kleppen stellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111655Bericht Tweety »

34 liter toch....
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111658Bericht Mark4GTL »

Tweety schreef:34 liter toch....
correctie, was inderdaad 34 liter
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111700Bericht deutz »

Allemaal bedankt,het mobieltje loopt 1;16,kan nog een 500km op 1 tankvulling doen! nu iets anders,ik heb een r4gtl digitaal klokje maar geen aansluitstekker........,wat ik wil weten is wat het aansluit schema is. Er zitten 4 aansluitingen op: ik denk een plus,een min,een geheugen,en een verlichting,maar in welke volgorde?? stekkeraansluiting zit rechts uit het midden aan de achterkant gezien.Wie kan mij wijzer maken? (uhh)
niet geschoten is altijd mis!
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111855Bericht deutz »

Helemaal niemand zo,n ding in z,n 4tje? of kan niemand het opmeten?ik wil er zomaar geen spanning opzetten,gegarandeerd kapot! misschien dat er ergens iets in een vraagbaak staat,zitten wel eens elec.schema,s in.Ik heb een vraagbaak waar geen GTL in besproken wordt,is tot en met 1978. gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111856Bericht RVIER »

in de PR 1104 (tot 1984) staat geen klokje. Is mogelijk als add-on verkocht of uit een andere auto overgezet

vr gr Fons
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111857Bericht Rodeo-6 »

deutz schreef:Allemaal bedankt,het mobieltje loopt 1;16,kan nog een 500km op 1 tankvulling doen! nu iets anders,ik heb een r4gtl digitaal klokje maar geen aansluitstekker........,wat ik wil weten is wat het aansluit schema is. Er zitten 4 aansluitingen op: ik denk een plus,een min,een geheugen,en een verlichting,maar in welke volgorde?? stekkeraansluiting zit rechts uit het midden aan de achterkant gezien.Wie kan mij wijzer maken? (uhh)
Stroom voor het klokje haal je van de + die op stekker van het contact slot zit,
massa is gewoon ergens massa, via je radio voorbereidingstekker b.v., hangt achter je ruitenwisser schakelaar, licht in het klokje gaat via de licht schakelaar.

ietsje choke erbij = stationair mengsel schroefje ietsje verder opdraaien,
carb. reinigen, aanverwante rommel toevoegen is onzin, vuil komt uit de tank en wordt door TWEE !!!!! filters opgevangen.
>> Doe mij maar een DAF <<
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111859Bericht Tweety »

Rodeo-6 schreef: carb. reinigen, aanverwante rommel toevoegen is onzin, vuil komt uit de tank en wordt door TWEE !!!!! filters opgevangen.
Nog even mijn motivatie voor het toevoegen van rommel aan de benzine.... deze is als volgt...
Ik heb ook een scooter.... Kymco 4-takt.... algemeen bekent dat ie slecht start na een tijd stilgestaan te hebben... die van mij ook .... 2de hands met bijne 50.000 op de teller... startte alleen als je er elke dag mee reed tot dat... je raad het al ... ik wat rommel in de tank gegooid heb... en ja... een heel klein vettig plekje ergens kan al zorgen voor condens vorming in de carburateur, en soms werkt rommel gewoon... !!... vettigheid kan ook via de carterventilatie in de carburateur terecht komen, de tank hoort gewoon schoon te zijn... af en toe af tappen via de plug onderin de tank.... leeg=leeg schoon=schoon... zit er ook geen vocht meer in ook...sedement filter zit niet in een 4tje toch of wel....en voor ik weer over zeep begin... die aftapplug van de tank sluit soms na opening niet meer benzine-dicht af....
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111890Bericht deutz »

rodeo ,ik weet wel hoe aan stroom en massa moet komen!ik wil alleen weten hoe dat aan te sluiten op m,n klokje,daar zitten 4 aansluitpunten op! (oioi)
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111893Bericht Tweety »

Denk je echt dat ie stuk gaat als je er 12v op zet... ik bedoel dat ga je er toch op zetten... misschien dat ie achterwaards gaat lopen (of was het een digitale....) je kan ook eerst de weerstand doormeten.... 1 van de pinnen moet minder dan oneindige weerstand hebben met de drie anderen... das dan dus de massa.(mocht het er meer dan 1 pin zijn dan de pin met de laagste weerstand) ... ik geef toe het is een beetje op hoop van zegen... een "estimated guess"......
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111894Bericht deutz »

hij komt wel uit een gtl!heb ik hem zelf uitgehaald,wellicht een wat later model. ja,tweety,het blijft een gok...... (uhm)
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111988Bericht Rodeo-6 »

Tweety schreef:
Rodeo-6 schreef: carb. reinigen, aanverwante rommel toevoegen is onzin, vuil komt uit de tank en wordt door TWEE !!!!! filters opgevangen.
Nog even mijn motivatie voor het toevoegen van rommel aan de benzine.... deze is als volgt...
Ik heb ook een scooter.... Kymco 4-takt.... algemeen bekent dat ie slecht start na een tijd stilgestaan te hebben... die van mij ook .... 2de hands met bijne 50.000 op de teller... startte alleen als je er elke dag mee reed tot dat... je raad het al ... ik wat rommel in de tank gegooid heb... en ja... een heel klein vettig plekje ergens kan al zorgen voor condens vorming in de carburateur, en soms werkt rommel gewoon... !!... vettigheid kan ook via de carterventilatie in de carburateur terecht komen, de tank hoort gewoon schoon te zijn... af en toe af tappen via de plug onderin de tank.... leeg=leeg schoon=schoon... zit er ook geen vocht meer in ook...sedement filter zit niet in een 4tje toch of wel....en voor ik weer over zeep begin... die aftapplug van de tank sluit soms na opening niet meer benzine-dicht af....
en ja... een heel klein vettig plekje ergens kan al zorgen voor condens vorming in de carburateur
O ja ????????
vettigheid kan ook via de carterventilatie in de carburateur terecht komen,
O ja ????????
af en toe af tappen via de plug onderin de tank....
O ja ????????
NOOIT NOOIT NOOIT , doen
sedement filter zit niet in een 4tje toch of wel....
Nee, 2 benzine filters (stug)
die aftapplug van de tank sluit soms na opening niet meer benzine-dicht af....
DUS (joow)
Ik heb ook een scooter....
Een R4 is GEEN scooter (hippie)
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111989Bericht Rodeo-6 »

deutz schreef:rodeo ,ik weet wel hoe aan stroom en massa moet komen!ik wil alleen weten hoe dat aan te sluiten op m,n klokje,daar zitten 4 aansluitpunten op! (oioi)
fotootje dan maar (van de achterkant)
>> Doe mij maar een DAF <<
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: kleppen stellen

Bericht: # 111999Bericht Tweety »

af en toe af tappen via de plug onderin de tank....
O ja ????????
NOOIT NOOIT NOOIT , doen

Nee gewoon het beetje water wat er na jaren onderin zit lekker laten zitten joh... rot je tank lekker door !!!
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: kleppen stellen

Bericht: # 112697Bericht Rodeo-6 »

Tweety schreef:
Nee gewoon het beetje water wat er na jaren onderin zit lekker laten zitten joh... rot je tank lekker door !!!
flinke slok spiritus verricht wonderen (plrr)
>> Doe mij maar een DAF <<
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: kleppen stellen

Bericht: # 112704Bericht Tweety »

Daar wordt je blind van joh... weet je toch.... (ehh)

Inderdaad, alcohol zorgt dat water in carbonhydraat kan worden opgelost.... nou ja over troep in je tank gooien gesproken..... Wel jammer dat 't geen roest oplost....toch (nono)
Plaats reactie