Bougie,s

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Bougie,s

Bericht: # 123091Bericht deutz »

Hoe lang mogen de bougie,s in een GTL blijven zitten? In mijn garage tijd moesten we die dingetjes er met
10.000 km vervangen, ook voor de omzet natuurlijk!
Ik heb ze er nu ong. 23.000 km inzitten. Start wat moeizamer met dit weer........
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Bougie,s

Bericht: # 123112Bericht Mark4GTL »

is niet verkeerd ze nu te vervangen...

rijd nu 3 jaar met de r4 en dit is de 2e keer dat ik ze wissel. Doe ca. 1,5 jaar ermee.
Wissel ze daarna bij het reguliere onderhoud (onsteking afstellen, benzinefiltertje wisselen, etc)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Bougie,s

Bericht: # 123116Bericht harbourseal »

Over onderhoud gesproken, weet er iemand wanneer de sleuteldag in Son nu plaats gaat vinden?
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Bougie,s

Bericht: # 123127Bericht deutz »

Oorzaak moeizamer starten nu gevonden; ik heb verschillende relais ingebouwd voor oa mistlampen voor,3-tonige luchthoorn enz. na metingen (s,morgens accu bijna leeg!) bleek er 1 relais te blijven hangen, is een
0,5 amp stroomafname. dat van 17.00 uur tot s,morgens ong. 09.00uur, is 16 uur x 0.5 amp is toch 8amp.
je zou zeggen dat is toch niks!! maar op een oudere 40amp accu toch genoeg om niet aan te slaan! uiteraard wel met hulp accu. zelfs niet als ik de auto weg zette op benz. (lpg rijder!)
betreffende relais verwijderd, auto op lpg laten staan (vergeten om te zetten....) s.morgens gestart ,ging al veel vlugger rond en sloeg bij de twede poging al aan!! Ja ja, die paar ampeertjes!! hoezo lekstroom.......!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Bougie,s

Bericht: # 123129Bericht R4F6GTX Automaat »

deutz schreef:...... auto op lpg laten staan (vergeten om te zetten....) ......
Hoezo dat? Kan jij niet starten op LPG?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Bougie,s

Bericht: # 123132Bericht deutz »

Ik kan wel starten op lpg, maar door die trubbels en de vrieskou toch maar op benzine gezet.
En ook niet weten dat dat normaal met vrieskou wel kan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
lordje
Berichten: 679
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Bougie,s

Bericht: # 123141Bericht lordje »

Hoofdsschakelaar plaatsen?!! Groet Lordje
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Bougie,s

Bericht: # 123145Bericht deutz »

Hoeft niet, hoofdschakelaar plaatsen, alleen een nieuw relais! Hoofdschakelaar gebruik is wel goed, maar dan moet ik iedere keer mijn digitaal klokje op tijd zetten, is ook geen ramp natuurlijk.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

Re: Bougie,s

Bericht: # 123158Bericht hans vooijs »

Heb recent de Bosch bougie' s vervangen voor NGK , bij 1 Bosch bougie bleek het porselein beschadigd ondanks de juiste warmtegraadkeuze , heb de indruk dat een NGK bougie van betere kwaliteit is dan Bosch.
Moest de bougie's wel vervangen omdat de auto slecht begon te starten op LPG.
Ook gekeken naar de kwaliteit van de originele bobine in vergelijk met een Bosch blauwe bobine,op de bobinetester bleek de originele R4 bobine een hogere ontsteekspanning te hebben dan de Bosch-bobine!
mvrgr hans
hans
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Bougie,s

Bericht: # 123163Bericht deutz »

Op mijn 4 zit een bobine met voorschakelweerstand. zat er al op toen ik hem kocht.
Samen met Velleman een uitstekende combinatie, met volle accu(!) slaat hij ondanks
de vorst goed aan, ook op lpg en bougie,s van 23.000 km oud.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie