Pagina 1 van 2
bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 3:14 pm
door fremp
Hallo,
Ik heb een aantal probleemjes met mijn F6 die misschien wel verband met elkaar hebben.
-Ten eerste start de auto erg slecht als de motor warm is. dus als ik de motor uit doe en 5 min later weer wil starten. Starten met een koude motor gaat goed alleen loopt de wagen de eerste honderd meter niet heel soepel (ik heb alles al geprobeerd met de choke maar dat heeft weinig invloed). na die 100 meter loopt de wagen prima.
-Bij een laag toerental hoor je wat 'blikkerig' geluid van de motor komen. Lijkt uit de kop te komen. Ook kun je dit horen wanneer de motor stationair draait.
-Wanneer ik het gaspedaal ineens los laat bij een snelheid onder de 60km/u bokt en stoot de auto 1 a 2 keer. Het is best een redelijke stoot. Dit doet de motor overigens niet als hij in de vrij staat en ik dan ineens het gaspedaal loslaat.
Onlangs is de ontsteking opnieuw afgesteld, aangezien dit een garage is die bekend is met een R4 lijkt me dit in orde te zijn. Zou de vaccuumvervroeger er iets mee te maken kunnen hebben?
Graag jullie ideeen.
Roy
Re: bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 3:24 pm
door Mark4GTL
wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
Re: bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 3:37 pm
door fremp
Meer dan anderhalf jaar geleden
Re: bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 3:47 pm
door Mark4GTL
denk 2 afzonderlijke problemen
kleppen eens opnieuw laten stellen
en benzinetoevoer vanaf de pomp eens nalopen.
denk dat er ergens lucht inlekt of een "vapour lock" ontstaat
Re: bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 4:01 pm
door fremp
Wat is te doen aan een 'vapour lock'?
Re: bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 4:22 pm
door roberto
Kijk eens naar de carter ontluchter die zit met een "T "stuk aan de carburateur die willen nog wel eens scheuren door de warmte van het spruitstuk
Re: bokken en stoten
Geplaatst: do jul 22, 2010 4:42 pm
door Mark4GTL
vapour lock wil zeggen dat door de hitte een dampbel in de benzineleiding onstaat.
kan zijn doordat deze tegen een koelslang aanzit, of een ander warm wordend element.
beste is of de leiding isoleren, of deze iets anders laten lopen
Re: bokken en stoten
Geplaatst: vr jul 23, 2010 12:40 am
door deutz
Kijk ook eens naar de contactpunten,en dan naar de opening ervan!
dan het ontstekingstijdstip controleren,en dan vrij vroeg zetten.
Ik stel hem met lopende motor af,op het gehoor en dat is vrij vroeg.
wel met verhoogd stationair toerental.
succes.
gr.Jan.
Re: bokken en stoten
Geplaatst: vr jul 23, 2010 9:19 pm
door RVIER
1. Ontsteking staat te vroeg
2
Wanneer ik het gaspedaal ineens los laat bij een snelheid onder de 60km/u bokt en stoot de auto 1 a 2 keer. Het is best een redelijke stoot. Dit doet de motor overigens niet als hij in de vrij staat en ik dan ineens het gaspedaal loslaat.
Kontroleer de motorrubbers ook maar eens.
vr gr Fons
Re: bokken en stoten
Geplaatst: za jul 24, 2010 12:44 am
door deutz
En de schuifstekkertjes op je bobine kunnen wat slapjes zijn!!
gr.Jan.
Re: bokken en stoten
Geplaatst: zo jul 25, 2010 4:52 pm
door fremp
De motorsteunen en rubbers zijn in goede conditie dus daar kan het niet aan liggen.
Re: bokken en stoten
Geplaatst: ma aug 02, 2010 9:08 am
door fremp
Punt 2. (stoot geluid bij plots gaspedaal los laten) bleek toch wel de motorsteunen te zijn bij nadere inspectie.Is opgelost.
Enig probleem wat nog over blijft is dat de F6 slecht een constante snelheid kan houden. Bij een constante snelheid stottert de wagen nogal. Bij accelereren en afremmen loopt de motor goed. Zoals ik al had aangegeven staat de ontsteking waarschijnlijk wel goed dus wat kan het zijn?
Groeten,
Roy
Re: bokken en stoten
Geplaatst: di aug 03, 2010 7:33 am
door Willem de Zwijger
Zoiets moet je stap voor stap oplossen, en ik zou altijd beginnen met de ontsteking omdat daar naar mijn ervaring 90% van de problemen zit. Dus wat ik zou doen in dit geval:
stap 1: puntjes, condensator, bougies vervangen en ontsteking goed afstellen
stap 2: carburateur schoonmaken
stap 3: zien we dan wel weer
Aangezien stap 2 geen geld kost zou je die in dit geval natuurlijk ook als eerste kunnen doen

Re: bokken en stoten
Geplaatst: di aug 03, 2010 8:04 am
door R4F6GTX Automaat
Willem de Zwijger schreef:
Aangezien stap 2 geen geld kost zou je die in dit geval natuurlijk ook als eerste kunnen doen

Dan moet je wel zeker zijn dat je de pakkingen heel houdt...
Re: bokken en stoten
Geplaatst: di aug 03, 2010 8:31 pm
door Rudolf2
De tip die ik vandaag van een onzer monteurs kreeg: carburateurreiniger uit de automaterialenhandel. Niet gratis, geef ik direkt toe, maar de kans op kapotte pakkngen is meteen een flink stuk kleiner
Rudolf