Tanken en benzine lucht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 14207Bericht keessie »

Wat betreft de benzinelucht in de auto na het tanken, controleer ook of de vulslang geen haarscheurtjes bevat. De vulslang is de korte (ca. 20cm) rubberen slang tussen de vulpijp en de pijp van de tank. Met mijn zessie heb ik daar eens last mee gehad. Ik had de auto toen net gekocht.Toen ik onder vlak na het tanken onder de auto keek, zag ik wat het probleem was.
keessie met zijn zessie
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 14252Bericht jbeekmann »

ik bedenk me dat het ook zo kan zijn dat je de spuit niet ver genoeg in je tank hangt. Dat ding moet er t/m die grote ribbels in kunnen. Beetje schuin naar links gehouden gaat ie er bij mij altijd het beste in...
(mmm.. dit kan je ook heel anders opvangen...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gast

Bericht: # 14259Bericht Gast »

Op 2003-01-30 14:47, schreef jbeekmann:
Beetje schuin naar links gehouden gaat ie er bij mij altijd het beste in...
(mmm.. dit kan je ook heel anders opvangen...)
:lol: Geeft niks hoor!! :lol:
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 31519Bericht -Trelleur- »

Ik had precies hetzelfde probleem van moeizaam benzine tanken bij mijn R4 TL ('91). De oorzaak was inderdaad de tankontluchting. Het slangetje voor de ontluchting komt bovenaan IN de vulhals uit. De opening kun je zien als de tankdop er af is. Ik heb een spuitbus met perslucht gebruikt om het daar eens door te blazen. Wel voorzichtig, anders komt de benzine via de vulhals omhoog. Het werkte, want vanmorgen kon ik voor het eerst tanken zonder terugkomende benzine en steeds afslaan van het vulpistool.
Plaats reactie