ik zoek voor mijn sinpar bak een 8x33 differientieel met secundaire as. (as is langer dan GTL)
nu las ik dat er in een renault 5 5 bak ook een 8x 33 diff zit? (5 bak is ook langer)
zou ik deze kunnen gebruiken in mijn sinpar bak?
of wie heeft er toevallig een 5 bak los liggen (open)
ik hoor het graag
vrgr dick
differientieel 8x33 renault 5 zelfde als sinpar?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
differientieel 8x33 renault 5 zelfde als sinpar?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: differientieel 8x33 renault 5 zelfde als sinpar?
Een 8x33 differentieel in een 5-bak is mij niet bekend, wel heb ik een keer een discussie gevolgd op een Frans forum waarbij het de bedoeling was een Sinparbak juist om te bouwen naar een langere overbrenging door middel van het differentieel van een 5-bak. Dat staat dus haaks op wat jij wilt.
Verder heeft de 5-bak aan het eind van de pignonas een 5e tandwiel en een wormwiel voor de kilometertelleraandrijving. De Sinparbak heeft alleen aan het eind een tandwiel voor de aandrijving (een soort van omleiding) naar de as van de achterwielen. Bij Sinpar zit het wormwiel voor de kilometertelleraandrijving op de as naar de achterwielaandrijving. Fundamenteel anders dus, de as 5-bak is langer dan 4x4-as. De 5-bak past ook niet standaard onder de R4, de Sinpar-bak wel. Mijn conclusie is dat ik eerder geneigd zou zijn om te kijken of een 4-versnelingspignonas om te bouwen is naar een Sinparas door het eind van de as om te bouwen van wormwiel naar tandwiel voor achterwielaandrijving. Dan zou je ook geen probleem hebben met de voorgeschreven "gepaardheid van tandwielen van het differentieel". Met een grote ALS dat zou lukken is het zelfs misschien mogelijk om het onderdeel voor de achterwielaandrijving over te zetten op een standaard 4-bak.
Verder heeft de 5-bak aan het eind van de pignonas een 5e tandwiel en een wormwiel voor de kilometertelleraandrijving. De Sinparbak heeft alleen aan het eind een tandwiel voor de aandrijving (een soort van omleiding) naar de as van de achterwielen. Bij Sinpar zit het wormwiel voor de kilometertelleraandrijving op de as naar de achterwielaandrijving. Fundamenteel anders dus, de as 5-bak is langer dan 4x4-as. De 5-bak past ook niet standaard onder de R4, de Sinpar-bak wel. Mijn conclusie is dat ik eerder geneigd zou zijn om te kijken of een 4-versnelingspignonas om te bouwen is naar een Sinparas door het eind van de as om te bouwen van wormwiel naar tandwiel voor achterwielaandrijving. Dan zou je ook geen probleem hebben met de voorgeschreven "gepaardheid van tandwielen van het differentieel". Met een grote ALS dat zou lukken is het zelfs misschien mogelijk om het onderdeel voor de achterwielaandrijving over te zetten op een standaard 4-bak.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2