startmotor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

startmotor

Bericht: # 125338Bericht dirkoosterhoff »

Hallo,

Weet iemand toevallig (heel zeker) of je een 6 volt Paris Rhone startmotor kunt uitwisselen met een 6 volt Ducellier startmotor?
Volgens Bram moet dat kunnen maar ik wil nog even weten of iemand daar ervaring mee heeft en of het inderdaad kan.
Laatst gewijzigd door dirkoosterhoff op do feb 17, 2011 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: startmotor

Bericht: # 125355Bericht ap »

Als Bram zegt dat het kan dan kan dat.
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: startmotor

Bericht: # 125357Bericht dirkoosterhoff »

Bram zei dat beide types op het 680 blok voorkomen maar kon ook niet met zekerheid zeggen of ze uitwisselbaar zijn.
Mijn Paris -Rhone is niet helemaal fijn meer en er ligt in het magazijn nog een splinternieuwe Ducellier.
Vandaar mijn vraag.
Groet,Dirk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: startmotor

Bericht: # 125359Bericht Hanz »

PR al geraadpleegd?
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: startmotor

Bericht: # 125362Bericht dirkoosterhoff »

Hanz schreef:PR al geraadpleegd?
Wie of wat is PR?
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: startmotor

Bericht: # 125363Bericht jeffr4 »

dirkoosterhoff schreef:
Hanz schreef:PR al geraadpleegd?
Wie of wat is PR?
Offffff........in de M.R. 61 gekeken. kan daar ook staan of ze uitwisselbaar zijn.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: startmotor

Bericht: # 125365Bericht Hanz »

dirkoosterhoff schreef:Wie of wat is PR?
Manual de Pieces de Rechange. Onderdelenboek met duidelijke tekeningen. Geeft bijvoorbeeld ook aan welke motor met welke startmotor samen gaat.
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: startmotor

Bericht: # 125367Bericht dirkoosterhoff »

helaas heb ik geen van beide boeken.
In het grote Kluwer boek staan op pag.170 wel twee tekeningen van beide typen.
daarbij lijkt de voorkant van de Ducellier iets langer dan de Paris rhone.
Ik weet dus niet of dat van invloed is.
Ook de maten die er bij staan zijn iets anders.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: startmotor

Bericht: # 125368Bericht schoapke »

de PR 728 [1964] zegt over de paris-rhone het volgende: voor toepassing van dit onderdeel moet de diameter van de doorvoergaten voor de bevestigingspennen bij de lagerkap aan de collectorszijde op 6.15mm gebracht worden.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: startmotor

Bericht: # 125370Bericht dirkoosterhoff »

Maar ja,dat maakt nog niet duidelijk of hij uitwisselbaar is met een Ducellier.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: startmotor

Bericht: # 125371Bericht schoapke »

dat is de enige opmerking die er bij staat, mijn interpretatie is dat bij een Paris Rhone het doorvoorgat groter moet zijn om net als een ducellier te passen.

ergo; uitwisselbaar
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: startmotor

Bericht: # 125413Bericht RVIER »

hebo's,

haynes blz 169 (figuur 9.20-9.23) geeft denk ik de oplossing. Functioneel en aan de bendixzijde zijn ze identiek.
Voor zover ik weet heeft renaullt altijd spullen van Ducellier en Paris Rohne naast elkaar gemonteerd, later ook nog Femsa en Bosch.

Volgens mij zijn er maar eigenlijk 2 echter varianten van startmotoren in de opname aan de moterzijde: 2 of drie bevestigingsgaten.

vr gr Fons

ps. Hiermee twijfel ik niet aan de woorden van Bram, noch expliciet noch impliciet. Immers als hij het zegt klopt het, ik illustreer alleen zijn gelijk :D
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: startmotor

Bericht: # 125414Bericht schoapke »

afbeeldingen 9.20 tot 9.23 zijn alle met twee bevestigings punten. Alleen de latere 1100 blokjes hebben een startmotor met drie bevestigings punten.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: startmotor

Bericht: # 125427Bericht RVIER »

@schoapke,

Klopt, ik vergat er bij te zetten dat op de 800 cc variant alleen startmotoren met 2 oren voorkomen en op de 1100 cc alleen drie oren

vr gr fons
Laatst gewijzigd door RVIER op di feb 22, 2011 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: startmotor

Bericht: # 125430Bericht dirkoosterhoff »

O.k. mensen allemaal erg bedankt voor de informatie.
Hier kan ik wel weer mee verder.
En natuurlijk ga ik er ook vanuit dat Bram het weet. Het is alleen mijn eigen onzekerheid waardoor ik zoveel mogelijk meningen wil navragen.
Plaats reactie