Pagina 1 van 1
vraag over montage cilinderbussen
Geplaatst: za jan 22, 2011 9:09 pm
door dick holtrop
In het boek staat:
breng de cilinderbussen zodanig aan dat ze aflopend of oplopend in hoogte zijn.
binnen de tolerantie. het verschil onderling mag niet meer dan 0.04mm zijn.
nu had ik een kapotte cilinderbus pakking en ze waren allemaal van de zelfde dikte.
wie weet waarom ze af of op lopend moeten zijn?
vrgr dick
Re: vraag over montage cilinderbussen
Geplaatst: zo jan 23, 2011 12:19 am
door deutz
Nou, ik heb er nog nooit van gehoord, ik zou ze allemaal op een zelfde hoogte boven het blok zien te krijgen!
Dus met behulp van de juiste dikte van de cil. bus pakking.
gr.Jan.
Re: vraag over montage cilinderbussen
Geplaatst: zo jan 23, 2011 4:32 am
door ap
Die cilinderbuspakking scheelt zo vreselijk weinig dat het mij sterk lijkt dat je koppakking dat verschil niet opvangt.
0,04mm en dat is de maximale marge? nou dan lijkt op af aflopend wel erg sterk op vlak in het blok.
Ik heb geen idee waarom het op of aflopend zou moeten zijn...
Re: vraag over montage cilinderbussen
Geplaatst: zo jan 23, 2011 8:38 am
door Willem de Zwijger
Ik vermoed dat het iets is van: Stel je hebt lange en korte , als je dan die lange aan de buitenkant zet en de korte in het midden heb je kans dat de koppakking de middelste 2 niet goed aandrukt. Als je ze op een rijtje zet kan de kop scheef gaan staan om van lang naar kort te komen, en drukt hij ze beter aan. Als je snapt wat ik bedoel
Re: vraag over montage cilinderbussen
Geplaatst: zo jan 23, 2011 1:56 pm
door deutz
Met de aanwezige kopbouten trek je de cil.kop echt wel recht mocht hij een lichte afwijking hebben in het
100% recht zijn!! als er een cil. kop afgaat omdat de koppakking lek is zonder heetgelopen te zijn, liet ik de kop nooit vlakken!! en nooit geen probleem.
gr.Jan.