Pagina 1 van 1

Geplaatst: wo jan 22, 2003 10:13 pm
door coen
Bij mij is dat rubber aan de voorkant van de versnellingsbak versleten waardoor de uitlaat tegen het scherm bonkt. Heb een nieuw rubber gehaald bij de club. Even vlug gekeken of dat makkelijk te doen is maar ik ging twijfelen of ik de motorkap er moet afhalen en/of de plaat aan de onderkant die de bak beschermt om er beter bij te kunnen.
Oftewel, waar begin ik met deze waarschijnlijk simpele reparatie? Welke moeren zal ik eerst eens los draaien? Tips zijn welkom.

Geplaatst: do jan 23, 2003 12:41 am
door Leuverink
Bedoel je dat rubbere plaatje aan de versnellingsbak van de ophanging van de motor...hoe heet dat ook al weer.

Dat is gewoon te verwijderen met de vier bouten vooraan de auto. daar kun je zo bij en hoef je de motorkap niet voor weg te halen (rotwerk).
Je kunt het plaatje er dan zo onderuit laten zakken. en een nieuwe erop schuiven. bouten erweer in...Beetje de bouten eerst laten schrikken, ik heb ook -1 bout (afgeknapt).

Geplaatst: do jan 23, 2003 10:28 am
door Bauke
Ik heb net zelf de hele uitlaat vervangen en ben gen connectie met de versnellingsbak tegengekomen, welk rubber bedoel je precies? Misschien rij ik nu gewoon zonder, maar voorlopig snap ik nog niet welke je bedoelt.

Geplaatst: do jan 23, 2003 12:07 pm
door an3s
Hij bedoelt gewoon de baksteun. Als die versleten is ligt de motor nogal heen en weer te schudden en slaat de uitlaat tegen de randen van het gat in het binnenscherm.

Voor de OP:
Ik neem aan dat je zeker weet dat die baksteun slecht is? Als je de uitlaat namelijk onder een iets te grote hoek op het spruitstuk monteert krijg je ook dat ie tegen het scherm tikt.

Geplaatst: do jan 23, 2003 1:56 pm
door Bauke
Oh, die rubbers. Volgens mij zou je wel wat meer last hebben dan alleen maar een tikkende uitlaat, op het moment dat je bakrubbers versleten zijn. Dus die bevestigingstheorie kan best kloppen. In dat geval moet je de 4 losse onderdelen even opnieuw positioneren en opnieuw vastklemmen (eventueel de klemmen vervangen) om alles netjes dicht te krijgen wat gungum tussen de koppelingen, die hard uit onder hoge temperaturen en zorgt zo voor een luchtdichte afsluiting. (stink ff je eerste ritje, maar tzit wel zicht) Als het toch je rubber is heb je niks aan deze info, maargoed. Succes. :roll:

Geplaatst: do jan 23, 2003 1:58 pm
door job erps r4
hoe laat je zo n bout schrikken dan???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: job erps r4 op 2003-01-23 12:59 ]</font>

Geplaatst: do jan 23, 2003 4:24 pm
door jbeekmann
BOEOE!!!!
zo!
neh, alle gekheid op een rubbertje, even een tik met de hamer. Spuit het zaakie eerst even in met WD40 of soortgelijk spul (ouderwetsche kruipolie werkt ook prachtig) en ga dan eerst een koppie koffie drinken.

Geplaatst: do jan 23, 2003 8:40 pm
door coen
Bedankt voor de tips. Als het rubber versleten is dan schijnt de bak omhoog te komen als je optrekt. Ik heb dat getest en mijn assistent dacht dat ie wat omhoog kwam, maar ik zal het allemaal nog eens goed onderzoeken.

Coen

Geplaatst: do jan 23, 2003 9:19 pm
door Ron
Je kan ook je bak omhoog krikken en kijken of de auto meekomt.

Geplaatst: vr jan 24, 2003 2:05 am
door an3s
Dan moet je hem wel eerst uit de vering tillen anders komt ie geheid wat omhoog

Geplaatst: vr jan 24, 2003 12:35 pm
door Tommy
tja dat probleem heb ik ook gehad gewoon die baksteun vervangen, want alleen dat rubber gaat volgens mij niet, daar zit een schroef in die je weer nodig hebt.

Ik heb het op de volgende manier gedaan,
krik onder de versnellings bak oude eraf nieuwe erop iets omhoog krikken tot de goede hoogte bouten vast krik weg en gaan maar weer.

Ik ben echt nog een leek op sleutel gebied maar vond het heeeel goed te doen.
ps maar de bouten goed schoon bij mij waren ze erg vuil en dat schroeft niet zo makkelijk.

Geplaatst: ma jan 27, 2003 7:39 pm
door coen
Gelukkig heb ik nog eens goed gekeken. Bleek toch de demper op half zeven te hangen, bij de verbinding naar onder een klein stukje gescheurd, was moeilijk te zien.
Ga die baksteun dus ruilen voor een demper, dat kan vast bij het clubmagazijn.

Coen

Geplaatst: ma jan 27, 2003 7:49 pm
door an3s
Laat me raden: F6 met demper onder voorscherm.

Geplaatst: ma jan 27, 2003 9:37 pm
door coen
bijna..... F4 met demper onder voorscherm....

Coen