waar hoort het reservewiel bij een sinpar?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

waar hoort het reservewiel bij een sinpar?

Bericht: # 120943Bericht dick holtrop »

graag info waar het reservewiel van een r4 sinpar hoort te zitten?

wie heeft voorbeelden?

vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: waar hoort het reservewiel bij een sinpar?

Bericht: # 120947Bericht jandoe1000 »

Bij mijn R4 R1123 Sinpar 4x4 staat het reservewiel met een speciale bevestiging tegen de achterkant van de achterbank. De benzinetank zit immers op de plaats van het reservewiel omdat de achterwielaandrijving op de plek van de tank zit. Zo ook bij mijn R4 Sinpar 4x4 uit 1966. Dat is ook de officiele plek en zo staat het ook in de MR/PR handboeken. Bij mijn ACL Rodeo 4 Sinpar 4x4, gebaseerd op de R2106, staat het reservewiel tegn de zijkant naast de achterbank achter de bestuurdersstoel, ongeveer zoals bij een Mehari. Ik kan na het weekend wellicht wat plaatjes verzorgen/toevoegen.
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: waar hoort het reservewiel bij een sinpar?

Bericht: # 120951Bericht dick holtrop »

een plaatje zou super zijn, alvast bedankt voor de moeite!!!

vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: waar hoort het reservewiel bij een sinpar?

Bericht: # 120955Bericht jandoe1000 »

Ik heb zojuist catalogus PR T.9743 gevonden met daarin alle specifieke R4 sinpar onderdelen. Pagina 85.45 laat de plaats en bevestiging van het reservewiel zien voor zowel de R1123 als de R2104.
Afbeelding.
Desgewenst kan ik na het weekend ook nog een foto van het reservewiel van mijn 1968 R1123 sinpar 4x4 maken of gaat het juist om een F4?
Plaats reactie