slangetje springt los

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Boalder123
Berichten: 4
Lid geworden op: di dec 01, 2009 6:55 pm

slangetje springt los

Bericht: # 125130Bericht Boalder123 »

Aan de caburateur van mijn R4-GTL zit een plastic t-stuk met twee slangetjes, een loopt naar het kleppendeksel en een naar het spruitstuk. Dat slangetje naar het spruitstuk "floept" steeds los, heb hetslangetje met een skangklem vastgezet, maar er moet toch een oorzaak zijn?
Laatst gewijzigd door Boalder123 op do feb 10, 2011 7:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: slangetje sprint los

Bericht: # 125132Bericht roberto »

Door de warmte van het spruitstuk kan het na jaren wat gammel worden, dat zou een oorzaak kunnen zijn, een andere oorzaak is dat er onderdruk is, dit betekend dat er tussen de cilinderwand en de zuiger te veel speling is en de druk daar langs verliest en naar onder dan gaat, de onderdruk gaat vervolgens langs de klepstoters naar boven en dan via het slangetje naar de carburateur maar dat zou je aan je olie verbruik moet merken, je kunt ook als de motor loopt voorzichtig het peilstok eruit halen als alles goed is dan mag daar geen of heel weinig rook uit blazen
Laatst gewijzigd door roberto op vr feb 11, 2011 7:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: slangetje springt los

Bericht: # 125171Bericht deutz »

Klepstoters, Roberto!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: slangetje springt los

Bericht: # 125186Bericht Tweety »

Boalder123 schreef:Aan de caburateur van mijn R4-GTL zit een plastic t-stuk met twee slangetjes, een loopt naar het kleppendeksel en een naar het spruitstuk. Dat slangetje naar het spruitstuk "floept" steeds los, heb hetslangetje met een skangklem vastgezet, maar er moet toch een oorzaak zijn?
't gaat om het slangetje naat het spruitstuk, dus onderdruk lijkt me niet echt waarschijnlijk....
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: slangetje springt los

Bericht: # 125196Bericht Willem de Zwijger »

maar gas op hoge druk die via de verbrandingsruimte langs de zuigerveren in het carter terecht komt alwaar de druk te hoog oploopt en het slangetje doet losfloepen...ik zie het helemaal voor me. Al zou ik het eerder overdruk dan onderdruk noemen but what's in a name...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: slangetje springt los

Bericht: # 125214Bericht Tweety »

"t komt wel degelijk voor... en aangezien de druk van ondere komt, schijnt 't onderdruk te heten, maar of je het slangetje eraf krijgt weet ik ook niet...
Plaats reactie