Pagina 1 van 1
Geplaatst: di jan 14, 2003 11:32 pm
door Ardi
Mijn R4 GTL 1984 lekt een beetje olie. Nu heb ik laatst mijn blok eruit gehad (koppeling vervangen. Toen zag ik al dat de oliekeering van de nokkenas (ik denk tenminste dat dat de nokkenas is, onder de poellie schuin boven het koopelingshuis)al beschadigd was.Maar goed, hij lekte er niet en dus heb ik 'm maar laten zitten.
Maar deze oliekeering moet nu worden vervangen. Mijn vragen zijn:
Welke maat/type oliekeerring moet ik hebben?
Kan ik de keerring er zo maar uit wippen(ik denk het wel, maar kweet ut niet zeker)?
Waar kan ik deze keerring krijgen?
Geplaatst: wo jan 15, 2003 9:13 pm
door Folkert
Ik heb mn blok ooit eens verwent met syntetische olie... Dat ging mis: Lekke nokkenaskeerring... Ik heb bij de dealer (tja, soms moet dat) een nieuwe gehaald en de oude laten zitten (goed, ik kreeg m dr niet uit) en de nieuwe erbij gedrukt... Niet netjes, maar werkt wel...
Geplaatst: vr nov 14, 2003 12:01 pm
door Willem de Zwijger
Ik zie bij ook wat olie uit die hoek komen. Is het gewoon een kwestie van nokkenaspoelie eraf, extra afdichtingsring erin proppen ? Dezelfde maat als wat er al in zit ?
Geplaatst: vr nov 14, 2003 2:00 pm
door Folkert
Yeps. Klinkt simpel he?
Geplaatst: za nov 15, 2003 12:57 am
door Ardi
Het vervangen van de nokkenas keering ging niet zo makkelijk. De keering had ik er eerst gewoon ingestopt maar toen liep die er zo weer uit. Daarna heb ik hem erin "gelijmt" met loctite, maar dat ook geen zin.
Daarna toch maar het blok eruit gehaald, koppelingshuis eraf en de oude (compleet verrotte) keerring eruit en de nieuwe erin. probleem opgelost.
Re: Oliekeerring nokkenas
Geplaatst: zo apr 28, 2013 6:00 pm
door Peu404
Oh, ik had de hoop dat je de nokkenaskeerring kunt vervangen terwijl het blok er nog in zit. Poulie er af keerring er uit peuteren en nieuwe er in gaat dan niet? Dat scheelt een vracht aan werk.
Re: Oliekeerring nokkenas
Geplaatst: zo apr 28, 2013 6:42 pm
door RVIER
hebo's
in een GTL 1984 zit een 1100 cc blok met een keerring in het motorblok (dus niet in het aluminium koppelinghuis!). Bak moet ervan af om hem te vervangen!
demonteren:gewoon een parker in de keerring draaien en eruit trekken. Nieuwe voorzichtig erin kloppen
vr gr Fons
ps
mogelijk kun je een hoop werk sparen door de pouli te demonteren, de voorste ophanging van de bak te demonteren en de bak naar voren te schuiven. Mogelijk kun je er dan bij. Scheelt de volledige bak eruithalen.