Remlichten weigeren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126379Bericht Rudi »

Dat met die 'lat' had ik gisteravond nog gedaan, ik testte met een draadje, maar een lampje is veel beter. Stomweg niet aan gedacht. Ik zal bij de TD op m'n werk wel even wat lenen.

@Paul, ik heb één lampunit die geroest is, maar die is van een knipperbol en juist die doet het.

Vast bedankt voor de reacties, Rudi
carelhj
Berichten: 199
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 10:29 pm
Locatie: hattem

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126387Bericht carelhj »

Rudi,

Ik heb even geinformeerd bij de Rdealer, maar helaas.Zij bestellen ze bij Schaftenaar, een hier in de buurt bekende en grote automaterialen zaak.
Heb even voor je nagevraagd: ze leveren wel H4 lampen in geel, maar dat geel is niet omdat het glas geel is maar er zit een soort geel hoesje omheen. Ik heb het niet gezien dus ik kan je niet vertellen hoe het met kwaliteit zit.
Nog even bij een ander gevraagd: H4 nr CT12 201, het bekende gele duplo bolletje: helaas niet meer leverbaar.

Succes in je speurtocht

Carel
als je alleen een hamer hebt, lijkt alles op een spijker
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126392Bericht Rudi »

Ik heb wat liggen jutteren thv de stekker onder het stuur en toen begonnen de remlichten weer te werken.
Een collega heeft gekeken of de remlichten bleven branden, waarna ik verder ben gaan zoeken.
De kabelboom die onder het stuurhuis uitkomt maakt een ferme knik voordat deze overgaat in de stekker. Dit heb ik losgehaald en gemasseerd, hierna zijn de remlichten blijven branden tijdens het intrappen van de rem.
De TD van mijn werk adviseerde wel om een nieuwe massakabel aan te leggen vanwege een mogelijke kabelbreuk thv de stekker.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126402Bericht schoapke »

Rudi schreef: De TD van mijn werk adviseerde wel om een nieuwe massakabel aan te leggen vanwege een mogelijke kabelbreuk thv de stekker.
Bij de stekker of waar dan ook [behalve bij de stads/knipperlicht voorzijde en teller klok olgens mij] loopt een massa kabel. Alleen een plus van de zekering naar het apparaat en dan massa via de auto.
Wat mij wijzer lijkt is thv de stekker de kabelboom spalken in de stand dat alles het doet. Anders draden of de hele kabelboom vernieuwen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
carelhj
Berichten: 199
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 10:29 pm
Locatie: hattem

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126403Bericht carelhj »

@rudi

per abuis heb ik mijn reactie op de gele duplos bij weigerende remlichten gezet.
als je alleen een hamer hebt, lijkt alles op een spijker
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126404Bericht Rudi »

@Carelhj,
heb ik geen problemen mee hoor, ik heb de boodschap gelezen, daar ging het toch om.
Bedankt voor je snelle reacties.

@Schaopke,
ik denk dat het spalken wordt, ik weet wat het probleem is en hoe ik het moet oplossen, mocht het zich ooit nog eens voordoen.

Ik dank u allen, er mag wat mij betreft een slotje op, Rudi
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126405Bericht Tweety »

Bijna... mocht er bij het spalken toch een probleem blijven, dan kan je natuurlijk via het bedradingsschema de juiste draad erbij zoeken, en daar een nieuw stukkie in solderen... als de breuk binnen bereik is is het nog te doen.... ik had er 1-tje die kortsluiting maakte ergens tussen voor en achter....das lastiger....
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126406Bericht ervaar.R4 »

Willem de Zwijger schreef:....De grap van dit forum is dat het een soort doorlopende puzzel is van allerhande mankementen en dat je stiekum een beetje trots mag zijn als je de goede oplossing had.
(Uit onderwerp: "...Motor stikt bij gas geven..." door "Herman.Titine".)

WINK, WINK... :wink:
ervaar.R4 schreef:
Als het dan nog niet werkt, zou ik maar eens de bedrading en zekeringen controleren...

Dat mag ook VOOR de werkzaamheden..., trouwens.
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126475Bericht Rudi »

ervaar.R4 schreef:
Als het dan nog niet werkt, zou ik maar eens de bedrading en zekeringen controleren...

Dat mag ook VOOR de werkzaamheden..., trouwens.
De zekeringen had ik als eerste gecontroleerd en ook de stekker, maar al zoekende bij de achterlichten uit gekomen. Toen, na een aantal dagen iemand de juiste opmerking plaatste, waar precies te zoeken, ben ik de stekker verder gaan onderzoeken. En met resultaat. (nw)
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Remlichten weigeren

Bericht: # 126477Bericht ervaar.R4 »

ervaar.R4 schreef:

- contacten schoonmaken werkt ook wel eens...
stekkers/ connectoren zijn (ook) contacten, maar ik zal de volgende keer nog iets specifieker zijn, sorry...

:roll: Niet alleen schoonmaken..., maar ook even voelen of 'ie misschien een beetje los zit... :lol:

Succes !
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Plaats reactie