startmotor problemen
Geplaatst: di jan 11, 2011 6:43 pm
Omdat ik de vorige eerst met een stok moest bewerken heb ik toch maar besloten de stratmotor te vervangen. Lagen er nog een paar op de plank met herkomst onbekend.
Mooi alles uitgebouwd;
Spruitstuk er af, stuurstang los en motorsteunbeugel verwijderen. Even friemelen met de drie bouten en er uit met het kreng.
Moto 1 van de plank gepakt en eerst even uitgeprobeerd. Ding komt naar voren en draaid rond
Hop aan het blok gemonteerd en contact sleutel omdraaien en ....... niks
Moto 2 van de plank gepakt en eerst even uitgeprobeerd. Ding komt naar voren en draaid rond
Hop aan het blok gemonteerd en contact sleutel omdraaien en ....... vroem
Nou ja vroem, meer een ploef ploef, want het spruitstuk zat er niet op en benzine kwam er ook niet uit de afgedichte slang.
Met een zeer tevreden gevoel alles weer terug gemonteerd en binnen drie uur was ik weer thuis. Vol trots motor uit, vrouw er bij gehaald. "Kijk eens hoe goed..... " Starten, glimlachen toeter toeter en een biertje op de bank.
De volgende morgen instappen voor naar mn werk. De startmotor gooit wat moeilijk rond maar uiteindelijk slaat de motor aan. Het heeft gevroren die nacht, dus misschien dat de accu het met al dat starten en de kou het wat moeilijk heeft. Op mn werk aangekomen moet ik eerst wat werk uit een couriers kast halen. Uit stappen werk pakken instappen en starten maar. Dus niet.
GrrrrrGrrrGrrr gooit um nog een half keer rond en daarna niks. Het is een kleine 10 km naar mn werk dus de accu zou wel bijgeladen moeten zijn, maar misschien is deze gewoon op.
Met de auto van het werk de accu van de cabrio opgehaald. Deze starte tenslotte meteen toen ik hem de dag ervoor opzij moest zetten voor het sleutelen. Accu omgewisseld en vol hoop de sleutel om.....
Weer niks.
Iemand er iets over te zeggen, want ik wil alleen maar even ergens tegen aan schuppen op dit moment
Mooi alles uitgebouwd;
Spruitstuk er af, stuurstang los en motorsteunbeugel verwijderen. Even friemelen met de drie bouten en er uit met het kreng.
Moto 1 van de plank gepakt en eerst even uitgeprobeerd. Ding komt naar voren en draaid rond
Hop aan het blok gemonteerd en contact sleutel omdraaien en ....... niks
Moto 2 van de plank gepakt en eerst even uitgeprobeerd. Ding komt naar voren en draaid rond
Hop aan het blok gemonteerd en contact sleutel omdraaien en ....... vroem
Nou ja vroem, meer een ploef ploef, want het spruitstuk zat er niet op en benzine kwam er ook niet uit de afgedichte slang.
Met een zeer tevreden gevoel alles weer terug gemonteerd en binnen drie uur was ik weer thuis. Vol trots motor uit, vrouw er bij gehaald. "Kijk eens hoe goed..... " Starten, glimlachen toeter toeter en een biertje op de bank.
De volgende morgen instappen voor naar mn werk. De startmotor gooit wat moeilijk rond maar uiteindelijk slaat de motor aan. Het heeft gevroren die nacht, dus misschien dat de accu het met al dat starten en de kou het wat moeilijk heeft. Op mn werk aangekomen moet ik eerst wat werk uit een couriers kast halen. Uit stappen werk pakken instappen en starten maar. Dus niet.
GrrrrrGrrrGrrr gooit um nog een half keer rond en daarna niks. Het is een kleine 10 km naar mn werk dus de accu zou wel bijgeladen moeten zijn, maar misschien is deze gewoon op.
Met de auto van het werk de accu van de cabrio opgehaald. Deze starte tenslotte meteen toen ik hem de dag ervoor opzij moest zetten voor het sleutelen. Accu omgewisseld en vol hoop de sleutel om.....
Weer niks.
Iemand er iets over te zeggen, want ik wil alleen maar even ergens tegen aan schuppen op dit moment