Pagina 1 van 3
kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 5:42 pm
door deutz
wie kan mij helpen aan de klepstelgegevens van een 1100? zo lang geleden,ik weet de maat niet precies meer! is het inl. 0,10 en uitl. 0,15? of 0,15/0,20??ik zie wel een antwoord verschijnen. alvast bedankt. gr.Jan.
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 7:18 pm
door ap
0.18 en 0.15 volgens de boeken
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 8:59 pm
door R4F6GTX Automaat
ap schreef:0.18 en 0.15 volgens de boeken
uitlaat 0.18 (0.20) en inlaat 0.15.
(gewoonlijk zegt men eerst de inlaat en dan de uitlaat; weet niet waarom maar das nou eenmaal zo in de monteurswereld....)
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 10:10 pm
door Tweety
R4F6GTX Automaat schreef:
(gewoonlijk zegt men eerst de inlaat en dan de uitlaat; weet niet waarom maar das nou eenmaal zo in de monteurswereld....)
zit een bepaalde logica in... het gaat er eerst in dan pas weer eruit...
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 10:48 pm
door deutz
prima voor elkaar jongens,bedankt.Nu kan ik de ventieltjes eens een keer gaan stellen.Is het laatste op rij wat ik kan doen aan het stotterend lopen van het motortje op ong. halverwege het toeren gebied. Alles vervangen en afgesteld wat ontsteking betreft.ontsteking handmatig afgesteld op half last van het toerengebied,stotterd nog iets,haartje choke erbij en het stotteren is over,dus een benzine gebrek!!ook de carb. is eerdaags aan de beurt!!Ik heb de auto 2 weken in bezit,een witte gtl van 1983,uit Fr. ingevoerd.ik zelf denk dat er een harnekkig vuiltje in de laagtoeren gebied sproeier zit. Suggesties altijd welkom! gr.Jan.
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 11:05 pm
door ap
R4F6GTX Automaat schreef:ap schreef:0.18 en 0.15 volgens de boeken
uitlaat 0.18 (0.20) en inlaat 0.15.
(gewoonlijk zegt men eerst de inlaat en dan de uitlaat; weet niet waarom maar das nou eenmaal zo in de monteurswereld....)
ik neem aan dat een beetje monteur dan ook wel snapt dat ik ze per ongeluk in de verkeerde volgorde heb gezet.
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 11:15 pm
door Tweety
carbi cleaner bij de benzine zou dat hardnekkige vuiltje kunnen verwijderen...
Re: kleppen stellen
Geplaatst: di okt 27, 2009 11:47 pm
door deutz
Hele carb. eraf en heel secuur cleanen!!!!!

Re: kleppen stellen
Geplaatst: wo okt 28, 2009 12:04 am
door R4F6GTX Automaat
Om de sproeier eruit te kunnen halen moetie eraf ja
Re: kleppen stellen
Geplaatst: wo okt 28, 2009 12:49 am
door Tweety
ja zelfs voor de hoofdsproeier is dat wel het handigst.... en dan maar hopen dat dat het is....
voor die kleine moet ie zelfs uit mekaar toch ... of niet... echt iets voor op de keukentafel...
Re: kleppen stellen
Geplaatst: wo okt 28, 2009 10:09 am
door deutz
Nou,ik wou het maar in het schuurtje doen,heb ik ook een tafel...................

Re: kleppen stellen
Geplaatst: wo okt 28, 2009 10:16 am
door Tweety
sorry ik heb geen schuurtje,,...
Re: kleppen stellen
Geplaatst: do okt 29, 2009 1:06 am
door deutz
dus de ganse mengselfabriek eraf gehaald en helemaal uitelkaar en schoongemaakt en met perslucht doorgeblazen,het geheel weer gemonteerd,en resultaat...........? NIHIL!! na alle afstellingen voor de zoveelste keer gecontroleerd te hebben,toch maar eens naar het stroomverdeel huisje kijken,ten eerste de ....jawel,de vacuumvervroeger!!slangetje los,zuigen en tong op het slangeindje enz...maar je kon zuigen en zelfs blazen op dat verrekte ding!!Dus kapot!hup naar de plaatselijke Peugeot dealer,daar ken ik de oude baas(pensioennaria) nog van,en het blijkt dat de vroegere peugeotjes ook zo,n ding erop hadden zitten,en ja,zo,n ding had hij nog wel liggen en pakte er zo een nieuwe uit het laatje,ik was weer gered en het loopt weer als nieuw!!!
Re: kleppen stellen
Geplaatst: za okt 31, 2009 12:42 am
door deutz
Ik ga het zo maar proberen,ik kan er niets over vinden:Wat is de inhoud van een benzine tank van een 4 gtl?het mobieltje is van 1983.
Re: kleppen stellen
Geplaatst: za okt 31, 2009 9:41 am
door Mark4GTL
32 liter
1e 4tjes hadden 24 liter (tot een met 1980)