Gekocht!!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118488Bericht R4fan »

Hoi allebei,

Vergeten te vermelden. We hebben gisteren de Carb. opengehad om te kijken of er vuil in zat. Papieren pakking. Met veel remmenreiniger de onderkant schoongespoten. Maar de bovenkant eigenlijk niet! Bedoel je dat stokje wat in het onderste deel steekt?? Of een gaatje in het bovenste deel?
Daarnaast kan ik geen speciaal buisje vinden waar ik steeds over lees, en heb nog aan geen 1 schroef gedraaid.

Heeft het dus zin om nog eens te demonteren en de bovenkant te doen?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118489Bericht R4F6GTX Automaat »

Heb je de carb wel uit elkaar gehaald? Misschien zit er een klein vuiltje in de sproeier. Weet je de sproeier te vinden?
Welke omgeving woon je?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118494Bericht R4fan »

Hoi,

Niet uit elkaar gehaald, wel in de sproeiers gespoten met reiniger (de ronde openingen van gouden busjes...), maar wie weet wel 1tje vergeten...Woon in Baarn.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118495Bericht R4F6GTX Automaat »

je zult toch de sproeier eruit moeten draaien en doorblazen want zomaar ergens in spuiten doet niet veel. De eventuele troep kan dan toch niet weg.

Carb eraf halen, dan bovenkant eraf halen. Probeer de tussenpakking heel te houden tenzij je een nieuwe hebt. Vlotter etc verwijderen. Dan carb op zijn kop houden, onderaan de vlotterruimte zit een messing dop die je (met sleutel/doppie 10) eraf moet draaien. Dan als je in dat gat kijkt die je de (enige) sproeier zitten. Die met een schroevendraaier eruit draaien en goed doorblazen, zowel de sproeier als het gat waar het in zit. De vlotterruimte ook goed schoonmaken; kan zand of oxidatie in zitten.
Dan de boel weer in elkaar zetten en probeer dan nog maar eens.

Baarn is me te ver weg anders kwam ik wel effe helpen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118509Bericht Rudi »

Hier de foto, ik rij zelf met een .956 blok, maar geloof dat de werking van de carburateurs in een 4 globaal gelijk zijn aan elkaar.
  • A.= CHOKE KABEL
  • B.= BORG SCHROEF VOOR CHOKE
  • C.= STELSCHROEF STATIONAIR
  • D.= STELSCHROEF BENZINE/LUCHT MENGSEL
Misschien dat Paul aan de hand van deze foto nog een extra toelichting wil geven.

Afbeelding
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118513Bericht R4fan »

Hoi rudi,

Dat is hartstikke mooi! Erg bedankt. Volgens mij is alleen de choke anders, maar misschien ook niet.
Ik heb dus nog nergens aan gedraaid.
En Paul, ook bedankt. Zal hem nog eens open maken. Met perslucht staat op de planning, maar dat heb ik hier niet.
De r4 valt zelfs stil in de bocht met te weinig toeren. Echt lastig...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118514Bericht R4F6GTX Automaat »

R4fan schreef:...perslucht staat op de planning, maar dat heb ik hier niet....
Een fietspomp geeft ook lucht... gaat ook... anders met je spuitbus remmenreiniger :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118528Bericht Tweety »

Correctie op B- in de afbeelding van Rudi... dat is het boutje wat het stangetje vastzet waarmee de gasklep wordt open gezet als je aan het chokekabeltje trekt... je kan de choke zodanig afstellen dat de choke al volledig open staat, maar het stationair nog wel hoger is... dat is vaak de beste afstelling... het kan zijn dat je stationair schroef wat te ver dicht staat....
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118530Bericht Rik »

misschien een hele stomme reactie, aangezien ik namelijk niet zo technisch ben.....

maar met een oud starletje heb ik ooit eenzelfde probleem gehad, na iedere bocht stilvallen en niet goed aan de praat krijgen, maar toen waren het de contactpuntjes en de condensator, dat heeft de anwb man vervangen en hij reed weer prima

maar zoals gezegd, het zal er wel niets me te maken hebben..........
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118532Bericht Rudi »

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Als de afstand tussen de contact puntjes niet precies 0,40 mm(voelermaat) is, uitgaande van een open stand in de 4e versnelling.
Of ze zijn ver versleten en dat icm de condensator zou het het probleem wel eens kunnen zijn.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118548Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja precies, Rik en Rudi, heel goed mogelijk. Een afstelling van een carburateur is bijna nooit nodig tenzij de hele boel uit elkaar geweest is. Daarbij een motortje wat langere tijd stil gestaan heeft. Vuiligheid in de carburateur kan een boosdoender zijn en ontsteking ook; ik dacht dat ze de ontsteking als eerste al gecontroleerd hadden; doe ik tenminste met een 'nieuwe' auto.... even alles nalopen, ontsteking, klepjes controleren etc...
Rudi schreef:........uitgaande van een open stand in de 4e versnelling...........
snap alleen niet waarom je 'm in de vierde versnelling wil hebben....

(snap het wel maar je omschrijving klopt niet)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118553Bericht Rudi »

ik ben nooit zo helder geweest in omschrijvingen. :wink:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118554Bericht R4F6GTX Automaat »

Leg dan es uit waarom je 'm in de vierde versnelling wilt hebben
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118558Bericht Rudi »

Ons pa zei altijd ''zet hem in een zo'n hoog mogelijke versnelling'', voor een R4 betekent dat meestal de 4e.
Als je dan de auto doorrolt tot het nokje op de centrale as het verste naar buiten staat, moet het contactpuntje met de voelermaar precies 0,40 mm afstand hebben.
Maar het is alweer lang geleden dat ik contactpuntjes heb gesteld.
Mijn garage zegt dat ze een dikke 40.000 km meegaan.
Dat betekent dat ik ze pas bij een ton hoef te vervangen.

PS kan de ladder nog even bij je blijven liggen (roos)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Gekocht!!

Bericht: # 118567Bericht Tweety »

R4F6GTX Automaat schreef: Vuiligheid in de carburateur kan een boosdoender zijn en ontsteking ook; ik dacht dat ze de ontsteking als eerste al gecontroleerd hadden; doe ik tenminste met een 'nieuwe' auto.... even alles nalopen, ontsteking, klepjes controleren etc...
dacht ik eigenlijk ook..
Plaats reactie