contactpunten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Heb je ook even met een ohmmeter op sluiting gemeten? Het hele verhaal stinkt een beetje naar spanning die even hard wegloopt als ie wordt opgewekt. Met name de draadjes van de bobine naar condensator naar contactpunt even goed nalopen op slijtage en sluiting naar massa (het hoogspanings deel hoort over het gehele circuit hoogohmig te zijn).
Denk er wel aan dat je voor je gaat meten de pluspool van de accu losmaakt omdat je anders je ohmmeter opstookt.
Denk er wel aan dat je voor je gaat meten de pluspool van de accu losmaakt omdat je anders je ohmmeter opstookt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ik zal het je morgen vertellen Jasper, ik ben nog niet in de gelegenheid geweest hem opt halen. Die grote gele auto met blauwe striping en stalen wielen zijn zo mogelijk nl. nog minder te vertrouwen dan een tweede hands autodealer die zijn naam verandert in Jan Peter. (leg ik je wel eens uit, van die jan-peter)
Klopt, ik was jullie nog een antwoord schuldig.
Onderweg naar de garage ben ik overvallen door een sneeuwbui, dus toen ik eindelijk ter plekke was, waren de werkplaatsmannen al weg. De man die ik gesproken heb kon alleen zeggen dat ze de contactpunten hebben afgesteld en het co gehalte (om dat laatste heb ik overigens niet gevraagd, maar goed) Ik gok dus dat ik gewoon de contactpunten niet goed heb bevestigd, maar ik zal het nooit zeker weten, erg jammer, want nu heb ik nog niks geleerd. Positief punt is dat ie nu weer start en loopt en klinkt als een trein (of naaimachine, wat je wilt). Maar wat verwacht je ook met een nieuwe startmotor, bougies, contactpunten, verdelerkap, rotot, condensator, bobine, kabels, en oh ja, uitlaat. Behalve wat olie op zijn tijd was ik voorlopig niet meer van plan om iets te gaan vervangen aan mijn Mobyltje.
Onderweg naar de garage ben ik overvallen door een sneeuwbui, dus toen ik eindelijk ter plekke was, waren de werkplaatsmannen al weg. De man die ik gesproken heb kon alleen zeggen dat ze de contactpunten hebben afgesteld en het co gehalte (om dat laatste heb ik overigens niet gevraagd, maar goed) Ik gok dus dat ik gewoon de contactpunten niet goed heb bevestigd, maar ik zal het nooit zeker weten, erg jammer, want nu heb ik nog niks geleerd. Positief punt is dat ie nu weer start en loopt en klinkt als een trein (of naaimachine, wat je wilt). Maar wat verwacht je ook met een nieuwe startmotor, bougies, contactpunten, verdelerkap, rotot, condensator, bobine, kabels, en oh ja, uitlaat. Behalve wat olie op zijn tijd was ik voorlopig niet meer van plan om iets te gaan vervangen aan mijn Mobyltje.
Dat CO gehalte heb je er gratis bij gehad. Dat stel je in met een stelschroefje onder op de carb. De garage heeft waarschijnlijk even de uitlaatgassen gemeten om te controleren of de onsteking goed stond en daarbij iets teveel CO aangetroffen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.