nieuw met oude vlam

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

nieuw met oude vlam

Bericht: # 128620Bericht dennisvdk »

Hallo,
ik ben Dennis, 37. Ik was zeer actief met oldtimers tot begin 2007. Door drukte qua werk kwam het er gewoon weg niet van. Ik had op dat moment een Renault 4. Ik besloot om hem te verkopen en zou er nooit meer aan beginnen... De 4 werd snel verkocht, helaas. Op het moment dat ik de 4 de straat uit zag rijden wist ik dat ik hem nooit had moeten verkopen. Te laat!!! :cry: Er is ook niks voor terug gekomen in de 4 opvolgende jaren. Maar ik kon het als Marktplaats fan niet laten om toch iedere keer even te kijken of mijn oude 4 toevallig niet te koop aangeboden werd. Momenteel zit ik voor mijn werk in Qatar en afgelopen vrijdag vertelde ik mijn vrouw over de telefoon dat ik graag weer een Renault 4 wilde. Ze vond het een strak plan.

En wat denk je!!!!!!!!!!!!!!!! (oioi) (oioi) (oioi)

Zit ik dezelfde avond op Marktplaats te kijken en staat MIJN 4 er gewoon op!!! onmiskenbaar met z'n doffe uitstraling en grondverf plekken. Exact zoals hij 4 jaar eerder de straat uit reed. Na wat ongelovig gestaar naar mijn beeldscherm klik ik op "mail de adverteerder" want ik ga deze man natuurlijk meedelen dat ik de oude maar tevens ook de nieuwe eigenaar ben van deze 4... fout!!! Blijkbaar is het niet mogelijk om vanuit het zanderige Qatar te bieden op Marktplaats dit uit veiligheidsoverwegingen genomen vanuit mijn favoriete verkoopsite. En bedankt. Snel mijn vrouw gebeld en die was ook gelijk duidelijk. Die is van ons. Precies schat, gooi je charmes maar eens in de mailbox naar de verkoper en breng een bod uit waar de beste man geen nee tegen kan zeggen. Na een paar dagen ongeduldig naar de inbox staren krijgen we een mail met daarin een telefoon nummer. Meteen gebeld met de verkoper en die vond het mooi dat een vorige eigenaar de 4 terug wou kopen. Voor een hele nette prijs houd hij hem voor me vast tot ik thuis ben. Ik kom de 12de aan in Nederland en de 13de staat MIJN Renault 4 na 4 jaar weer thuis. en daar gaat hij niet meer vandaan... 8)

Ik vind het echt gaaf dat ik gewoon weer verder kan gaan waar ik gebleven was in 2007. Het was toen een keihard karretje, blok liep super en weinig roest. Hij heeft de afgelopen jaren binnen gestaan dus het plaatwerk zal nog het zelfde zijn.

Ik ben in ieder geval zo blij als een hond met 7 ......!!!

Foto's volgen zodra ik hem gehaald heb en ik zal zeker regelmatig te vinden zijn op het forum. Hier de link naar de advertentie.
http://link.marktplaats.nl/459368506

Groeten Dennis
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128631Bericht Rutger-peer »

Super, mooi verhaal! Ik wens je heel veel plezier met je vier!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128634Bericht dennisvdk »

Bedankt Rutger, ik ben je restauratie aan het volgen en het ziet er goed uit. Of ik hem ook zo rigoreus gaat aanpakken weet ik nog niet. Veel bruikbaar fotomateriaal. Zit er eigelijk aan te denken om het uiterlijk wat de auto nu heeft lekker zo te laten, plain ugly. Het chassis en de techniek wil ik sowieso wel goed aanpakken. Maar alles op z'n tijd. Eerst de APK en even een tijdje rijden.

mocht iemand nog brede stalen velgen in een hoek hebben liggen...
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128635Bericht Hanz »

dennisvdk schreef:en de 13de staat MIJN Renault 4 na 4 jaar weer thuis. en daar gaat hij niet meer vandaan..
De 13de, dus ruim op tijd om naar Thenay te rijden ;-)
Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128637Bericht dennisvdk »

hmmm, klinkt verleidelijk aangezien ik de 14de richting Parijs ga voor een paar dagen. T'is nie veul verder. Met de 4 gaat dat niet lukken ivm APK. Ik denk dat het uitstapje Thenay door het gezin niet gewaardeerd wordt aangezien de kids rekenen op Euro Disney. Ik kom in ieder geval waarschijnlijk wel genoeg 4tjes tegen onderweg. Ik zie de foto's wel verschijnen.
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128655Bericht harbourseal »

Hoi Dennis,
Succes met je oude vlam, vanuit een zonnig Breda.
Zie je vast wel een keer rijden hier in de buurt.
groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128763Bericht dennisvdk »

Robert, bedankt en we gaan elkaar ongetwijfeld een keer tegen komen.

ik zit nu geregeld het forum door te spitten naar allerlei info maar het valt mij op dat ik 75% van de foto's niet kan zien. Waar ligt dit aan?

Woensdag ga ik mijn 4 halen. APK erop en karren. Planning was om het chassis te laten voor wat het is maar ik krijg qua werk een redelijk rustig winter seizoen dussss... 8)

iemand hier thuis met photoshop?
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128783Bericht Rudolf2 »

Hoi Dennis,

Als foto's ergens online gezet zijn en een bepaalde tijd niet meer bekeken worden wordt de foto bij de gastheer uit de bestanden geschrapt. Vandaar dat je een paar jaar na een bericht zonder plaatjes zit.

Rudolf
Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128873Bericht dennisvdk »

vanmorgen weer aangekomen in NL. Ik ben gelijk naar de zaak gereden om de oprijwagen te reserveren voor morgen.

Nog 24 uur en dan staat hij hier weer voor de deur.
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 128917Bericht dennisvdk »

Jawel, ik heb hem gisteren opgehaald.
Het was en is allemaal zeer kort dag. Ik ben dinsdag thuis gekomen na een paar weken voor werk weg te zijn geweest. Woensdag zou ik rond 12:00 een oprijwagen kunnen lenen. Dat werd uiteindelijk 15:00. Hierdoor kon ik mooi aansluiten in de beginnende avondspits. Van Etten-Leur naar Hoogeveen... :-?
De 4 is nog exact als toen ik hem 4 jaar geleden verkocht heb. De vorige eigenaar was wel begonnen met enkele roestplekken onder de achter ruitjes te behandelen met een soort van Owatrol. We waren om 01:45 pas thuis. Vanmorgen om 06:00 de 4 van de oprijwagen af gerold. Aangezien er hier in huis nog wat verbouwd werd lag de garage nog vol met grofvuil. Gauw uitgeruimd want aangezien ik morgen vroeg naar Frankrijk vertrek moest de Renault naar binnen.

Maandag ben ik weer thuis en dan zal ik wat foto's plaatsen.

groeten Dennis
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 129352Bericht Rudi »

Hoi Dennis, gefeliciteerd met je oude, nieuwe aankoop.
Mijn garage Bram Tangeman aan de kroonstraat in E-L heeft misschien nog wel iets van brede stalen velgen.
Sowieso zijn er een aantal sloperijen in de buurt die nog wel eens wat hebben liggen.

Ik kom nog wel eens in E-L om je wagen te bewonderen, groet Rudi
Gebruikersavatar
dennisvdk
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 04, 2011 7:10 am
Locatie: Aruba

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 137544Bericht dennisvdk »

en zo kan het gaan...

na vorig jaar mijn oude 4 terug gevonden te hebben kwam ik maar niet toe om hem terug op de weg te brengen. Weer verkopen was een grote NO NO. Begin Februari kreeg ik van mijn baas het verzoek om onze dochteronderneming op Aruba te gaan assisteren met het opzetten van een nieuwe magazijn en werkplaats voor vrachtwagens en hogedruk equipment. Zo vertrok ik 13 Februari voor 3 maanden naar Aruba. Na een maand kreeg ik de hamvraag... Wil je hier een baan als hoofdtechnische dienst? Na overleg met het thuisfront heb ik ingestemt met de functie. Dusss, 20 juli vertrek ik met gezin voor minimaal 5 jaar naar Aruba. De container staat nu op de oprit en is al gevuld met 1x Renault 4!!! En rijden gaat hij. Deze week met platen en kenteken naar RDW en na aankomst gaat hij gelijk de werkplaats in om hem DTI (arubaanse RDW) gereed te maken. Dit houdt niet meer in als rem en licht controle. Wordt dit de eerste 4 op Aruba? Wie heeft hier antwoordt op?
...waar een wiel is, is een weg...
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 137545Bericht Rudolf2 »

Succes daarverweg!
Zou een 4tje daar trouwens minder snel roesten?

Vraagt zich Rudolf
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 137548Bericht harbourseal »

Hoi Dennis,

Veel succes daar in den verre.
Tot over een jaar of 5 dan.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: nieuw met oude vlam

Bericht: # 137753Bericht RVIER »

Succes daarverweg!
Zou een 4tje daar trouwens minder snel roesten?

Vraagt zich Rudolf
@ Rudolf

Aruba paradise is voor zover ik weet zo groot als Texel en ligt in een grote zoute zee. Ik denk dat de lak ook snel dof wordt.
Maar, beter gescheurd (en verrot) op Arube dan restaurationsbedurftig in NL in de schuur :D

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie