Pagina 1 van 1
Geplaatst: do dec 12, 2002 4:03 pm
door Liesje
Het plaatwerk van mijn pas aangeschafte 4 vertoont hier en daar wat roest op de gebruikelijke plaatsen. Rechter voorscherm moet vervangen. Ik verwacht dat de rand van het binnescherm er ook niet best aan toe is. Het onderspatbord links achter moet vervangen en het stuk erboven heeft ook wat aandacht nodig. Dan nog hier en daar wat kleine roestplekjes.
Waar moet ik beginnen (behalve bij het clubmagazijn) en wat kan ik in de tussentijd doen om te zorgen dat het niet veel erger wordt voor ik er wat aan ga doen (t'is nu te koud om buiten te werken)
_________________
Sinds 4 oktober 2002 een blauwe GTL uit '86
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Liesje op 2002-12-19 13:06 ]</font>
Geplaatst: do dec 12, 2002 4:57 pm
door Goof
je moet er nu niks aan doen, tenzij je jaren wilt wachten met de reparatie. Op de eerste plaats kun nu toch bijna nergens bij en ten tweede, je gaat het grootste gedeelte van je geroeste delen vervangen, dus als die wat verder roesten maakt dat niet uit.
Wel kun je preventief je wielkasten, balken en andere kwetsbare delen met tectyl behandelen, dat is altijd goed.
Geplaatst: do dec 12, 2002 11:17 pm
door Ron
En dat stukje boven je achterspatbord, wat nog bij de carrosserie hoort, mag je ook wel grof roestvrij maken en er roestomvormer opsmeren. Ziet er niet uit, maar de mooiïgheid doe je maar van de zomer. Voor de rest is het inderdaad voornamelijk de onderkant die je moet vertroetelen. De andere delen mag je zoals vermeld eraf laten rotten, scheelt weer werk als je de nieuwe d'r op gaat zetten.
Geplaatst: vr dec 13, 2002 4:33 pm
door Liesje
En de hele kleine roestplekjes? Heeft het clubmagazijn spuitbussen originele kleuren?
Geplaatst: za dec 14, 2002 11:04 pm
door Ron
Ik vermoed van niet. De automaterialenzaak heeft alles te kust en te keur. Laten we het magazijn houden voor exclusief R4-zaken.
Bij de automaterialenzaak kun je met behulp van de kleurcode van je lak (te vinden op rechterbinnenscherm voorkant auto) de juiste spuitbus gaan halen. Geloof me, het is nooit precies de juiste kleur. Je kunt lokaal gaan spuiten maar dat ziet er niet uit. Je kunt het hele carrosseriedeel gaan spuiten, dat ziet er beter uit, maar ziet er nog steeds niet uit. Het beste is een totale spuitbeurt, maar dat is weer heel duur. Keuze maken. Het allerbelangrijkste is dattie weer roestvrij is op de plek waar je gaat verven/rollen/spuiten/granollen.
Geplaatst: wo dec 18, 2002 1:52 pm
door Liesje
Bedankt voor de info. Hoop in de kerstvakantie iets te kunnen doen. Eerst zo snel mogelijk bij het clubmagazijn langs.
Geplaatst: wo dec 18, 2002 2:12 pm
door Boerammetje
Even voor de Utrechtse doorgewinterde 4 spotter: is dat die die bijhet Wilhelminapark staat? Auto meen ik uit Delft te kennen

Geplaatst: wo dec 18, 2002 2:19 pm
door Liesje
Nee, meestal staat ie ergens in Lombok. Ik zie in mijn wijk ook een gele F6 staan wegrotten. Sonde, vraag me af of ie van een clublid is...
Geplaatst: zo jul 27, 2003 1:45 pm
door Liesje
Inmiddels is de zomer bijna voorbij en heb ik er nog niets aan gedaan. Waar kan ik dit mooi laten doen? En gelijk maar een anti-roest behandeling?
Geplaatst: zo jul 27, 2003 10:38 pm
door R4F6GTX Automaat
ehhh...
nog effe wachten en ik heb mijn garagetje weer wat meer ingericht, klaar om (bijna) alle R4tjes op te lappen.
_________________
F6 Automaat, F6 Sinpar en F6 NATO;
En nóg een paar leuke voertuigen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-07-29 23:18 ]</font>
Geplaatst: di jul 29, 2003 8:38 pm
door marco
BIj mij rot/roest ie op dezelfde plaatsen. Als ik hard over een drempel rij valt mijn spatboord ervanzelf af...Ik heb maar een afspraak gemaakt bij Giordini in maassluis voor spuiten en wat laswerk
Geplaatst: wo jul 30, 2003 9:25 am
door Boerammetje
Kleine roestplekjes kun je ook even afplakken, opschuren en met een lakstiftje bijwerken. En tegengaan van roest: goed met de tectielbus erlangs, of in de menie zetten. Zelf doe ik dat overigens allebei...