Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137603Bericht roberto »

Gefeliciteerd Rutger met het mooie resultaat en je uithoudingsvermogen!!!!
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137605Bericht Bauke Bos »

Kan je 7 juli mooi naar de oldtimershow in Sint Nicolaasga komen. Dan hebben we vier viertjes op een rij.
toon70
Berichten: 135
Lid geworden op: di mei 03, 2011 7:25 pm
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137606Bericht toon70 »

Ziet er erg mooi uit. Gefeliciteerd...
--
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137607Bericht Rik »

(nw)
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137608Bericht harbourseal »

Ziet er erg goed uit zo.

Dat ga ik je niet nadoen helaas. Geen ruimte om rustig een dergelijk huzarenstukje te volbrengen.
(nw) Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137609Bericht jeffr4 »

Als een mooie herboren vlinder....
maar die komt er niet meer op terug, mag ik aannemen?
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137617Bericht Rutger-peer »

Haha, bedankt allemaal voor de leuke reacties! En nee Jeffrey, die vlinder is verleden tijd ;).
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137618Bericht dirkoosterhoff »

Heel mooi gedaan! Ziet er weer super uit. Respect!
Is hij nu inmiddels door de APK?
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137625Bericht Rutger-peer »

Dankjewel Dirk! Ja, hij heeft APK. De auto heeft 3 weken bij de garage waar ik hem had gebracht gestaan. Ik ken de eigenaar van die garage en die heeft er ook wel eens naast gestaan tijdens de restauratie. Ze hebben hem toen gekeurd, aanvankelijk was ie er toen niet door en heb ik wat dingen opgelost. Ik bleek de verkeerde remnippels gebruikt te hebben in de hoofdremcilinder, was me er niet van bewust dat daar anderen in zaten dan de rest van het systeem. Ook bleek er ruimte te zitten op het stuurhuis, dat heb ik toen vervangen en ik had dom genoeg een paar onderdelen van de ophanging niet aangedraaid. De uitlaat bleek nog wat te lekken. En nog wat kleine dingen. Dat allemaal opgelost en toen bij de 2e keuring bleek er toch achter nog een remleiding niet in orde te zijn en de lichten moesten nog afgesteld worden e.d. Ik heb hun toen gezegd dat zij dat wel mochten oplossen (zat zelf middenin de tentamens dus geen tijd). Dat hebben ze toen gedaan maar in de tijd buiten regulier werk om, zodat ik niet zo'n factuur zou krijgen. Er bleek toch nog wat tijd in te zitten om het op te lossen dus vandaar dat ie 3 weken daar heeft gestaan. Er zat vet vanuit de lagers in de remtrommels achter, dus die dat hebben ze verholpen en ze hebben een nieuw stukje remleiding gemaakt, co-meting wou niet zo best en de lichten hebben ze afgesteld. Ook ontbraken er een paar ijzerdraadjes om de fuseehoezen. Ze hebben me wel flink gematst met de kosten, dus dat was wel mooi.

Ik vond alleen een paar dingen wat raar, zo zeiden ze de eerste keer dat mijn deuren achter niet open konden, wat natuurlijk onzin was. Gezegd dat dat wel kon kloppen aangezien ze op slot zaten van binnen. Ik vond dat eigenlijk wat beledigend aangezien je daarmee dus eigenlijk zegt dat ik een auto volledig opgeknapt heb in 2 jaar maar de deuren zo in elkaar heb gezet dat ze niet open kunnen, en dan ook nog eens dat zelf niet heb opgemerkt bij het in elkaar zetten (waarbij je de deuren tig keren open en dicht doet). Ze hadden me ook even kunnen bellen om te vragen hoe zo'n deur open gaat met dat eigenaardige mechanisme. Overigens zijn al die deurmechanismen zelfs uit elkaar geweest en schoon gemaakt, zelfs de handeltjes daarvan zijn gestraald en gespoten.

De tweede keer keuren was naast wat andere dingen weer wat eigenaardigs aan de hand: deze keer kon de bijrijdersdeur niet open. Toen was ik eerlijk gezegd vrij kwaad; sleutel er in, halve slag omdraaien en de deur is natuurlijk open. Maar dat was volgens de keurmeester niet zo. Toen ik er vervolgens zelf heen ging, ging hij natuurlijk gewoon zo open als dat hoort. Gewoon het idee dat iemand denkt dat je zo onnozel bent dat je de boel zo in elkaar zet dat een deur niet open kan en je dan ook nog eens niet gelooft als je zegt dat je toch echt een sleuteltje in het slot moet steken, sorry meneer geen centrale deurvergrendeling!

Daarnaast bij het ophalen zei de keurmeester nog tegen me dat het vrij veel werk was geweest maar dat ik het maar zo moest zien dat ik zelf 90% van het werk had gedaan!!!!

Dat sloeg bij mij alles aangezien ik na wat rekenwerk tot een ruige schatting van 3000 manuren ben gekomen die ik in die auto heb gestoken. Als we er vanuit gaan dat die mannen 10 uren bezig zijn geweest komt dat erdus neer op dat zij 0,33 % van het werk zouden hebben gedaan. Maar goed, ik denk dat die man geen idee heeft gehad van hoe ik die auto heb gerestaureerd, het doet je alleen een beetje pijn als iemand zo over iets praat waar je 2 jaar mee bezig bent geweest, dat deuren niet open kunnen etcetera, terwijl dat onzin is. Je merkt wel dat datsoort dingen je dan aan het hart gaan met al dat werk en al die toewijding, bloed, zweet en tranen die je in zoiets hebt gestopt. Maar goed, dat drukt de pret niet natuurlijk, ik heb die man zijn geld gegeven en hij staat nu hier voor de deur met APK en verzekering! :D
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137626Bericht Bauke Bos »

Tsjonge wat een verhaal. Ik zou zeggen, maar gauw vergeten en ga maar lekker genieten van je stukje vakwerk, want dat mag wel gezegd worden! Ik heb het met interesse gevolgd.
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137628Bericht Rutger-peer »

Mooi om te horen Bauke! Ik zal nog even kijken of ik 7 juli ga halen. Ben alleen bang van niet aangezien ik 11 juli nog een herkansing heb waar nogal veel vanaf hangt (wel of niet een diploma dit jaar) maar dat hoor je dan nog!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137629Bericht Bauke Bos »

Kan je hier mooi inspiratie op doen. Zou wel mooi zijn dat je kwam, want dan hebben we vier viertjes op een rij, een eerste model R4 uit 1964, een tweede model uit 1970 en een F4 uit 1988 en een GTL ontbreekt nog. Maar uiteraard gaat school voor.. Mar hooplik oant sjen yn Sint Nyk!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137630Bericht Mark4GTL »

de ene keurmeester is de andere niet...
hetzelfde met de monteurs ;-)

Heb wel eens bij garage gestaan voor een simpele vraag mbt onderdeel.
monteur vond het zo mooi dat ik er een uur heb staan praten en kijken met de R4 en na een uur met het onderdeel naar huis ging... Moest em wel betalen (helaas :lol: ) Maar heb er veel lol om gehad.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137632Bericht Rik »

relax, mijn r4 is afgekeurd in het verleden omdat de ruitensproeier het niet deed...... logisch, die stengel doet niets, de pomp op de vloer wel... en de 2e keer afgekeurd omdat er een verschil in wielbasis was.... duhhh dat hoort zo........ (oioi)
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5)

Bericht: # 137642Bericht Tweety »

APK keurmeesters... tja... nou is het zo dat een keurmeester zich vaak niet wil branden aan een auto waar erg veel aan gedaan is, en waar ze ook het fijne niet van weten... ze willen in geval van een steekproef geen strafpunten oplopen.. (sip)
Plaats reactie