Wie weet er een manier om te tanken zonder dat alle benzine eruit gutst! De goede manier heb ik namelijk nog niet ontdekt en ik heb nu al een paar keer een "benzine broek" gehad! En als de tank dan eindelijk vol is ruikt het heel erg naar benzine in de auto, kan dat kwaad?
Op de eerste plaats zou ik de vulslang IN de vulnippel hangen.
Nee, zonder gein, ik heb nooit problemen met tanken. het gaat wel wat langzaam maar het gaat wel. Benzinelucht in de auto heb je toch heel snel, komt misschien door de ontluchtingsslang?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Als ik het zo lees denk ik dat je ontluchtingsslangetje verstopt zit. Gevolg is dat de luchtdruk in je tank niet weg kan, waardoor de benzine niet naar binnen kan stromen en dus teruggespoten komt. Het ontluchtingsslangetje zit langs de vulslang achter het spatbord. Loop dit ding van voor tot achter na. Bij mij is het een doorzichtige slang dus in principe zou je het moeten kunnen zien. Haal de slang anders eens uit elkaar, het zijn namelijk 2 delen. Blaas dan eens aan beide kanten op de slang en ontdek of er lucht door gaat. Zo niet, weet je wat je probleem is. Als je de slang weer aan elkaar schuift, smeer er dan eerst wat 2 componenten lijm in, zodat ze goed op elkaar aansluiten, want anders laat je een mooi spoor benzine achter, want dfan lekt ie.
-------
Hoeveel benzine krijg je dan in de tank totdat ie begint te braken? En "slaat ie af"
(je weet wel dat ie automatisch stopt als de slag denkt dat je tank vol is.) misschien zit er wel een kronkel in de leiding naar de tank.
Je spuit zoveel benzine in je tank dat die "prop" benzine de lucht verhindert weg te kunnen. Aangezien lucht veert kun je ff doortanken en dan komt alles ineens terug gevlogen. In principe zou de autostop van het vulpistool er dan in moeten komen, maar dat is dan toch al te laat.
-------
Dat is ook een mogelijke oplossing, dan kan de lucht langs de benzine af eruit. Mocht dit niet werken, dan weet ik ook niet meer wat er aan de hand is.
-------
ja...dat werkt wel, maar het is niet de bedoeling dat je zo zou moeten tanken. Het lijkt wel of die tank"tuiten" te groot zijn voor mijn tank. kan dat?
Op 2003-01-29 12:10, schreef Diana:
ja...dat werkt wel, maar het is niet de bedoeling dat je zo zou moeten tanken. Het lijkt wel of die tank"tuiten" te groot zijn voor mijn tank. kan dat?
Ja, dat kan... De diverse merken pompstations gebruiken verschillende vulspuiten. Bij de een is die veel kleiner dan de ander. Misschien een beetje mee experimenteren?
Overigens hoort de peut dan nog steeds niet om je oren te vliegen. Meestal merk je het alleen aan het feit dat de pomp nogal snel afslaat. Dus jouw probleem is waarschijnlijk idd tankontluchting.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.