cyclone

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

cyclone

Bericht: # 114027Bericht hans vooijs »

Wij blijven altijd bezig en daarom wil ik een cyclone gaan uitproberen, dat is een apparaatje die je in het inlaatkanaal plaatst om een gunstige werveling te laten ontstaan,met als gevolg lager verbruik ect.
Heb ooit op de testbank een smart getest , heeft iemand ervaring met de cyclone op een R4??
mvrgr hans vooijs
hans
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: cyclone

Bericht: # 114031Bericht Rudi »

Jij stelt vragen waar mijn vader antwoord op had geweten, helaas is hij vorig jaar overleden.

Ik ben niet bekend met een 'cyclone' maar sta wel open voor een gunstiger verbruik.
Ik ben wel iemand van de originele basis, dus geen 123 ignition.

In de modelracerij liep er een slangetje van de uitlaat naar de benzinetank, als compressie neem ik aan.
Misschien stel ik nu verkeerde vragen, maar zou je dat principe ook op de 4 kunnen gebruiken, maar dan als aandrijving, zeg maar een soort turbo voor zo'n cyclone?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: cyclone

Bericht: # 114035Bericht R4F6GTX Automaat »

Zelf heb ik de cyclone niet (vond m te duur in aanschaf) maar heb wel kennissen die erbij zweren...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Re: cyclone

Bericht: # 114194Bericht ronny »

hee Hans, wat ik er van begrepen heb is het vooral bedoelt voor diesels, maar heb er zowiezo geen ervaring mee al zijn de reakties van gebruikers positief maar dat zijn ze wel vaker op internet. Zelf een aquatune-setje op de r4 en het is bagger, van minder verbruik en vermogensvermeerdering is nagenoeg nix te merken en je hebt er weer een ding (waterniveau) ter controle bij.

En wat zegt 10 % minder verbruik nou eigenlijk, hoe meet je zo'n verschil ? een paar keer de choke vergeten of effe een keer sneller en je verbruik is weer zoals vanouds.

Al die kleine verbeteringetjes zetten geen zoden aan de dijk, als je nou met een R4-tje 1 op 50 kunt gaan rijden dan hebben we het ergens over maar met een Cyclone zal je dat ook niet halen. Het ei van Columbus is waarschijnlijk niet een dingetje van een 100 euro daar zal wel het een en ander voor moeten gebeuren willen we het meemaken. Dat klinkt misschien cynisch maar een beetje realisme is niet weg, voor je het weet ben je een paar honderd euro lichter en nog net zo ver ( 1 op 16 ! )

maar vooral de moed niet verliezen ,eens gaat het lukken !!!

groetjes ,ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: cyclone

Bericht: # 114207Bericht RVIER »

In de modelracerij liep er een slangetje van de uitlaat naar de benzinetank, als compressie neem ik aan.
Misschien stel ik nu verkeerde vragen, maar zou je dat principe ook op de 4 kunnen gebruiken, maar dan als aandrijving, zeg maar een soort turbo voor zo'n cyclone?
@ rudi

De druk op de benzinetank is nodig omdat de zuiging in het (doorgaans te grote) venturi anders te klein is. Door een beetje druk op de tank corrigeer je dat. Het verbruik en het vermogen neem dan toe. Het heeft geen zin om dat bij de R4 te doen omdat die een benzinepomp heeft....

vr gr Fons.

ps1. De grootste mogelijkheden (en beperkingen) voor brandstofbesparing zitten in je hoofd :-)
ps2. Als de cyclone goed werkt, werkt hij als ultra-centrifuge voor het brandstofmengsel, dat dus vervolgens ontmengt..... Niet zo slim dus
ps3 Met een theezeef in het aanzuigkanaal achter de carburateur slaan de benzinemoleculen door de impact op de zeefdraden uit elkaar en neemt de menging van het mensel toe. Door het toevoegen van water slaan ook die watermoleculen uit elkaar in 2 moleculen waterstof en een molecuul zuurstof. De opbrengst aan waterstof is denk ik vergelijkbaar met die van een waterstofgenerator door electrolyse.
ps4 ik heb ook gelezen dat je een mangneet om de branstofleiding kunt doen, je richt dan de benzine moleculen (alignment for combustion) en die branden daardoor efficienter.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: cyclone

Bericht: # 114213Bericht deutz »

Magneet is kwats!!er zit toch geen metaal in je benzine? een maatje van mij heeft dat geprobeerd bij een auto van hem.Resultaat o,o!! (plrr)
niet geschoten is altijd mis!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: cyclone

Bericht: # 114217Bericht Willem de Zwijger »

Benzine is apolair dus kan ik niet inzien dat je daar iets aan zou kunnen richten met een magneet....
En om een watermolecuul door een botsing op te breken in iets H en O achtigs: de energie die je daaruit maximaal terug kunt halen is de de energie die je er met de botsing erin stopt. Ik kan me wel voorstellen dat de menging iets verbeterd a la theezeef.
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

Re: cyclone

Bericht: # 116589Bericht hans vooijs »

Heb de stoute schoenen aangetrokken en een cyclone geplaats boven op de carburateur, luchtfilter eraf cyclone erin klaar.
Nu maar eens kijken of het verbruik naar beneden gaat, wacht daarom even om hem op de rollenbank te zetten want verwacht geen vermogenswinst.
Hou jullie op de hoogte!
hans
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: cyclone

Bericht: # 116594Bericht jeffr4 »

Ik heb al jaren de enige echte remedie voor de besparing en dus:
geen eentweedrie ignitie, of een andre douchesproeier of luchthapper, supercharged high performance
glijmiddel oil, of een molucule naar rechts richter, ook niet gecloned..eh gecycloned, H2O watercoocker,
kachelpijpuitlaat, vervangmiddel in de 95 peut, ijskastmagneetje of moeders theezeefje of de hoge druk spuit op de tank gezet.

Mij hebben ze al jaren niet meer: als ik bij de tankstation ben, tank ik toch elke keer maar voor een tientje en...... ik heb een R4 dus sowiezo.... zuinig! en natuurlijk de bijpassende take-it-easy R4 rijstijl en bevalt dat anderen niet :

Afbeelding

Nu een serieuze tip : kijk voor R4 en zuinig :
Magazine C'est.... Renault 4e jaarg. 1e nummer... blz 24 en 25 C'est Classic
R4 van Mark en R3 van Tony
Citaten :
Tony: "Zuinig en exclusief"
Mark : "en daarbuiten is 1 op 18 of nog gunstiger probleemloos te halen"
Magazine : "aangezien het merk zuinigheid altijd al hoog in het vaandel had staan"
Tony : 'Een heus zuinigheidswondertje"
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Re: cyclone

Bericht: # 116634Bericht ronny »

hoi jeffr4, heb dat tijdschrift niet dus kun je het niet scannen ofzo want via google is nix te vinden

groetjes
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: cyclone

Bericht: # 116635Bericht Rutger-peer »

RVIER schreef:
ps3 Met een theezeef in het aanzuigkanaal achter de carburateur slaan de benzinemoleculen door de impact op de zeefdraden uit elkaar en neemt de menging van het mensel toe. Door het toevoegen van water slaan ook die watermoleculen uit elkaar in 2 moleculen waterstof en een molecuul zuurstof. De opbrengst aan waterstof is denk ik vergelijkbaar met die van een waterstofgenerator door electrolyse.

Benzine- en waterstofmoleculen kun je niet breken door ze ergens tegenaan te slaan. Zouden ze in de scheikunde erg handig vinden maar helaas.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: cyclone

Bericht: # 116644Bericht Tweety »

Rutger-peer schreef:
RVIER schreef:
ps3 Met een theezeef in het aanzuigkanaal achter de carburateur slaan de benzinemoleculen door de impact op de zeefdraden uit elkaar en neemt de menging van het mensel toe. Door het toevoegen van water slaan ook die watermoleculen uit elkaar in 2 moleculen waterstof en een molecuul zuurstof. De opbrengst aan waterstof is denk ik vergelijkbaar met die van een waterstofgenerator door electrolyse.

Benzine- en waterstofmoleculen kun je niet breken door ze ergens tegenaan te slaan. Zouden ze in de scheikunde erg handig vinden maar helaas.
In een tunnel van 27Km moet het kunnen hoor als het echt hoge snelheden betreft..
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: cyclone

Bericht: # 116653Bericht RVIER »

ps 3 was gewoon wat door kwekken met populaire begrippen. onzin dus hoewel Tweety het toch in theorie weet te duiden :D

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: cyclone

Bericht: # 116681Bericht Rutger-peer »

Blij dat je dat niet serieus meende :lol:
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie