spaakwielen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128502Bericht gerrit v »

roberto schreef:Ik weet natuurlijk niet wat voor een auto het gaat worden maar als het een type "Tilbury" gaat worden dan is het beste een F6 en alles zo maken dat je op de achterbank plaats neemt, dan heb je een prachtige lange neus
Waarom speciaal een F6?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128503Bericht roberto »

Die is wat langer
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128504Bericht jeffr4 »

Gerrit,
ik ga er van uit, dat de kitombouw ongeveer hetzelfde zal worden als de Voglietta,
dus een klassiek model met spaakwielen en is dit bij een 2CV gelukt en rijden deze op max 155, althans de MM1, dan zal dit met de universele blinde naven ook best wel lukken.
Ik heb mijn standaard stalen velgen verbreed bij van der Mik en rij nu met 175x50x13 en voldoende ruimte over bij de zwingarmen en met een beetje
aanpassen van de achterschermen samen met Roberto, looptie niet aan, maar dit isbij een kit niet van belang.
Afbeelding


Ik heb ook nog 50/13 liggen en zelfs begonnen met 70/13 ( dus die passen ook), maar dat vond ikzelf niet zo.
Dus iniedergeval past het !
En inderdaad, het kost erg veel een verandering aan een auto, zo kostte mijn eigen ontworpen ( en op papier goede bevonden door de RDW !)subframe voor de R4 om een moderne super5 motor dwars te kunnen plaatsen over de 2000 euro,........ dus toch maar in de lengte.
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128505Bericht gerrit v »

roberto schreef:Die is wat langer

gaan we dan niet doen.
De wielbasis is al aan de lange kant; ik had 'm liever 200mm korter.
Maar jah... de RDW he :-?
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128506Bericht gerrit v »

jeffr4 schreef:Gerrit,
dus een klassiek model met spaakwielen en is dit bij een 2CV gelukt en rijden deze op max 155, althans de MM1,
He... ken je de MM1?

Die rijdt inderdaad op 155 banden; het model was ontworpen voor 145 banden. (155 loop aan de achterzijde bij volle belasting aan)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128507Bericht roberto »

Als je een beetje de sluier op tilt dan kunnen we gerichter met je mee denken of je wilt een bevestiging van ons van iets waarvan je zelf al weet hoe het zit
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128508Bericht gerrit v »

roberto schreef:Als je een beetje de sluier op tilt dan kunnen we gerichter met je mee denken of je wilt een bevestiging van ons van iets waarvan je zelf al weet hoe het zit
Nee, ik weet niet hoe het zit...ik ben nieuw in R4 land.
'k heb een R4 chassis met aandrijving etc. bekeken en ben tot de conclusie gekomen, dat het waarschijnlijk wel te doen is om er een leuke polyesterkit voor te ontwerpen.

Ik heb de eendenbasis nu zo langzamerhand wel gezien en denk, dat de renault basis aanzienlijk aardiger mogelijkheden in zich heeft.

Zo zou ik persoonlijk er voor gaan om er een 1400 in te stoppen met een automaat, maar een medebouwer ziet het helemaal zitten met de standaard 1100.

Hoe de kit er uit zou moeten gaan zien?
engelse looks periode tot pakweg 1955; al heeft ook de MM wel degelijk Morgan invloeden.

Dus wat de beperkingen in ontwerpen zijn?... niet zoveel.
Iets als max wielmaat bijvoorbeeld.
Maar poelies aan de voor-of de achterzijde van de motor?... maakt niets uit!
Dat zelfde geldt voor de benzineleiding.

snappie...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128509Bericht Mark4GTL »

duidelijk, van het uiterlijk heb je een idee
hoe het eronder uit komt te zien maakt niet uit, als het maar past en werkt...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128510Bericht roberto »

Ja ik snap het! voor de RDW hoef je niet bang te zijn die keuren alles goed als je het eerst heb laten keuren in de UK daar doen ze niet moeilijk "Spyker"deed dit al jaren
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128511Bericht jeffr4 »

gerrit v schreef:
He... ken je de MM1?
Natuurlijk ken ik de MM1 en Johan en Annette goed en jij kent mij wellicht nog ,of van mijn Citoen DS Pallas en mijn VW en Hotrod liefde en mijn supersnelle Kever met Porsche motortechniek en sinds ik in Griekenland/Kreta woon vanaf 2000,heb ik nog de ontwikkeling van de Voglietta bij je meegemaakt, maar helaas was het toch conform de griekse wet voor een particulier verboden om een kitcar te bouwen, dus hield het mooie verhaal op.
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128515Bericht gerrit v »

roberto schreef:Ja ik snap het! voor de RDW hoef je niet bang te zijn die keuren alles goed als je het eerst heb laten keuren in de UK daar doen ze niet moeilijk "Spyker"deed dit al jaren
ik heb ruime ervaring met de RDW en die is eigenlijk altijd positief.
Enne...de engelse route is inmiddels ook knap bochtig geworden :D
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128516Bericht gerrit v »

jeffr4 schreef:
gerrit v schreef:
He... ken je de MM1?
Natuurlijk ken ik de MM1 en Johan en Annette goed en jij kent mij wellicht nog ,of van mijn Citoen DS Pallas en mijn VW en Hotrod liefde en mijn supersnelle Kever met Porsche motortechniek en sinds ik in Griekenland/Kreta woon vanaf 2000,heb ik nog de ontwikkeling van de Voglietta bij je meegemaakt, maar helaas was het toch conform de griekse wet voor een particulier verboden om een kitcar te bouwen, dus hield het mooie verhaal op.

ach sooo..............
it's a small world :D

hoe is het tegenwoordig me de griekse wet? mogen kitcars nu?
Gebruikersavatar
gerrit v
Berichten: 65
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 7:37 pm

Re: spaakwielen

Bericht: # 128517Bericht gerrit v »

Mark4GTL schreef:duidelijk, van het uiterlijk heb je een idee
hoe het eronder uit komt te zien maakt niet uit, als het maar past en werkt...

Een beetje wild gezegd, maar zoiets wel.
Ik heb geen speciaal grote liefde voor Renault, al is het wel mijn dagelijkse ride (en die van m'n vrouw ook)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: spaakwielen

Bericht: # 128519Bericht jeffr4 »

gerrit v schreef:

ach sooo..............
it's a small world :D

hoe is het tegenwoordig me de griekse wet? mogen kitcars nu?
Ja, de wereld is klein! Maar moet zeggen, dat ik toendertijd zwaar onder de indruk was van de passie en
toewijding enz bij de ontwikkeling van de MM. Inmiddels is sinds de komst in 2009 van de verplichte APK keuring in Griekenland met de nieuw opgezette keuringsstations ( met hulp van de EU !) het e.e.a. ook wettelijk verandert en ben ik natuurlijk ook op Kreta aan het freubelen met een chassis en 4 wielen,.. als het niet te heet is! :D
Heb zelfs nog een paar nieuwe chassis voor van der Schoor afgeleverd vlakbij Athene.
Maar... het klimaat is lekker, maar of het economische klimaat nou zo gezond is om kitcars daar te slijten???
Plaats reactie