modificatie benzinesysteem volgens Kluwer

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: modificatie benzinesysteem volgens Kluwer

Bericht: # 115415Bericht RVIER »

@ronny,

o,5mm is inderdaad veel te groot, o,1 is al te groot, je kunt het dus niet boren maar moet zoiets knijpen.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Re: modificatie benzinesysteem volgens Kluwer

Bericht: # 115446Bericht ronny »

@fons, ik heb inderdaad een stukje pijp dichtgeknepen, daardoor kan ik niet controleren hoe groot de opening is maar dat ie heeeel klein moet zijn is nu wel duidelijk, wat ik echter raar vond is dat m'n vlotterkamer zo goed als leeg was. Nu het weer als orgineel zit , dus zonder bypass, start ie ook nog steeds slecht maar het weer was vandaag te slecht om even de carb open te schroeven om te controleren hoe het zit met het vlotterniveau . Als ie koud is start ie 's morgens gelijk maar na een ritje is het hopeloos en moet ik vrij lang doorstarten waardoor nu ook m'n accu problemen geeft. niet een situatie waar je blij van word.

word vervolgt dus

groet, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Re: modificatie benzinesysteem volgens Kluwer

Bericht: # 116003Bericht ronny »

even een update: de startmotor was aan vervanging toe, hij trok m'n accu leeg in no-time leeg en doordat ie ook een stuk langzamer rondging starte m'n 4-tje ook slecht ,nu met een nieuwere startmotor is het probleem van verzopen zijn enzo ook een stuk minder maar nog wel aanwezig, tijd om de t-stukjes en bypass weer ertussen te zetten en verder te experimenteren

roestvrije groeten , ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: modificatie benzinesysteem volgens Kluwer

Bericht: # 116108Bericht RVIER »

heren,

de modificatie is niet bedoeld als een benzine circulatiesysteen zoals bij veel auto's gebruikelijk. Circulatie werkt alleen als je een gesloten vlotterkamer hebt (of een kraan in de leiding zoals bij een auto met gasinstallatie). Meestal zit er een klepje met veerdruk in de retourleiding.
De R4 heeft een beluchte (= open) vlotterkamer. De enige reden voor de modificatie is het benzinesysteem is het verlagen van de druk in de leiding tussen pompuitgang en de carburateur als dat stuk erg warm wordt door een stistaande warme motor. (Als de motor loopt koelt de leiding door de langsstromende benzine).

Je kunt snel druk afbouwen door een heeeel klein lekje, en daar is die restrictrie dus voor. Je moet die kleine gaatje vlak bij de carburateur plaatsen anders loopt de benzineleiding leeg bij stilstaande motor (de bypass loopt sowieso leeg). Heel kritisch is ook waar je het retour t-stuk plaatst voor de pomp. De in Kluwer genoemde 10 cm is een echt minimum! De restrictie is een lek aan de aanzuigzijde van de pomp en die zijn daar erg gevoeling voor (vandaar die luchtbellen in de leiding).

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Re: modificatie benzinesysteem volgens Kluwer

Bericht: # 116110Bericht ronny »

hoi Fons, dat zijn bruikbare tips om mee te nemen in de verbouwing , BEDANKT

groet, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Plaats reactie