Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

zwergje

Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129136Bericht zwergje »

Zag dat je op marktplaats voor 29 euro een systeem voor automatische deurvergrendeling kan bestellen.
Aangezien het met twee sleutels en 4 electromotoren komt, ben ik dan voor beide f6-jes klaar.

Om de stangetjes van de electromotoren goed met de slotjes te kunnen verbinden, zag ik op eerdere forumtopics, moet je achterdeurslotjes gebruiken.

Nou heb ik twee vragen met betrekking tot het inbouwen:

1 Is de slotcylinder van het orginele deurslotje te plaatsen in het achterdeurslotje, ofwel, betreft het hetzelfde standaard cylindertje, en kan je dus je orginele sleutel blijven gebruiken?

2 Zijn er mensen die ervaring hebben met het de universele electromotortjes van de automatische vergrendeling : is er genoeg ruimte, of is het verstandig een compact model uit te zoeken?

groet, Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
schoapke

Re: Achterdeurslotjes voor automatische deurvergrendeling.

Bericht: # 129137Bericht schoapke »

andwoordt op je eerste vraag is nee. [tenzij zwaaaaar aangepast? maar daar nog niet naar gekeken.

Als ik me niet vergis is de vorm en lengte anders. Los daarvan heeft het orginele sleutel slot een draai beweging als vergrendeling en een achterslot een op en neer gaande beweging
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 129139Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee Schoapke, hij heeft het over een achterdeur van een F6, dan zijn ze wel hetzelfde als de voordeuren... normaal gezien heb je ook maar 1 sleutel voor de hele auto... (bij F6 iig) (deuren en contactslot wel, benzinedop niet, die is anders...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke

Bericht: # 129150Bericht schoapke »

denk toch dat hij bedoelt; setje van vier voor 2x f6 met elk 2 voordeuren.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety

Bericht: # 129151Bericht Tweety »

Hij had 't over een achterdeur... van een F6 ofzo... 't is mij ook niet helemaal duidelijk ..,. hoe dan ook die van de achterklep is een andere.... elke achterdeur is uitwisselbaar... met de voordeuren... (sip)

hoe je echter de centrale deurvergrendeling wil gaan doen is mij nog even een raadsel....
hoewel je bedoelt dus een handgreep van een achtedeur (in principe 't zelfde als een voordeur maar dan altijd open...) en dan met dat palletje als mechaniek, en dat dan aansturen met die centrale vergrendeling...
ja dat gaat lukken... en dan de achterdeur gewoon met sleutel houden.... maar ivm de achtedeur blijft verwarrend....d'r zit toch al een slotje....?? of wil je dezelfde sleutel voor allebei de auto's....?

ruimte zat lijkt me trouwens... d'r komt geen raam naar beneden in die deuren...
Tweety

Bericht: # 129152Bericht Tweety »

en dan vraag ik me nogsteeds af waar heb je dat in godsnaam voor nodig.... je hebt 2 deuren... 1-tje is open, dan stap je in en doe je van binnenuit die andere open (voor de passagier..) maar die blijft gewoon op slot, dus als je uitstapt hoef je geen toeren uit te halen om die deur op slot te doen... voor een GTL kan ik me evt. d'r nog wel iets bij voorstellen... (blunt)
schoapke

Bericht: # 129153Bericht schoapke »

de achterdeuren van de berlines hebben een op en neer vergrendeling die op centrale deurvergrendeling aangesloten kan worden. Deze kan je in de voordeuren monteren voor centrale deurvergrendeling.
Of deze deuren nu in een F6 F4 of berline variant zitten, staat daar los van.

even de ouwe topic erbij:
viewtopic.php?f=2&t=103&hilit=centrale+ ... grendeling" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F4 FASA 1977
zwergje

Bericht: # 129164Bericht zwergje »

Okee, ter verduidelijking dan:

Als je veel onderweg bent, in en uit de auto, is centrale deurvergrendeling toch wel erg makkelijk, en tijd- en prutsbesparend, heb ik gemerkt, met de auto's die ik voor mijn werk rijd.
Enig speurwerk op het forum leverde o.a. de door schoapke genoemde link op,waarin met name naar voren komt, dat de slotjes van de achterdeur (van welk type r4, de berliner dus, maar ook die van de achterdeuren van f6 en f4 begrijp ik uit de reacties), geschikt zijn om te gebruiken in de zijdeuren, in combi met het electrische vergrendelingssysteem, omdat dat open-/sluitlipje dat eraan zit, zo mooi gebruikt kan worden om te bevestigen aan het stangetje van het electromotortje van je vergrendelingssysteem.

Vandaar de conclusie dat je dus twee achterdeur slotjes nodig hebt, om centrale vergrendeling in te bouwen.

