rijgedrag bij opspannen torsie?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
rijgedrag bij opspannen torsie?
ik ga voor mijn 4x4 project de voorste torsie een tandje hoger zetten, zodat de auto iets hoger komt te staan.
wie kan mij uitleggen of dit effect heeft op het rijgedrag, veranderd de wielvlucht bijvoorbeeld?
wie heeft dit al eens bepaald?
vrgr dick
wie kan mij uitleggen of dit effect heeft op het rijgedrag, veranderd de wielvlucht bijvoorbeeld?
wie heeft dit al eens bepaald?
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: rijgedrag bij opspannen torsie?
1 tandje hoger schijnt origineel te zijn voor een Sinpar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: rijgedrag bij opspannen torsie?
hoi paul
ik heb de achteras van de f6 sinpar zo onder de F4 gezet, nu staat hij vrij hoog achter op de wielen
misschien heeft een f6 ook meer voor spanning? dan een F4?
de voorkant is gewoon f4 standaard, mischien had ik de f6 voortorsie ook moeten overzetten.
of is die hetzelfde als de F6?
of inderdaad 1 tandje strakker!!!
vrgr dick
ik heb de achteras van de f6 sinpar zo onder de F4 gezet, nu staat hij vrij hoog achter op de wielen
misschien heeft een f6 ook meer voor spanning? dan een F4?
de voorkant is gewoon f4 standaard, mischien had ik de f6 voortorsie ook moeten overzetten.
of is die hetzelfde als de F6?
of inderdaad 1 tandje strakker!!!
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: rijgedrag bij opspannen torsie?
Ik dacht dat een F6 torsie dikker (sterker) was maar of dat aan de voorkant ook zo is weet ik eigenlijk niet
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: rijgedrag bij opspannen torsie?
@dik
Volgens MR 61 staan de speciale versies voor inderdaad 1 cm hoger dan de normale versies.
Het rijgedrag veranderd volgens mij niet, alleen de veerweg.
Hij wordt ook niet stugger van of zo omdat de torsiestaaf in het gebied dat wij hem gebruiken lineair tordeert.
Ook is de voorspanning niet hoger omdat de het gewicht op het wiel de voorspanning is.
Dikkere staven leiden tot een stuggere vering
Ze adviseren wel om als je aan de wagenhoogte hebt gewerk de (afstelling) van de remdrukbegrenzer te controleren
vr gr Fons
ps een hoogteverschil van 1 cm tussen links en rechts is acceptabel
Volgens MR 61 staan de speciale versies voor inderdaad 1 cm hoger dan de normale versies.
Het rijgedrag veranderd volgens mij niet, alleen de veerweg.
Hij wordt ook niet stugger van of zo omdat de torsiestaaf in het gebied dat wij hem gebruiken lineair tordeert.
Ook is de voorspanning niet hoger omdat de het gewicht op het wiel de voorspanning is.
Dikkere staven leiden tot een stuggere vering
Ze adviseren wel om als je aan de wagenhoogte hebt gewerk de (afstelling) van de remdrukbegrenzer te controleren
vr gr Fons
ps een hoogteverschil van 1 cm tussen links en rechts is acceptabel
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: rijgedrag bij opspannen torsie?
hoeveel cm zal de auto omhoog komen wanneer je één tandje strakker gaat?
vrgr dick
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: rijgedrag bij opspannen torsie?
1 tandje is 3 tot 4 cm
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"