1400 en de RDW

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

1400 en de RDW

Bericht: # 128648Bericht gerrit v »

Diverse mensen hebben een 1400 cc motor ingebouwd.
Prima zou je zeggen, maar.... wat zegt de RDW van zo'n ombouw?
Wordt dat goedgekeurd én op het kenteken aangepast?
en als dat niet wordt gekeurd, wat voor opmerkingen krijg je dan bij de APK keuring?

en.....het allerbelangrijkste: wat gaat een verzekeringsmaatschappij doen als er met een zo omgebouwde auto schade wordt veroorzaakt?
Is er al ervaring met dit soort zaken?

bezint eer ge begint geldt voor mij in dit geval..
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128650Bericht deutz »

Kan de rdw dan het aantal cc zien aan de buitenkant van het blok?
geen slapende honden wakker maken, ook geen verzekering honden!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128653Bericht ap »

bij de rdw kan het motor nummer je verraden, en bij de apk kijken ze alleen naar het aantal cilinders en de brandstof.
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128654Bericht ervaar.R4 »

gerrit v schreef:Diverse mensen hebben een 1400 cc. motor ingebouwd.
Prima, zou je zeggen..., maar wat zegt de RDW van zo'n ombouw ?
Dit mailde de RDW: (in 2006)

Afbeelding

TCL = Test Centrum Lelystad RDW
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128658Bericht jeffr4 »

Wel de nodige ervaring,maar uiteraard nog niet met mijn R4 tje, want ik ben nog aan het freubelen....
maar ik laat de R4 straks met de super5 1400 injectie wel keuren, is ook eigenlijk een verplichting.
In mijn geval: de auto is voor 1998, dus valtie nog in de soepelere regeling, keuring primair vanwege andere typeaanduiding van de motor op kenteken en tevens de andere aanpassingen motorophanging,stuurinrichting, rembekrachtiging enz.,
dus ook op de remtestbank en conform APK eisen, dichtheid uitlaat enz. ( die ga ik natuurlijk ook veranderen)
hoogteinstelling koplampen.
Het liefst de papieren van de donorauto ( heb ik) en krijg je bij goedkeuring een aanvullende aantekening op kenteken.
Kosten rond de 80 Euries en rij je voor jezelf, voor de wet en voor de verzekering safe en legaal.

Voordeel ook bij de APK keuring...staan ze niet zo raar te kijken met al de aanpassingen!
Laatst gewijzigd door jeffr4 op di jul 05, 2011 4:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128661Bericht Willem de Zwijger »

He, die 80 Euro is nieuw voor mij, ik heb in het verleden bedragen horen noemen die een nulletje extra hadden...
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128666Bericht roberto »

Willem de Zwijger schreef:He, die 80 Euro is nieuw voor mij, ik heb in het verleden bedragen horen noemen die een nulletje extra hadden...
Dat is als de auto helemaal niet bekend is, dan komt er een nieuw type keuring
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128669Bericht gerrit v »

jeffr4 schreef: In mijn geval: de auto is voor 1998, dus valtie nog in de soepelere regeling,
Afbeelding
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128670Bericht RVIER »

heren,

1) op het kenteken van mijn R4 staat geen cilinderinhoud. Je moet hem dus afleiden uit het typenummer, R1128 is dus 1100cc
2) de laatste rodeo's 6 (ACL 2B) hadden volgens mij een 1400 cc blok, op dezelfde bodemplaat als de R4 GTL en schijfremmen voor

Een update naar 1400 van een GTL is dus eigenlijk reeds (formeel) vertoond

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128671Bericht jeffr4 »

@Fons,
Dat is zeker interessant,mocht de RDW alsnog vragen om een conformatie en inderdaad gaat het om een typeverandering, ik had begrepen dat er een aanvulling komt op het indentifikatienummer en geldt dan het 112C type voor mijn R4 niet meer.

@Gerrit,
De informatie, die ik uit eerste hand mocht vernemen van de keuringsmeester RDW is van begin 2011 en
heb ik mijn aantekeningen geraadpleegt, maar zal eind van de week mijn grote vriend eens opzoeken, ook mede vanwege een meer rigoreus renault project.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128673Bericht deutz »

Ik hoef niet naar de RDW, lokale garage doet de APK!! (oioi)
Gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: 1400 en de RDW

Bericht: # 128678Bericht ap »

deutz schreef:Ik hoef niet naar de RDW, lokale garage doet de APK!! (oioi)
Gr.Jan.
RDW en APK zijn ook wel even een heel ander iets.
type-goedkeuring of een simpele periodieke keuring is maar een klein verschil.
Plaats reactie