Pagina 1 van 1

verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: ma apr 04, 2011 2:46 pm
door Hanz
weet iemand of de koppakking verschillend is voor de 813-02 motor (852cc) in vergelijking met de 688 (1100cc)? Ik zit te kijken in de PR897 en de PR1005, maar ik word er niet helemaal wijs uit, mede omdat in de PR897 al twee varianten worden getekend (14.10 en 14.20) met verschillende details waarvan het me niet duidelijk is voor welke subtypen ze bedoeld zijn. De PR897 14.20 lijkt m.i. wel erg op de PR1005 14.09 afgezien van twee schuine stukjes.

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: ma apr 04, 2011 11:12 pm
door deutz
De cilinderuitsparingen in de pakking is nogal verschillend!! de 1100 gaten zijn nogal groter................
gr.Jan.

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: di apr 05, 2011 8:52 am
door R4F6GTX Automaat
Zijn toch twee verschillende soorten motoren?

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: di apr 05, 2011 11:57 am
door Okido
Bij der Franzose wordt deze pakking voor beide motoren aangeboden, hoewel de diameter bijna een centimeter groter is.

http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Zy ... /ANR81042/

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: di apr 05, 2011 3:07 pm
door Hanz
Het zijn verschillende motoren ja (852cc vs 1108cc) en, zoals gezegd, de PR is m.i. niet eenduidig in wat waarop past (het kleppendeksel is hetzelfde uiterlijk lijken de twee op elkaar, zij het dat een 813-02 een kleine radiator achter de bak heeft zoals de 800-motoren). Uit de PR kan ik niet opmaken of de diameter van de cilinderuitsparingen anders is, maar je moet die 156cc toch ergens vandaan halen. Wel bijzonder dat 1 pakking blijkbaar past op cilinders met verschillende diameter, zoals de Franzose claimt.

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: di apr 05, 2011 10:51 pm
door deutz
Daar zou ik niet van uit gaan!! der Fransoze kan zich augh irren!!
Als je een koppakking van een 1100 nodig hebt ga je er geen van een 850 halen..........!
gr.Jan.

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: di apr 05, 2011 11:17 pm
door Hanz
deutz schreef:Daar zou ik niet van uit gaan!! der Fransoze kan zich augh irren!!
Als je een koppakking van een 1100 nodig hebt ga je er geen van een 850 halen..........!
gr.Jan.
Ik wil nog even benadrukken dat ik het niet over een 845cc heb maar een 852cc, en de overeenkomsten tussen de 852cc en 1108cc zijn groter dan die tussen de 852cc en 845cc. Ik zal de fransoze wel een mailtje sturen.

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: wo apr 06, 2011 4:39 pm
door Okido
Hier nog een, met cilindermaten erbij.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=17_s
Hanz schreef:
deutz schreef:Daar zou ik niet van uit gaan!! der Fransoze kan zich augh irren!!
Als je een koppakking van een 1100 nodig hebt ga je er geen van een 850 halen..........!
gr.Jan.
Ik wil nog even benadrukken dat ik het niet over een 845cc heb maar een 852cc, en de overeenkomsten tussen de 852cc en 1108cc zijn groter dan die tussen de 852cc en 845cc. Ik zal de fransoze wel een mailtje sturen.

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: wo apr 06, 2011 6:03 pm
door Hanz
Bericht uit Duitsland n.a.v. navraag:
'Hallo,

Sie haben Recht, ist ein Fehler von uns, sorry.

Mit freundlichen Grüßen'

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: wo apr 06, 2011 7:45 pm
door Rudolf2
Nu wordt het pas echt duidelijk, nu beide stellingen met overtuigend bewijs komen!
In ieder geval is vast te stellen dat het hier beide om viercylindermotoren handelt :x

Rudolf

Re: verschil koppakking 813-02 vs 688

Geplaatst: wo apr 06, 2011 10:08 pm
door ervaar.R4
Ik denk dat je deze moet hebben:

http://www.franzose.de/de/Renault/Alle/ ... /ANR81052/" onclick="window.open(this.href);return false;


Hier hebben ze het ook over 3 typen motoren...:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... iXOrPA0fAG" onclick="window.open(this.href);return false;