Pagina 1 van 1

Geplaatst: ma jan 13, 2003 7:27 pm
door jerommeke
'k heb een probleempje. bij het tanken is de sleutel van de benzinedop gebroken. hoe krijg ik de dop nu van de tank ?

Geplaatst: ma jan 13, 2003 8:16 pm
door berrievanmier
Ik neem aan dat er een stuk van de sleutel nog insteekt? Dan zou de dop toch nog te draaien moeten zijn.
Afijn, bij een fietsslot lost de fietsenmaker dit op door bijvoorbeeld 2 fietsspaken te voorzien van scherpe punten dmv een slijpschijf en dan aan elke kant van de afgebroken sleutel gelijktijdig in te prikken en druk uitoefenen naar buiten toe.
Succes ermee!

Geplaatst: ma jan 13, 2003 8:35 pm
door jerommeke
Helaas zit er geen stuk sleutel meer in het slot. deze heb ik kunnen verwijderen. maar het stuk is op de grong gevallen en met de regen in een put gelopen.

Geplaatst: ma jan 13, 2003 9:18 pm
door Ron
Dat gebeurt toch alleen maar in films?
Maar ik volg dit topic met argusogen want één van mijn doppies zit ook muur en muurvast.
Is draaien en trekken ook een optie? Kost wat kracht maar als er iets stukgaat is het je dop, en niet je vulpijp. Toch?

Laat de slijptol nog even voor wat hij is.

Geplaatst: ma jan 13, 2003 9:48 pm
door jerommeke
Ja Ron ik weet het, sommige dingen geloof je pas als ze je zelf gebeuren. Was het niet de dertiende vandaag?. Mijn zwager denkt wel dat hij de dop er met geweld afkrijgt. Hier wacht ik nog even mee, want ik heb nog geen nieuwe dop, en ik hoop dat er misschien iemand nog een goed idee heeft

Geplaatst: ma jan 13, 2003 10:36 pm
door Jan-Geert
schroevendraaier in t sleutelgat slaan echt goed slaan en dan ronddraaien , hup klaar ,

Geplaatst: ma jan 13, 2003 11:07 pm
door Folkert
Bij iedere benzinepomp kan je een nooddop kopen. Die heeft het bij mijn viertje vrij lang volgehouden...

Geplaatst: ma jan 13, 2003 11:07 pm
door jerommeke
'k zal het proberen morgen. Bedankt alvast

Geplaatst: di jan 14, 2003 12:02 am
door Goof
Maar sla niet zo hard dat je je spatbord vervormd he. ik zou er voor kiezen het slot kapot te boren.

Geplaatst: di jan 14, 2003 12:39 am
door an3s
Op 2003-01-13 21:36, schreef Jan-Geert:
schroevendraaier in t sleutelgat slaan echt goed slaan en dan ronddraaien , hup klaar ,
Euh.....,

Toen ik dat deed met onze vorige dop brak de boel en flikkerde de halve dop de tank in.

Hij ligt er overigens nog steeds in en geeft (nog) geen problemen.

Geplaatst: di jan 14, 2003 1:00 pm
door jbeekmann
ik dacht ook dat dat handig was, zo'n nooddop. Totdat het waaiertje wat zich in de vulpijp vastklemt afbrak en de tank ik flikkerde... Dat was overigens met een Guilia Super en het rammelde bijzonder vervelend! Via de vlotteropening met hele bijzondere gereedschappen heb ik hem er weer uitgepielt.
Over boren: dat slijpsel wil je ook niet in je tank hebben toch?
Ik zou ook voor de schroevedraaier-sla-draai-truc gaan. succes!

Geplaatst: di jan 14, 2003 3:31 pm
door Goof
Dat boorsel kan volgens mij helemaal niet in de tank. Op de eerste plaats trek de boor het zelf naar buiten en op de tweede plaats zit er achter het daadwerkelijke slot nog een hele klomp staal die meedraait en er voor zorgt dat je dop in de opening blijft haken.

Geplaatst: di jan 14, 2003 6:56 pm
door jerommeke
ik heb de schroeverdraaier techniek geprobeert. de dop is in een geheel losgekomen maar verder totaal onbruikbaar. maar ja ik kan tanken. ik zal een nooddop kopen en een bericht plaatsen voor een nieuwe (andere) tankdop.