carterventilatie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: carterventilatie

Bericht: # 112008Bericht Jakke »

Dat klopt voor de vroegere 845cc, maar vanaf 1982 hebben de stroomverdelers ook een vacuümregeling op de vervroeging. Echter dit vacuüm vertrekt vanaf de carburator (onder de smoorklep) naar de ontstekingsregeling.
Waar mijn vraag over gaat is dat vanuit het kleppendeksel (carterventilatie) er een leiding gaat naar de carburator (boven de smoorklep) én een afsplitsing gaat naar het bewuste pijpje op het inlaatspruitstuk onder de smoorklep. Wellicht om ook bij gesloten smoorklep (ralenti) nog afzuiging te hebben van het carter ... ware het niet dat ik helemaal geen gaatje bespeur binnenin het spruitstuk.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: carterventilatie

Bericht: # 112010Bericht Tweety »

Als ik het goed begrepen heb hoort dat er wel te zijn....ik kan je van hier niet helpen zoeken...
whuinen
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 02, 2010 5:22 pm
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: carterventilatie

Bericht: # 113826Bericht whuinen »

Dacht ook dat er geen gaatje zat. Heb, na demontage van het haakse pijpje (dit zit er gewoon ingestoken en kun je voorzichtig draaiend eruittrekken) met schroevendraaiertje e.d. alle roest en vuil eruitgepeuterd en toen met en "vierkante priem" het laatste stukje schoongemaakt. En jawel, waarachtig kwam er een gaatje verscholen door roest en vuil, aan het uiteide tevoorschijn! Het pijpje (wel eerst goed schoonmaken) kun je nadien gewoon met wat Loctite er terug in duwen/draaien.
Ik heb een 850'je van januari 1984. :lol:
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: carterventilatie

Bericht: # 113836Bericht Jakke »

Haha, dat lijkt me de situatie te zijn inderdaad: als ik nog eens ga sleutelen, dan zal ik je raad zeker opvolgen. Bedankt!
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: carterventilatie

Bericht: # 144800Bericht Jakke »

Toch wel hoor: ik heb na vanalles geprobeert te hebben dat kleine gaatje (ca. 1mm) met een klein boortje open gemaakt (met de hand boren; zien dat er geen vuil in het inlaatkanaal terecht komt) en mijn auto was plots een heel andere auto: voorheen draaide die vierkant en viel heel gemakkelijk stil zodra de motor warm was ... na dit gaatje open gemaakt te hebben was alle ellende voorbij !!!!! Doen dus als je dit probleem herkent ...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: carterventilatie

Bericht: # 144812Bericht Hanz »

Kan iemand eens een foto plaatsen van het onderdeel waar dat gaatje in zit? Of een scan van de PR waarop het duidelijk staat?
Plaats reactie