Sleutel gebroken!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Hakker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 04, 2009 11:05 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Sleutel gebroken!

Bericht: # 114335Bericht Hakker »

Mijn contactsleutel is afgebroken toen ik hem in het contactslot stak!. Het voorste puntje, maar toch....ik kreeg het er ook niet meer uit. Voorzichtig met de rest van de sleutel naar binnen gestoken en verdomd het werkte. Maar hoe krijg ik nu dat puntje er weer uit? Of het stukje van mijn reservesleutel laten slijpen?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 114336Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb het ook eens gehad, ik heb toen geprobeerd met lijm op de kopse kant van de afgebroken sleutel het afgebroken deel eruit te krijgen. Geen succes.
Toen het contactslot in zijn geheel verwisseld met een die ik nog had liggen. En toen hield ik het 'defecte' contactslot op zijn kop........en viel het afgebroken stukje er zo maar uit!!!!
Daarna alles weer in de oorspronkelijke toestand terug gezet om weer met 1 sleutel verder te kunnen leven.
BVDP
Berichten: 694
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 114384Bericht BVDP »

ik heb het vroeger ook voor gehad. Ik heb er niets aan gedaan en er nog vier jaar zo mee gereden. Gek genoeg werkte de sleutel voor de andere sloten ook nog.

mvg Bart
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 114390Bericht Tweety »

Tja die deurslotjes zijn niet zo sleutel specifiek, m'n moeder is zelfs op het station 'n keer in de verkeerde auto gestapt, en had dat pas door toen het contactslot niet wilde....
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 114453Bericht Okido »

Het is mij wel 's gelukt met een afgeslepen haaknaald, siliconenspray en veel geduld. Uiteraard de platte kant tegen de slotpalletjes aan. Lukt het niet, lekker laten zitten.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 114456Bericht ap »

Ik heb nog wel een contactslot en wil je eventueel ook wel helpen met omzetten.

Gr Albertjan
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 114512Bericht jbeekmann »

Zo te horen moet je het slot er dus even uit trekken en op z'n kop houden! Fluitje van een cent.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Hakker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 04, 2009 11:05 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 116226Bericht Hakker »

Ik laat het voorlopig maar even zo; met de kapotte sleutel krijg ik hem nog steeds aan de praat. Duwend dan wel, want de startmotor is de geest aan het geven....doet het wel maar pikt maar een halve seconde aan zeg maar.
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 116406Bericht Daan »

Mijn baas (toen ik nog als bijbaan op de ns-fietsenstalling werkte) tikte afgebroken sleuten resten uit Axa sloten met een beetje wd-40 en wat tikjes op de andere kant, net zolang dat het restantje sleutel ver genoeg naar buiten stak om met een klein punttangetje te pakken te krijgen.

In jou geval hetzelfde proberen: cilinder er uit, wd-40 er in, ondersteboven houden em schudden/tikken op de achterkant. En hopen op het beste ;)

Scheeldt je zowiezo dat je het contactslot nog kan draaien, anders is het verwijderen van de cilinder ook nog een weer klusje apart..
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 116413Bericht R4F6GTX Automaat »

1 klein druppeltje secondelijm op het restant sleutel en dat erin steken, paar secondjes wachten en je trekt 'm er 9 van de 10 keer zo uit...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Hakker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 04, 2009 11:05 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken!

Bericht: # 116453Bericht Hakker »

Bedankt voor de tips! Ik al me er nog eens over (en onder) buigen.
Plaats reactie