Logische vraag die daaruit voortkomt is dan, of je nu twee verschillende sleutels nodig hebt, om je deuren handmatig te openen (als je accu plat is bijvoorbeeld), of dat je de slotcylindertjes van je originele deursloten kunt wisselen met die in de achterdeurslotjes ( die je daarna in je zijdeuren gaat zetten), en zowel links als rechts je originele sleutel kunt blijven gebruiken ( volgt u het nog? :D ).
Voor de goede orde, de achterdeur die al in de auto ( F6) zit, heeft niets met dit hele verhaal te maken, en is en blijft gewoon zoals ie is.
Waar het dus om gaat is of ik dus straks drie verschillende deursleutels aan het setje heb, of het met 1, de originele, af zal kunnen.
Laatst gewijzigd door zwergje op ma aug 01, 2011 8:11 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
ap

Bericht: # 129166Bericht ap »

Het moet ook op de gewone voordeur sloten kunnen, Folkert had het ook in zijn Alpine turbo gebouwd.
schoapke

Bericht: # 129167Bericht schoapke »

maar niet als vergrendeling, maar als anti ontgrendel

Folkert schreef:Ik heb bij de automaterialen zaak een setje gekocht, wegens het feit dat ik geen alarm (met afstandsbediening!!!) heb. Afstandsbediening is nogal belangrijk, want die CV heeft bij mij niets met het deurslot te maken. (alstie met de CV op slot staat, krijg je hem met de sleutel niet open...).
Dat van die achterslotjes is serieus een goed idee. Ik heb het zelf niet: ik schuif een stuk aluminium tussen het slot zodat het deurknopje niet in te drukken is...
R4F4 FASA 1977
Tweety

Bericht: # 129168Bericht Tweety »

zwergje schreef: Vandaar de conclusie dat je dus twee achterdeur slotjes nodig hebt, om centrale vergrendeling in te bouwen.

Logische vraag die daaruit voortkomt is dan, of je nu twee verschillende sleutels nodig hebt, om je deuren handmatig te openen (als je accu plat is bijvoorbeeld), of dat je de slotcylindertjes van je originele deursloten kunt wisselen met die in de achterdeurslotjes ( die je daarna in je zijdeuren gaat zetten), en zowel links als rechts je originele sleutel kunt blijven gebruiken ( volgt u het nog? :D ).
.
Eh Ja... eh Nee dat kan niet ! aangezien de slotcylindertjes werken volgens het principe dat een op slot gedraait slot niet ingedrukt kan worden... maw achterdeur knop is gelijk aan een cylinder die altijd open staat... of te wel... je zou je auto wel een keer extra op slot kunnen zetten, maar niet van het slot af kunnen halen.... wat je nodig hebt zijn slotcylindertjes die niet in de deurgreep zitten zoals ik die in m'n R16 heb zitten... dacht ik hoor, nou staat me ineens bij dat er vroger ook modellen waren waar de voordeuren ook van binnenuit op slot konden... maar hoe dat dan zat ? ('t gat voor 't palletje zit er nog...)
Hoe dan ook je kan er natuurlijk altijd van achter nog in om de motorklep open te wippen (en de voordeuren kunnen altijd nog van binnenuit open ook als ze op slot zitten) en je wil niet te vaak met een lege accu staan...
tijdens de montage zet je gewoon de raampjes open zodat het niet teveel een klauterpartijtje wordt...
of te wel, alleen de afstandsbediening komt erbij... zorg wel dat de deuren ook van binnenuit op slot kunnen anders kom je evt. in de situatie dat je 'm niet op slot kan zetten ....('t palletje moet blijven bestaan....)
ap

Bericht: # 129184Bericht ap »

schoapke schreef:maar niet als vergrendeling, maar als anti ontgrendel

Folkert schreef:Ik heb bij de automaterialen zaak een setje gekocht, wegens het feit dat ik geen alarm (met afstandsbediening!!!) heb. Afstandsbediening is nogal belangrijk, want die CV heeft bij mij niets met het deurslot te maken. (alstie met de CV op slot staat, krijg je hem met de sleutel niet open...).
Dat van die achterslotjes is serieus een goed idee. Ik heb het zelf niet: ik schuif een stuk aluminium tussen het slot zodat het deurknopje niet in te drukken is...
:oops: sorry :oops: dan heb ik niets gezegd, weet alleen dat ik bij de sloop van die auto dat spul uit de deur haalde..
zwergje

Bericht: # 129185Bericht zwergje »

Vandaag mijn reserve deur eens uit elkaar gehaald om goed te kunnen kijken.
Daarbij kreeg ik het volgende idee:

Is het niet eenvoudiger, alles te laten zoals het is, het electromotortje verticaal onder het handgreepje aan de binnenkant van de deur te bevestigen, een van de twee gaatjes in het greepje die er al zitten te gebruiken voor bevestigen connectiekabeltje/ -spaakje, of een gaatje te boren in het greepje zelf (dat wat je omlaag drukt, als je knijpt, om de deur open te doen van binnen uit, waardoor de stang die eraan vast zit, een kwart slag om zijn as draait, en het slot openduwd), het bewegende stangetje van de electromotor met een kabeltje/ spaakje aan het gaatje in je handgreepje te verbinden?
Eventueel mooi verstelbaar door te klemmen met moertje-boutje-ringetje.

Op het moment dat de deur op slot gedraaid is, en dus van buiten niet geopend kan worden, zonder sleutel,en je stuurt met de afstandbediening de electromotoren aan in de deuren, openen ze doordat ze via kabel/ spaakje het greepje naar beneden trekken.

Op het moment dat je vergrendeling om wat voor reden dan ook, niet werkt, of je de afstandbediening verliest, kun je de deuren nog steeds gewoon met de sleutel openen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zwergje op do jul 28, 2011 1:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
schoapke

Bericht: # 129186Bericht schoapke »

en een springveer er bij om hem open te duwen dan? Maar sringen ze dan niet ook alle twee open ook als je alleen bent. Openen is toch iets anders dan vergrendelen.
R4F4 FASA 1977
Tweety

Bericht: # 129189Bericht Tweety »

schoapke schreef:en een springveer er bij om hem open te duwen dan? Maar sringen ze dan niet ook alle twee open ook als je alleen bent. Openen is toch iets anders dan vergrendelen.
Helemaal mee eens !
Plaats reactie