Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo jan 19, 2003 8:00 pm
door cyclofrene
daar was ik weer. ik heb nu het volgende probleem: ik heb mijn cilinderbussen te voorschijn gehaald. en ik had cilinder 1 netjes gemarkeerd en de boel op volgorde gelegd. maar er is wat foutgegaan en ik ben nu de volgorde kwijt.

hoe kan ik dit oplossen, en wat zijn de gevolgen waneer ik de rommel niet weer op volgorde inbouw.

twee van de vier bussen zijn aan de binnenkant iets geroest. hoe kom ik daar vanaf. oh en by the way, ik heb al nieuwe zuigerveren gehaald een tijd geleden.

en mijn derde vraag:
de lagerkappen van de drijfstangen zijn gemarkeerd, ( L2,N2,L4,N4) hoe is de volgorde dan ook weer, ik ben dat vergeten.
hoofdlager 2 zit het dichtst bij het vliegwiel en vier het verst. en aan weerszijden van deze komt een drijfstang. welke letter waar...

bij voorbaat dank

Geplaatst: zo jan 19, 2003 8:16 pm
door Folkert
Punten voor Dr Quattre.. Wacht op zijn antwoord, denk ik...

Geplaatst: di jan 21, 2003 12:49 am
door cyclofrene
verder niemand??
ohoohhhh

Geplaatst: do jan 23, 2003 1:54 pm
door cyclofrene
hallo?? niemand?

Geplaatst: do jan 23, 2003 2:58 pm
door Willem de Zwijger
Stuur anders die Dr. een e-mailtje, misschien heeft het ff te druk voor lullen op het Forum.

Geplaatst: di feb 25, 2003 5:50 pm
door Jan de Schutter
Op 2003-01-23 12:54, schreef cyclofrene:
hallo?? niemand?
Die typering op de drijfstangen ken ik (nog) niet. Ik denk dat je eens naar de bib moet stappen en daar het boek: "Sleutelboek voor onderhoud en reparatie Renault R4" (Kluwer) moet uitlenen. Daar staat héél veel in!

Geplaatst: di mar 04, 2003 10:33 pm
door parisienne4
Sorry voor de late reactie. Niet dat het wat uitmaakt; zelfs Dr.Quatre kent deze typering niet. Heb op dit moment een 1100tje open liggen, maar vind op de drijfstangkappen dezelfde merktekens. Misschien is het bij een 850 anders, maar die zit nog dicht en bovendien muurvast, dus blijf ook ik het antwoord schuldig.
Je m'excuse.
Dr.Quatre.

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:15 pm
door Folkert
Ach gut.. Nou blijft cyclo met een niet-oplosbare puzzel zitten...

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:43 pm
door Ron
Je zou verder kunnen gaan met de klus in de veronderstelling dat die codes er voor de onnodige precisie ingehamerd zijn.
Gok gewoon wagen?
Of nog even in je goeiste Frans een noodkreet slaken op die Franse Quatrelle site.

Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken, maar zelfs daar niets over de codes.
Wel de waarschuwing dat de zuigers als set met de bussen geleverd worden en dat je die dus bij elkaar moet houden, maar jij hebt gebruikt spul.
Als dat aan de orde is dan geldt nog steeds dat je de zuigers, de bussen én da lagerschalen op dezelfde positie moet inbouwen als je ze d'r uitgehaald hebt. Het boek spreekt dus niet over nummers op een bepaalde plaats, maar steevast over "merk de afzonderlijke delen en hun positie in het blok".
Tsja, da's nu juist wat je mist en niet iets wat iemand anders kan vertellen.

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:49 pm
door Folkert
Ach, gewoon proberen. Als het mis gaat draai je alleen maar je hoofdlagers aan gort... lol... Geintje, geen idee wat je moet doen...

Geplaatst: wo mar 05, 2003 1:44 pm
door cyclofrene
mhh
ik heb :
*nieuwe zuigerveren
*nieuwe lagerschalen (drijfstang en hoofd)

ik druk de zooi gewoon at random in elkaar en ik zie wel of het ploft!!

in ieder geval bedankt voor de reacties.
ik ga nu eerst een test sleutelbank voor die motor lassen, en dan draai ik de boel in elkaar.
maar een ding, lopen zal het kreng :smile:

Geplaatst: zo mar 30, 2003 11:32 am
door Menno
Al die onderdelen zijn identiek, das dus geen enkel probleem. Normaalgesproken wil je echter de onderdelen die op elkaar ingelopen zijn bij elkaar houden.
Als je nieuwe lagers, zuigerveren monteert, en je cilinders ff hoont, kan je dit Ravensburger hoofdstuk ook weer probleemloos afsluiten :smile: