik begrijp de nieuwe regelgeving wel. Maar de argumentatie is ronduit vuil, vergroening van de mobiliteitsbranche wordt hier simpelweg voor het karretje van de staatskas gespannen.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie