Pagina 1 van 3
V-snaar
Geplaatst: do feb 25, 2010 11:16 pm
door Rudi
Heren en dames,
Ik loop al langer met dit probleem, ik heb het ook al voorgelegd aan 'deze-en-gene' via PB.
Mijn voorste V-snaar breekt zo af en toe spontaan, sinds de aankoop van de wagen is dit nu de derde keer.
Eerst leek het de waterpomp en de dynamo, die zijn rechtgezet (zegt men), maar nu brak hij de laatste 2x spontaan op de voorste.
Echt gebroken, met drie kale plekken waar tanden horen te zitten.
Inmiddels is ook de spanrol van een nieuw lager voorzien.
Ik kreeg het advies om de warmte te controleren van de V-snaar, maar die is gewoon handwarm, niks mis mee lijkt me zo.
Ik kan hem ook een kwart slag draaien, maar niet meer dan dat.
Bij een koude start, staat alles in lijn, maar daarna gaan de koplampen, de kachel en de choke aan en rijd ik naar mijn werk.
Binnen 3 km van huis breekt hij dan.
Ik heb een filmpje gemaakt van de motor als deze loopt maar krijg hem niet geïmporteerd.
Re: V-snaar
Geplaatst: do feb 25, 2010 11:18 pm
door ap
loopt je dynamo zwaar??
Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 12:07 am
door deutz
Ik heb het idee dat je v-snaar te diep in de poullie,s ligt!!je kunt simpelweg een wat bredere snaar monteren, is de simpelste en goedkoopste oplossing.
Blijft de snaar dan wel heel,dan zijn de poullie,s met het org. riempje te ver uitgesleten!!gr.Jan.

Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 7:45 am
door Rudi
ap schreef:loopt je dynamo zwaar??
Wat heeft een zwaar lopende dynamo te maken met breken van de voorste V-snaar?
(echte vraag)
Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 10:22 am
door R4F6GTX Automaat
Rudi schreef:
Wat heeft een zwaar lopende dynamo te maken met breken van de voorste V-snaar?
(echte vraag)
dat schreef ik je al in de mail; dan "trekt" die aan de V-snaar.
edit; ik zie wat je bedoelt; dynamo wordt door de andere V-snaar aangedreven... maar mogelijk dat die toch de boel zodanig afremt dat de andere daardoor wil slippen en knapt... of zoiets. Heb je al eens geprobeerd wat ik zei om zonder de lampen en aanjager (weg) te rijden? of is het dan nog te donker... kachel vreet veel stroom, laat die eens uit; zet maar een muts op
wat ik al zei, kom eens langs met dat gebakje...
Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 6:41 pm
door ap
R4F6GTX Automaat schreef:Rudi schreef:
Wat heeft een zwaar lopende dynamo te maken met breken van de voorste V-snaar?
(echte vraag)
dat schreef ik je al in de mail; dan "trekt" die aan de V-snaar.
edit; ik zie wat je bedoelt; dynamo wordt door de andere V-snaar aangedreven... maar mogelijk dat die toch de boel zodanig afremt dat de andere daardoor wil slippen en knapt... of zoiets. Heb je al eens geprobeerd wat ik zei om zonder de lampen en aanjager (weg) te rijden? of is het dan nog te donker... kachel vreet veel stroom, laat die eens uit; zet maar een muts op
wat ik al zei, kom eens langs met dat gebakje...
dank u ik had het niet beter uit kunnen leggen
Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 7:56 pm
door Tweety
Kachel trekt volgens mij niet zo heel veel stroom hoor... Verlichting veel meer... 2x(55+5+5+(21 (remlicht))=172 watt ... das bijna 15 ampere... zo'n aanjagertje is iets van 20 watt ofzo...
Het blijft een vreemd probleem, ik hoor graag wat het was...

Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 8:40 pm
door Rudi
Ik ben vandaag met stadslichten vertrokken en geen andere stroomvreters, in het bos had ik wel de lampen aan gedaan, liever gezien dan gehakt
Als ik gas geef heb ik een vreemd geluid bij de motor, alsof hij me iets wil vertellen.
Maar kijken naar de motor levert niet het gewenste resultaat.
Hij draait onregelmatig, en met het oog op een gebroken V-snaar lijkt me dat de dynamo wel het probleem kan zijn.
Als bv de dynamo zou stoppen met draaien, vastslaan zeg maar, zou daardoor de voorste V-snaar kunnen breken?
Want als de voorste V-snaar gebroken is blijft de rest (lees: andere V-snaar) ook stilstaan.
De dynamo is destijds bij Bart grondig vastgezet door Sjors.
Omdat ik zo'n enorme last had van piepen bij de snaar als ik licht voer.
Ik moet zeggen, deze is geen kwart slag om te draaien.
Ik durf op deze manier mijn bull-bar ook niet aan te sluiten, want dan komen er nog eens 2 halogeen van 55 watt extra bij, een bakkie kan niet, een radio kan niet en een zwaailamp evenmin (maar daar heb ik een passende 'Dali' oplossing voor).
Ik heb deze auto gekocht voor hobby, niet om er met een geldkraan achter te blijven lopen.

Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 8:51 pm
door R4F6GTX Automaat
Kom dan eens langs, dan gaan we die dynamo eens goed bekijken, evt een andere erop zetten
Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 10:44 pm
door Rudi
Heb jij in een weekend tijd, of op een doordeweekse avond?
Dan kom ik wel met dat gebakje en een doos(je) lol

Re: V-snaar
Geplaatst: vr feb 26, 2010 10:58 pm
door R4F6GTX Automaat
Een weekend wel maar niet dit weekend...
Re: V-snaar
Geplaatst: wo mar 03, 2010 11:23 pm
door Rudi
Re: V-snaar
Geplaatst: do mar 04, 2010 1:26 am
door R4F6GTX Automaat
kan mijn kompjoetah nie openen
Re: V-snaar
Geplaatst: do mar 04, 2010 7:26 am
door Rudi
R4F6GTX Automaat schreef:kan mijn kompjoetah nie openen
Zucht.... ik wel met QuickTime Player

Re: V-snaar
Geplaatst: do mar 04, 2010 9:30 am
door Tweety
ziet er vrij normaal uit.... eh waar is die leiding voor onder in beeld....