Tanken en benzine lucht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Diana
Contacteer:

Bericht: # 14177Bericht Diana »

Wie weet er een manier om te tanken zonder dat alle benzine eruit gutst! De goede manier heb ik namelijk nog niet ontdekt en ik heb nu al een paar keer een "benzine broek" gehad! En als de tank dan eindelijk vol is ruikt het heel erg naar benzine in de auto, kan dat kwaad? :smile:
Goof

Bericht: # 14178Bericht Goof »

Op de eerste plaats zou ik de vulslang IN de vulnippel hangen. :lol:
Nee, zonder gein, ik heb nooit problemen met tanken. het gaat wel wat langzaam maar het gaat wel. Benzinelucht in de auto heb je toch heel snel, komt misschien door de ontluchtingsslang?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Diana
Contacteer:

Bericht: # 14179Bericht Diana »

Nou ja......ik doe het echt wel goed, maar het gutst eruit alsof de tank nog helemaal vol zit en dat zit tie echt niet! Dus wat doe ik fout? :smile:
Goof

Bericht: # 14181Bericht Goof »

Als ik het zo lees denk ik dat je ontluchtingsslangetje verstopt zit. Gevolg is dat de luchtdruk in je tank niet weg kan, waardoor de benzine niet naar binnen kan stromen en dus teruggespoten komt. Het ontluchtingsslangetje zit langs de vulslang achter het spatbord. Loop dit ding van voor tot achter na. Bij mij is het een doorzichtige slang dus in principe zou je het moeten kunnen zien. Haal de slang anders eens uit elkaar, het zijn namelijk 2 delen. Blaas dan eens aan beide kanten op de slang en ontdek of er lucht door gaat. Zo niet, weet je wat je probleem is. Als je de slang weer aan elkaar schuift, smeer er dan eerst wat 2 componenten lijm in, zodat ze goed op elkaar aansluiten, want anders laat je een mooi spoor benzine achter, want dfan lekt ie.
-------
Bauke

Bericht: # 14182Bericht Bauke »

Hoeveel benzine krijg je dan in de tank totdat ie begint te braken? En "slaat ie af"
(je weet wel dat ie automatisch stopt als de slag denkt dat je tank vol is.) misschien zit er wel een kronkel in de leiding naar de tank.
Diana
Contacteer:

Bericht: # 14185Bericht Diana »

Gelijk de eerste liter komt rechts om keer! :smile:
Goof

Bericht: # 14187Bericht Goof »

Je spuit zoveel benzine in je tank dat die "prop" benzine de lucht verhindert weg te kunnen. Aangezien lucht veert kun je ff doortanken en dan komt alles ineens terug gevlogen. In principe zou de autostop van het vulpistool er dan in moeten komen, maar dat is dan toch al te laat.
-------
Diana
Contacteer:

Bericht: # 14188Bericht Diana »

Dus.....ik moet wat langzamer tanken? :smile:
Goof

Bericht: # 14189Bericht Goof »

Dat is ook een mogelijke oplossing, dan kan de lucht langs de benzine af eruit. Mocht dit niet werken, dan weet ik ook niet meer wat er aan de hand is.
-------
Diana
Contacteer:

Bericht: # 14190Bericht Diana »

ja...dat werkt wel, maar het is niet de bedoeling dat je zo zou moeten tanken. Het lijkt wel of die tank"tuiten" :smile: te groot zijn voor mijn tank. kan dat?
Willem de Zwijger

Bericht: # 14191Bericht Willem de Zwijger »

Je moet echt naar het ontluchtingsslangetje (laten)kijken want dit soort ellende is absoluut onnodig.
Diana
Contacteer:

Bericht: # 14194Bericht Diana »

Normaal tanken kan dus wel?! Das gunstig, ik zal er inderdaad even naar laten kijken! :smile:
an3s

Bericht: # 14199Bericht an3s »

Op 2003-01-29 12:10, schreef Diana:
ja...dat werkt wel, maar het is niet de bedoeling dat je zo zou moeten tanken. Het lijkt wel of die tank"tuiten" :smile: te groot zijn voor mijn tank. kan dat?
Ja, dat kan... De diverse merken pompstations gebruiken verschillende vulspuiten. Bij de een is die veel kleiner dan de ander. Misschien een beetje mee experimenteren?

Overigens hoort de peut dan nog steeds niet om je oren te vliegen. Meestal merk je het alleen aan het feit dat de pomp nogal snel afslaat. Dus jouw probleem is waarschijnlijk idd tankontluchting.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ron

Bericht: # 14202Bericht Ron »

Inderdaad eerst eens bij een andere pomp proberen met een ander type pistool.

Zit er eigenlijk een terugslagklep in onze vulpijp? Als dat zo is dan kan die ook vastig zitten.

Anders ook eens door een man je tank vol laten gooien :smile:
Goof

Bericht: # 14204Bericht Goof »

Nope, geen terugslagklep
-------
Plaats reactie