Pagina 1 van 1

startprobleem

Geplaatst: vr feb 18, 2011 11:50 pm
door harbourseal
Hoi allemaal,

Afgelopen dagen steeds minder starten.

Startmotor komt goed rond maar steeds langzamer. Waarschijnlijk door velleman wel een krachtige vonk. dus het aanslaan gaat goed en daarna snort het motortje weer als een tevreden kat.
Vandaag wat verder naar mijn werk moeten rijden dan normaal. Dan zou je verwachten dat de accu weer goed oplaadt. Maar niets is minder waar.
Helaas bij thuiskomst bijna geen pit meer om weer op te starten.

Ik zou denken aan de accu, maar misschien is mijn startmotor wel ter ziele.
Of houd die er acuut mee op en doet dan niets meer.

Of is de laadstroom verdeler naar zijn grootje. Ik weet het even niet meer.

Suggesties graag?

Groet, Robert

Re: startprobleem

Geplaatst: za feb 19, 2011 12:41 am
door lordje
Hallo Robert , lijkt op een accu probleem. Zitten alle aansluitingen wel goed vast? Laatst is alles los geweest je weet maar nooit , groet Lordje.

Re: startprobleem

Geplaatst: za feb 19, 2011 12:48 am
door harbourseal
Hoi Lordje,

Versnellingsbak doet het nog goed, en de koppeling gaat prima.
Ik zal morgenochtend de hele zaak nog eens nalopen.

Robert

Re: startprobleem

Geplaatst: za feb 19, 2011 2:16 pm
door harbourseal
Hoi allemaal,

Helaas lijkt het er op dat het probleem niet de accu is maar de startmotor.
Vanmorgen nog even de moderne auto er naast gehad en met startkabels geprobeerd te starten.

Niets. Na een paar tikken met een harshamer tegen de startmotor wel wat leven maar geen ronddraaien.

Nu de hamvraag. Wie heeft er een startmotor liggen voor een 688 1108cc gtl blok.
zo'n korte dikke met 3 bevestigingspunten.

Re: startprobleem

Geplaatst: zo feb 20, 2011 8:34 pm
door Rudolf2
Mijn advies: haal een "nieuwe" bij de automaterialenhandel, anders heb je best kans dat je binnenkort weer met een versleten startmotor zit te klooien ( praat uit eigen ervaring...)

Rudolf

Re: startprobleem

Geplaatst: zo feb 20, 2011 10:19 pm
door Rudi
Ik heb in het verleden bij Aps mijn startmotor gehaald, kost je rond de 80 euro met inruil van je oude. Die reviseren ze weer. Als je geen vervoer hebt naar Aps en je startmotor ligt eruit, geef je maar n seintje. Niet op dinsdag.

Re: startprobleem

Geplaatst: ma feb 21, 2011 3:58 pm
door harbourseal
Het vervolg van dit verhaal.
Bij een van de leden van dit forum een goede tweedehands startmotor gescoord.
Beetje tegen de adviezen in, maar ook ik moet nu een beetje op de kosten gaan letten.

Vandaag getracht met de handleiding van ik geloof Blanche de startmotor er uit te halen. Was met geen mogelijkheid onder het spruitstuk uit te krijgen.

Dus toch het spruitstuk maar gedemonteerd.
En hopsa de startmotor kwam er zo uit zonder gepiel.

Pakking was ver heen, dus bij Renault maar gelijk twee nieuwe besteld.

Wordt vervolgt.

Re: startprobleem

Geplaatst: ma feb 21, 2011 6:25 pm
door R4F6GTX Automaat
harbourseal schreef: Pakking was ver heen, dus bij Renault maar gelijk twee nieuwe besteld.
Waarom twee?

harbourseal schreef: Beetje tegen de adviezen in, maar ook ik moet nu een beetje op de kosten gaan letten.

Re: startprobleem

Geplaatst: ma feb 21, 2011 7:45 pm
door harbourseal
Je weet maar nooit :wink:

Misschien zit iemand anders omhoog, of mijn eigen spruitstuk moet er nog eens af.

Re: startprobleem

Geplaatst: ma feb 21, 2011 8:27 pm
door Rudi
Ik deed dat ook bij mijn eerste F4, alles dubbel bestellen.
Af en toe kom ik wel weer wat tegen, waarvan ik dan denk 'moest dat nou'.
Met dit type heb ik aan 850 onderdelen bar weinig.

Re: startprobleem

Geplaatst: wo feb 23, 2011 6:35 pm
door Tweety
Goed de reden van die adviezen is dus dat het niet zo'n eenvoudig klusje is, waar de meeste geoefende sleutelaars toch al gauw zo'n 3 a 4 uur mee bezig zijn...'t kan trouwens wel zonder het spruitstuk te verwijderen, maar daar is op dit forum vlogens mij genoeg over te vinden.

Re: startprobleem

Geplaatst: do feb 24, 2011 9:59 am
door harbourseal
@ tweety,

Zo geoefend als jullie ben ik nog niet.

Het meest eenvoudig na twee uur pielen was voor mij het spruitstuk eraf sleutelen.
Ik heb de handleiding op het forum avant la letre gevolgt, maar geen succes ermee gehad.

Door dingen zelf te doen leer je in ieder geval de techniek kennen.
Daar hoort ook vallen en opstaan bij.

Re: startprobleem

Geplaatst: do feb 24, 2011 12:27 pm
door Tweety
heb ik de eerste keer ook gedaan, maar zo'n pakking kost E20,- da's zonde en toen was ie lek (was ie eigenlijk toch al maar ok..) ik haal wel altijd 't hitteschild los dat zijn 2 bouten van 't spruitstuk... uitlaat buis, stuurstang en dan zit er bij mij ook nog een handremhefboom die moet ook ff weg, en dan kan ik 'm door eerst een stukkie naar achteren en dan naar voren, naar me toe naar beneden manouvreren geloof ik, maar ik sta meestal wel ff te vloeken...(emotionele ontlading is goed voor de ziel !!! anders krop je dat maar op, kan je kanker van krijgen...) en dan ineens heb ik 'm in me handen... ik weet 't dan ook niet meer precies, of je moet 'm draaien ofzo....

Re: startprobleem

Geplaatst: vr feb 25, 2011 11:48 am
door harbourseal
Gisteren bij Fons de andere startmotor opgehaald. Meteen ook een les startmotor techniek gehad.
Bedankt daarvoor.

Tip van Fons, maak de motorsteun aan de linker kant los, dan kan de motor een paar centimeter opgekrikt worden. Dan komt de startmotor er zo weer uit.

Maar het spruitstuk ligt er nu toch vanaf, dus nu lekker van bovenaf werken.

Groet, Robert

Re: startprobleem

Geplaatst: zo mar 06, 2011 6:10 pm
door harbourseal
Vandaag in het zonnetje rustig de andere startmotor weer ingebouwd.
Spruitstuk er weer op met een nieuwe pakking.

Starten, en ja hij doet het weer.
wel een hoop rook van het spruitstuk af, eerst paniek, maar deze keer bleef de kabelboom intact.
Ik had ook geen dingen verwisseld.

Bij goed ruiken leek het meer op verbrandende olie. waarschijnlijk de WD 40 die ik rijkelijk had gebruikt om de bouten los te krijgen.

Na een ritje door Breda en langs de wasstraat. was het roken ver over. dus toch de WD 40 dan :wink:

Meteen de verlichting even aangepakt en de zomerbandjes weer gemonteerd.

Groet, Robert