1400 en de RDW
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
1400 en de RDW
Diverse mensen hebben een 1400 cc motor ingebouwd.
Prima zou je zeggen, maar.... wat zegt de RDW van zo'n ombouw?
Wordt dat goedgekeurd én op het kenteken aangepast?
en als dat niet wordt gekeurd, wat voor opmerkingen krijg je dan bij de APK keuring?
en.....het allerbelangrijkste: wat gaat een verzekeringsmaatschappij doen als er met een zo omgebouwde auto schade wordt veroorzaakt?
Is er al ervaring met dit soort zaken?
bezint eer ge begint geldt voor mij in dit geval..
Prima zou je zeggen, maar.... wat zegt de RDW van zo'n ombouw?
Wordt dat goedgekeurd én op het kenteken aangepast?
en als dat niet wordt gekeurd, wat voor opmerkingen krijg je dan bij de APK keuring?
en.....het allerbelangrijkste: wat gaat een verzekeringsmaatschappij doen als er met een zo omgebouwde auto schade wordt veroorzaakt?
Is er al ervaring met dit soort zaken?
bezint eer ge begint geldt voor mij in dit geval..
Re: 1400 en de RDW
Kan de rdw dan het aantal cc zien aan de buitenkant van het blok?
geen slapende honden wakker maken, ook geen verzekering honden!!
gr.Jan.
geen slapende honden wakker maken, ook geen verzekering honden!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 en de RDW
bij de rdw kan het motor nummer je verraden, en bij de apk kijken ze alleen naar het aantal cilinders en de brandstof.
Re: 1400 en de RDW
Dit mailde de RDW: (in 2006)gerrit v schreef:Diverse mensen hebben een 1400 cc. motor ingebouwd.
Prima, zou je zeggen..., maar wat zegt de RDW van zo'n ombouw ?
TCL = Test Centrum Lelystad RDW
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: 1400 en de RDW
Wel de nodige ervaring,maar uiteraard nog niet met mijn R4 tje, want ik ben nog aan het freubelen....
maar ik laat de R4 straks met de super5 1400 injectie wel keuren, is ook eigenlijk een verplichting.
In mijn geval: de auto is voor 1998, dus valtie nog in de soepelere regeling, keuring primair vanwege andere typeaanduiding van de motor op kenteken en tevens de andere aanpassingen motorophanging,stuurinrichting, rembekrachtiging enz.,
dus ook op de remtestbank en conform APK eisen, dichtheid uitlaat enz. ( die ga ik natuurlijk ook veranderen)
hoogteinstelling koplampen.
Het liefst de papieren van de donorauto ( heb ik) en krijg je bij goedkeuring een aanvullende aantekening op kenteken.
Kosten rond de 80 Euries en rij je voor jezelf, voor de wet en voor de verzekering safe en legaal.
Voordeel ook bij de APK keuring...staan ze niet zo raar te kijken met al de aanpassingen!
maar ik laat de R4 straks met de super5 1400 injectie wel keuren, is ook eigenlijk een verplichting.
In mijn geval: de auto is voor 1998, dus valtie nog in de soepelere regeling, keuring primair vanwege andere typeaanduiding van de motor op kenteken en tevens de andere aanpassingen motorophanging,stuurinrichting, rembekrachtiging enz.,
dus ook op de remtestbank en conform APK eisen, dichtheid uitlaat enz. ( die ga ik natuurlijk ook veranderen)
hoogteinstelling koplampen.
Het liefst de papieren van de donorauto ( heb ik) en krijg je bij goedkeuring een aanvullende aantekening op kenteken.
Kosten rond de 80 Euries en rij je voor jezelf, voor de wet en voor de verzekering safe en legaal.
Voordeel ook bij de APK keuring...staan ze niet zo raar te kijken met al de aanpassingen!
Laatst gewijzigd door jeffr4 op di jul 05, 2011 4:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: 1400 en de RDW
He, die 80 Euro is nieuw voor mij, ik heb in het verleden bedragen horen noemen die een nulletje extra hadden...
Re: 1400 en de RDW
Dat is als de auto helemaal niet bekend is, dan komt er een nieuw type keuringWillem de Zwijger schreef:He, die 80 Euro is nieuw voor mij, ik heb in het verleden bedragen horen noemen die een nulletje extra hadden...
Re: 1400 en de RDW
jeffr4 schreef: In mijn geval: de auto is voor 1998, dus valtie nog in de soepelere regeling,
Re: 1400 en de RDW
heren,
1) op het kenteken van mijn R4 staat geen cilinderinhoud. Je moet hem dus afleiden uit het typenummer, R1128 is dus 1100cc
2) de laatste rodeo's 6 (ACL 2B) hadden volgens mij een 1400 cc blok, op dezelfde bodemplaat als de R4 GTL en schijfremmen voor
Een update naar 1400 van een GTL is dus eigenlijk reeds (formeel) vertoond
vr gr Fons
1) op het kenteken van mijn R4 staat geen cilinderinhoud. Je moet hem dus afleiden uit het typenummer, R1128 is dus 1100cc
2) de laatste rodeo's 6 (ACL 2B) hadden volgens mij een 1400 cc blok, op dezelfde bodemplaat als de R4 GTL en schijfremmen voor
Een update naar 1400 van een GTL is dus eigenlijk reeds (formeel) vertoond
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: 1400 en de RDW
@Fons,
Dat is zeker interessant,mocht de RDW alsnog vragen om een conformatie en inderdaad gaat het om een typeverandering, ik had begrepen dat er een aanvulling komt op het indentifikatienummer en geldt dan het 112C type voor mijn R4 niet meer.
@Gerrit,
De informatie, die ik uit eerste hand mocht vernemen van de keuringsmeester RDW is van begin 2011 en
heb ik mijn aantekeningen geraadpleegt, maar zal eind van de week mijn grote vriend eens opzoeken, ook mede vanwege een meer rigoreus renault project.
Dat is zeker interessant,mocht de RDW alsnog vragen om een conformatie en inderdaad gaat het om een typeverandering, ik had begrepen dat er een aanvulling komt op het indentifikatienummer en geldt dan het 112C type voor mijn R4 niet meer.
@Gerrit,
De informatie, die ik uit eerste hand mocht vernemen van de keuringsmeester RDW is van begin 2011 en
heb ik mijn aantekeningen geraadpleegt, maar zal eind van de week mijn grote vriend eens opzoeken, ook mede vanwege een meer rigoreus renault project.
Re: 1400 en de RDW
Ik hoef niet naar de RDW, lokale garage doet de APK!!
Gr.Jan.
Gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 en de RDW
RDW en APK zijn ook wel even een heel ander iets.deutz schreef:Ik hoef niet naar de RDW, lokale garage doet de APK!!
Gr.Jan.
type-goedkeuring of een simpele periodieke keuring is maar een klein verschil.