Pagina 1 van 2
Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 12:50 am
door R4F6GTX Automaat
Gister onder het rijden sloeg ineens het rechterachterwiel vast! piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiep! wiel stond stil maar de auto reed nog....na ik stil stond even een metertje achteruit gereden en met een flinke "kloink" kwam het wiel weer vrij en kon ik verder rijden.
Vandaag zakt het rempedaal een stuk verder en voelen de remmen niet lekker aan. Morgen maar eens de boel uit elkaar gaan halen...
Wat ie ook nogal eens heeft, af en toe lijkt het of de wagen zich verslikt. Doorgaans gewoon soepel rijden en dan ineens alsof je de stroom uitschakelt en dan gelijk weer aan. Iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken?
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 9:03 am
door roberto
Het kan de remdrukverdeler zijn die reageert op hoogte misschien heb je over een hobbel gereden en is hij vast gaan zitten.
Dat andere probleem heb ik ook met mijn vier ik heb bij mij het idee dat het bezine peil in de carburateur te hoog is als ik hem start op een helling een beetje omhoog start hij slecht ook een verzopen lucht, staat hij recht dan is alles ok.
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 9:23 am
door R4F6GTX Automaat
Mijne rijdt op gas, dus dan maakt een hobbel of zo niet uit. Hij doet het bij kruissnelheid, gewoon lekker toeren en dan opeens verslikt ie zich...
remdrukverdeler als 1 wiel vast slaat?
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 9:27 am
door roberto
nee op gas gaat dat niet op.
Het wiel wat blokkeerde was dat het linker achterwiel?
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 11:03 am
door R4F6GTX Automaat
nee, rechts achter
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 3:28 pm
door roberto
Een zelfsteller die uitgeschoten is?
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 5:55 pm
door R4F6GTX Automaat
zoiets denk ik ook. Morgen ga ik 't openhalen en dan zie ik het wel..
of niet; dan is het wat anders...
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 7:04 pm
door Tweety
Tja Paul jij weet zowat alles, dus als ik met suggesties kom moet het wel zinvol zijn... houd ie alleen in of is het echt meer.... want als ie alleen in houdt zou het in de luchttoevoer kunnen zitten... (zeker op gas...) anders moeten we of iets electronisch niet helemaal goed hebben...hoe zit het met je velleman kitje ? zitten alle kabels goed vast enzo...d'r is ook dat deel van de interne weerstand van een kabel neemt toe als de temperatuur van het koper hoger wordt, en de temperaatuur neemt toe als de interne weerstand toeneemt.... dit kan het systeempje wel beinvloeden...
of er is iets met de brandstof toevooer, of te wel.... gooit ie mischien af en toe de gastoevoer dicht.... of is het membraam aan vervanging toe....
1 van de 2 mogelijkheden moet uitgesloten worden, dus eh.... doet ie het op benzine ook ?? of moet er dan echt heel veel aan veranderd worden.....

nou goed ik heb ff meegedacht, en zoals ik zelf altijd heb, ....
morele steun is ook steun !

Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 8:27 pm
door Tweety
O ja schoot me nog iets te binnen....Het Relais van het contact.....dat zou kunnen veroorzaken wat je beschrijft.... das wel een goeie om ff te checken....
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 9:00 pm
door lordje
Het probleem met het blokkerende achterwiel herken ik, nadat nieuwe voringen waren gemonteerd. Iemand raadde mij aan om zaagsneden te maken in de voering, maar geen resultaat. Pas onlangs ontdekt dat de voering op de remschoen niet gelijk van lengte zijn. Aan de onderzijde ontbreekt ong 3 cm, deze moeten volgens mij aan de voorkant van de ankerplaat gemoteerd worden. Dit omdat, wanneer de auto door een gat rijdt, de remschoen iets kan zakken, maar niet aangrijpt omdat op dat stukje geen remvoering zit. ( Het werd ook wel ooit de zelfbekrachtigend remschoen genoemd, omdat die zich als het ware met de draairichting van het wiel vastspied). Groet Lordje
Re: Remkuren F6
Geplaatst: za mei 22, 2010 11:46 pm
door ap
lordje schreef: Aan de onderzijde ontbreekt ong 3 cm, deze moeten volgens mij aan de voorkant van de ankerplaat gemoteerd worden. Dit omdat, wanneer de auto door een gat rijdt, de remschoen iets kan zakken, maar niet aangrijpt omdat op dat stukje geen remvoering zit. ( Het werd ook wel ooit de zelfbekrachtigend remschoen genoemd, omdat die zich als het ware met de draairichting van het wiel vastspied). Groet Lordje
Volgens mij ligt dat iets anders.
Elke trommelrem heeft een zelf remmende en een zelflossende kant.
De ene voering word door de draaing van het wiel aan de trommel vast getrokken en de andere word door de draairichting eigenlijk weggedrukt.
De korte voering komt op de zelfremmende kant (dus de kant die in de draairichting scharniert)
De lange voering komt dan automatisch op de zelflossende kant.
Het verzakken van een remschoen heb ik nog niet meegemaakt.(wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is)
Re: Remkuren F6
Geplaatst: zo mei 23, 2010 1:46 am
door R4F6GTX Automaat
Tweety schreef:O ja schoot me nog iets te binnen....Het Relais van het contact.....dat zou kunnen veroorzaken wat je beschrijft.... das wel een goeie om ff te checken....
Zoiets denk ik ook; het lijkt erop dat de stroom ergens gewoon een fractie van een secondje uitvalt waardoor hij "verslikt". Dat doetie zowel op ontvetter (benzine) als op gas...
Re: Remkuren F6
Geplaatst: zo mei 23, 2010 9:34 am
door Tweety
Gaan de lichten ook uit dan of eh...allen de motor ?? dan zit 't inderdaad vermoedelijk onder het dashbord.. je zou het relais gewoon kunnen vervangen.... gek is dat je zegt dat ie het allen bij kruissnelheid doet....
een andere mogelijkheid is natuurlijk kortsluiting, maar dan zouden de lichten ook uit moeten gaan....
Re: Remkuren F6
Geplaatst: zo mei 23, 2010 1:03 pm
door R4F6GTX Automaat
Het is een fractie van een seconde en hij laat niet vantevoren weten wanneer hij dat weer doet dus geen idee of de lampen ook uit gaan of wat dan ook...
Hik!
Re: Remkuren F6
Geplaatst: zo mei 23, 2010 10:32 pm
door Tweety
ach kortsluiting is vrijwel uitgesloten.... 't lijkt me dan toch een tijdelijke onderbreking van de ontsteking, hoewel er in dat geval natuurlijk een eigenlijk een backfiretje zou moeten zijn..(als het echt kort is...) toch denk ik dat...evt. de kabel van de bobine naar de verdeelkap... evt. de bobine....evt. andere extra ontsteking onderdelen...in iedergeval het volgende wat moet worden uitgesloten.....je hebt vast nog wel wat liggen waar dat mee kan....