carborateur gezocht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jerommeke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 08, 2003 2:00 am
Locatie: oldenzaal

Bericht: # 13186Bericht jerommeke »

wegens startproblemen wil ik de carborateur van mijn r4 850c uit 85 vervangen. heeft iemand nog eeen goeie liggen. liefst uit de buurt van Oldenzaal.
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 13191Bericht keessie »

Weet je wel zeker dat het aan de carburateur ligt?
keessie met zijn zessie
jerommeke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 08, 2003 2:00 am
Locatie: oldenzaal

Bericht: # 13234Bericht jerommeke »

denk het wel. Als de motor koud is, dan start hij niet. ik demonteer het luchtfilter, gooi benzine in de carborateur. Dan doet hij het. Als ik daarna meteen weer start doe het het gewoon. ik kan er dan alle kanten mee op. maar als hij te lang stilstaat en de motor is weer koud. doet hij het niet
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 13239Bericht an3s »

Klinkt inderdaad als slechte carburatie of slechte mengverhouding, heb je al geprobeerd de stelschroef onder bij de carb helemaal dicht te draaien? Haal dan de huidige carb eens uit elkaar en blaas de boel eens flink door. Blaas vooral ook het stoffilter in de benzine aanvoeraansluiting een slekker door.

Zijn de pakkingen (carb=>spruitstuk en spruitstuk=>blok) nog goed? Als je die los gehad hebt altijd nieuwe gebruiken.

Controleer of de choke goed werkt (alhoewel daar niet veel aan stuk kan gaan, of het moet zijn dat je hele chokeklep eruit ligt)

Haal het slangetje van het spruitstuk naar de carterontluchting eens los aan de bovenkant en sluit het af door er een M8 bout in te drukken.

Controleer of je speling hebt op de gasklep: Hij mag best een beetje in en uit de carb kunnen bewegen maar niet dwars daarop.

Succes en als je iets vindt: Ik heb geen hele carb maar wel een paar in onderdelen
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
jerommeke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 08, 2003 2:00 am
Locatie: oldenzaal

Bericht: # 13240Bericht jerommeke »

Ik heb een andere carborateur ui t f6 van de sloop gesleuteld. zal deze eens proberen
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 13357Bericht keessie »

Heb je al geprobeerd om voor het starten eerst 2 of 3X het gaspedaal in te drukken?
Als de motor koud is dan wil de benzine uit het benzine/luchtmengsel condenseren tegen de koude wanden van het spruitstuk, waardoor er een te arm mengsel in de cilinders komt. Door het gaspedaal een paar keer in te trappen spuit je m.b.v. de acceleratiepomp alvast wat benzine in het spruitstuk, waardoor de motor sneller aanslaat. Zo doe ik het met mijn zessie, waarmee ik ook niet elke dag rijd. Soms staat hij wel een hele week stil, maar door het bovengenoemde te doen heb ik altijd succes.
keessie met zijn zessie
jerommeke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 08, 2003 2:00 am
Locatie: oldenzaal

Bericht: # 13359Bericht jerommeke »

'k hebt probleem al opgelost. de vorige eigenaar had er een te groot spruitstuk (40) ingezet, ik heb deze vervangen door een ander (25). en hij starte meteen.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 13370Bericht Folkert »

Het spruitstuk is dat ding dat bestaat uit pijpen die zitten tussen je motorblok en je carburateur. Waarschijnlijk doel je op de venturi... Geeft verder nix. 40 lijkt me idd wat groot, aangezien een GTL van een 28 mm voorzien behoord te zijn (dacht ik, uit de naam van de zenith-carb op te maken)...
Plaats reactie