elektrische benzinepomp inbouwen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

elektrische benzinepomp inbouwen?

Bericht: # 124613Bericht Rudolf2 »

Hallo tesamen (of ieder afzonderlijk),

Een aantal bladzijdes terug heb ik een kapotte benzinepomp gemeld. Andere pomp erin en ook deze blijkt niet in staat de benzine helemaal tot het benzinefilter te pompen (wel tot net buiten de pomp, maar dat is niet genoeg). De snelle conclusie is dan dat de nokkenas schade heeft opgelopen.(mijn vrouw zei al dat'ie anders klonk, maar niets zeggen en gewoon doorrijden is dan het gemakkelijkst)

Idee is vervolgens om de mechanische pomp door een (nieuwe) elektrische te vervangen. Er moet dan ook een retourleiding bijkomen. Waarschijnlijk is het voldoende om die in de leiding van de tank naar de pomp te laten uitkomen.
Opmerking vanuit de autoshop: welke druk moet de pomp uiteindelijk leveren?

En dan hier de vraag of iemand hier iets zinnigs over te melden heeft (en zo ja wat?).

Bij voorbaat dank, Rudolf
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: elektrische benzinepomp inbouwen?

Bericht: # 124614Bericht R4F6GTX Automaat »

Electrische benzinepomp voor klassiekers bestaat (heb ik ook een op mijn Jeep), kost rond de 100 euro (vanaf) :-?

ik bel je effe
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Vincentvanassen
Berichten: 45
Lid geworden op: di apr 20, 2010 3:33 pm

Re: elektrische benzinepomp inbouwen?

Bericht: # 124622Bericht Vincentvanassen »

Klein elektrisch membraampompje lijkt me niet heel lastig te vinden, heb er laatst nog eentje in m'n handen gehad van een Kawasaki motorfiets. 12v en werkt prima. De Kawasaki heeft ook gewoon vlotters dus dat pompje moet volgens mij geen grote problemen geven op de 4. Zelf denk ik eraan om zo'n pompje mee te nemen op ons Marokko avontuur. Scheelt veel sleutelwerk mocht de originele pomp kapot gaan.
http://www.green4ward.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.twitter.com/green4ward" onclick="window.open(this.href);return false;
r4ever
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 9:05 pm
Locatie: Almere-buiten

Re: elektrische benzinepomp inbouwen?

Bericht: # 124689Bericht r4ever »

De engelse uitvoeringen van de R6-1100 hadden ook een elecrische benzinepomp, van het merk Lucas.
deze zat achteraan rechts naast de tank, ik kan het weten ooit zo'n auto gerestaureerd.
van ons:TwingoI 2007, R4L 1961pr.nr.9578! R16T.A. 1969, en wat fietsen...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: elektrische benzinepomp inbouwen?

Bericht: # 124690Bericht R4F6GTX Automaat »

Het lag niet aan de benzinepomp; de bougies plus de (nieuwe) bobine waren kaduuk.. :wink: tootootje doet het dus weer..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie