Opkrikken

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: Opkrikken

Bericht: # 124173Bericht Marcel77 »

Gewoon met platten banden de ambulance op.
Die banden kun je toch vervangen voor nieuwe.

Geef toe dat ze vol lucht beter rollen maar zie zegt dat ze de lucht vasthouden na 8jr staan?
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Opkrikken

Bericht: # 124175Bericht roberto »

GiuliaReis schreef:@Roberto, ik kan de R4 ophalen in Belgie. Viertje is van 78 en zo'n 8 jr stil gestaan in een droge ruimte.
Ziet er niet slecht uit maar staat op 4 lege banden. Wil eerst de banden oppompen en daarna op een ambulance zetten. Dan kan ik rustig thuis de auto bekijken.
Aan de linker voorkant, achter het wiel tussen het krikpunt zit al een roest plak.
Koop gewoon 2 spuitbusjes bij een tankstation of autoshop speciaal voor lekke banden je plakt en pomp de band gelijk op.
GiuliaReis
Berichten: 10
Lid geworden op: do jan 06, 2011 12:00 pm

Re: Opkrikken

Bericht: # 124193Bericht GiuliaReis »

Ik heb daar geen stroom. :wink:
Wat is de beste plaats achter? Mij verteld om de krik onder het reservewiel te plaatsen. met een balkje ertussen.
De reden dat ik door blijf vragen is dat ik 200 km moet rijden om bij de R4 te kunnen komen en hier geen R4 voorhanden heb.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: Opkrikken

Bericht: # 124194Bericht GijSsie »

Mark4GTL schreef:...12v compressortje mee (levert genoeg voor 2 bar), en pompen maar

Je hebt toch wel een 12 volt aansluiting van je auto?????
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Opkrikken

Bericht: # 124195Bericht Rutger-peer »

GiuliaReis schreef:Mij verteld om de krik onder het reservewiel te plaatsen. met een balkje ertussen.
Lijkt me niet handig. Als ik me niet vergis zit het reservewiel direct tegen de kofferbak-vloer aan. Als je daar de hele auto tegen gaat opkrikken kan dat nog wel eens gaan vervormen. Beter lijkt het me dan om hem tegen de achterbalken op te krikken (met een balk ertussen o.i.d.) of gewoon de kriksteunen achter. Maar neem toch aan dat als je daar ter plekke bent, je dat wel uitvogelt? En waarom de auto opkrikken om de banden op te pompen? Banden worden ook wel hard als je de auto niet opkrikt lijkt me toch?

Niet te moeilijk lijkt mij: gewoon heen gaan en je krijgt die auto heus wel omhoog op een of andere manier met die krik, mocht je dat willen. Oppompen met zo'n 12 volt dingetje lukt ook wel.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Opkrikken

Bericht: # 124199Bericht Mark4GTL »

GijSsie schreef:
Mark4GTL schreef:...12v compressortje mee (levert genoeg voor 2 bar), en pompen maar

Je hebt toch wel een 12 volt aansluiting van je auto?????
en anders even met kabeltje aansluiten op je accu
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie