Pagina 1 van 1
scheurtje in de deur
Geplaatst: zo mei 22, 2011 1:02 pm
door elfje4tl
Nadat ik m'n deur aan de chauffeurskant van een een mooi nieuw laklaagje en deurrubber had voorzien, bleek dat er een scheurtje in de deur zat. Aan de binnenkant, precies in de knik waar het raam begint en aan de kant van het slot. Doordat er behoorlijke spanning op die plek komt bij het sluiten van de deur, vervormt de deur en sluiten de boven- en onderkant van de deur niet meer aan op het chassis.
Ik denk dat dit een laswerkje wordt, of heeft iemand een ander idee?
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: zo mei 22, 2011 1:10 pm
door Mark4GTL
nieuwe deur...
dit is een plek waar veel deuren slijten.
netjes lassen en afwerken en je kunt er weer even tegenaan...
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: zo mei 22, 2011 1:17 pm
door elfje4tl
Oké, hier was ik al een beetje bang voor. Lassen is namelijk iets wat ik niet kan. Iemand in de omgeving Enschede die dat wel kan en wil? Natuurlijk tegen vergoeding.....

Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: zo mei 22, 2011 1:21 pm
door roberto
Omdat het materiaal op de plaats van het scheurtje erg dun is geworden kun je er beter een plaatje op laten lassen of met koper lassen, als je naar een metaal bedrijf bij je in de buurt rijd kun je er waarschijnlijk op wachten haal dan wel het rubber weg en maak het rondom goed schoon tot op het metaal (dat scheelt tijd voor de lasser)
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: zo mei 22, 2011 3:02 pm
door jeffr4
Wellicht een standaard R4 euvel, want toen ik mijn R4 tje overnam van Nicolette, was de bestuurdersdeur ook op dezelfde plek aardig doorgescheurd en eerst maar eens geschuurd, gelast en in de zink.
Ook achter de deurrubber kan het zijn gescheurd, dus ook zeker daar het rubber loshalen en ...enige remedie ..lassen, uiteraad daarna mooi glad schuren en op kleur brengen.
En zsm laten doen, want aan de binnenkant kun je nog het e.e.a. redelijk wegwerken, maar als het zover komt dat het ook aan de buitenzijde op de naad gaat scheuren

,
zeker omdat je deze al hebt voorzien van een mooie laklaag.
Nu ik aan de bijrijderszijde, een paar flinke opzettelijk gemaakte butsen heb, wil ik een set nieuwe deuren, maar ja, gezien de schaarse tijd, eerst maar de 1400 injectie.
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: zo mei 22, 2011 10:30 pm
door eelcovanheerde
Hallo,
Ik ken het verschijnsel. Mijn zoon verdient graag een centje bij. Dus als naar Deventer rijden een optie is? Geld is een vrijwillige bijdrage voor zijn nieuwe lasapparat en dat hoeft niet veel te zijn.
Met groeten,
Eelco van Heerde
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: ma mei 23, 2011 2:52 pm
door elfje4tl
Bedankt voor alle reacties. Dit euvel blijkt dus idd vaker voor te komen.
eelcovanheerde schreef:Hallo,
Ik ken het verschijnsel. Mijn zoon verdient graag een centje bij. Dus als naar Deventer rijden een optie is? Geld is een vrijwillige bijdrage voor zijn nieuwe lasapparat en dat hoeft niet veel te zijn.
Met groeten,
Eelco van Heerde
Ik heb vanochtend een afspraak met iemand (hier in de buurt) gemaakt die het voor mij gaat repareren. In ieder geval bedankt voor de tip!!
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: di mei 24, 2011 10:56 pm
door Rik
ik heb het ook in eenvorige r4 gehad, prima te lassen hoor, maar wel iemand laten doen die het netjes kan en het met beleid doet!
succes!
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: wo mei 25, 2011 4:47 am
door ap
Nu wel even je slot goed afstellen anders heb je dit probleem binnen de kortste keren weer.
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: do mei 26, 2011 12:41 pm
door elfje4tl
De scheurtjes (in een ander portier bleek ook een kleintje te zitten) zijn inmiddels gelast. De lak zit er weer op en het rubber is terug op z'n plaats gelijmd. Het slot is ook bijgesteld, maar het blijft voorlopig lastig om de deur in z'n slot te krijgen (nieuw rubber). Dus voorlopig stap ik in en uit via het andere portier.

Daar zit het oude rubber (nog) in...
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: do mei 26, 2011 1:04 pm
door Rutger-peer
elfje4tl schreef:De scheurtjes (in een ander portier bleek ook een kleintje te zitten) zijn inmiddels gelast. De lak zit er weer op en het rubber is terug op z'n plaats gelijmd. Het slot is ook bijgesteld, maar het blijft voorlopig lastig om de deur in z'n slot te krijgen (nieuw rubber). Dus voorlopig stap ik in en uit via het andere portier.

Daar zit het oude rubber (nog) in...
Heb je wel de juiste nieuwe rubbers er in gezet? Ene is de ander niet heb ik wel gehoord, sommige zijn hol, andere massief. Massieve deurrubbers kun je meteen wel weer verwijderen als ik de ervaringsdeskundigen mag geloven, die gaan nooit van z'n levensdagen "zetten".
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: do mei 26, 2011 2:12 pm
door elfje4tl
Ik heb massieve rubbers. Deze heb ik vorig jaar ook in de achterklep gelijmd en de klep sluit uitstekend! En de kleinere deur aan bestuurders kant heeft óók een nieuw rubber en sluit ook prima. Dus ik denk niet dat alle massieve rubbers bijvoorbaat niet oké zijn...
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: wo jun 01, 2011 10:00 pm
door Rutger-peer
Hmm, dan heb ik niets gezegd! Je hoort zulke verschillende verhalen daarover. Zal ook te maken hebben met hoe je deuren zijn afgesteld, niet?
Re: scheurtje in de deur
Geplaatst: vr jun 03, 2011 2:35 pm
door Bertje
En of de pennen die in je deurscharnieren zitten niet uitgesleten zijn. Bij mij sluit de bijrijdersdeur beter dan de bestuurdersdeur omdat die veeeeuuul minder gebruikt is (ex-bedrijfswagen F6). Nieuwe pen erin tikken scheelt al een hoop. Maar beter lijkt me nog het gat licht uit te boren zodat je de nieuwe pen ergens doorheen kan tikken dat weer perfect rond is.