Bakwissel R4 Gtl 1985

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bakwissel R4 Gtl 1985

Bericht: # 108846Bericht Peter_van_Assen »

Geachte Clubleden,
Wie kan mij vertellen of een versnellingsbakwissel voor een onervaren sleutelaar te doen is?
Omstandigheden: In weer en wind op de openbare weg!
Welke tools heb je precies nodig voor deze klus? Dan kan ik die vast gaan verzamelen.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Bakwissel R4 Gtl 1985

Bericht: # 108869Bericht Tweety »

"t schijnt wel te kunnen, maar jij liever dan ik...D'r stond in de vribuiter een verhaal van iemand die dat op de camping in portugal had gedaan... kans dat je 'm 'r niet meer op krijgt bestaat, dat ding weegt wel wat... en dan zo onder de auto manouvreren enzo.. nou ja goed,,,
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Bakwissel R4 Gtl 1985

Bericht: # 108870Bericht Tweety »

Hoe was 't ook weer, de aandrijf-assen moeten eruit, olie moet dus uit de bak... een hele goeie dopsleutelset en d'r zit er ook 1 van 22mm de bovenste fusees moeten dus los ach op de openbare weg krijg je daar in de meeste gemeentes last mee.... ik ben zo iemand die dat soort dingen door iemand laat doen die dat regelmatig gadaan heeft en een brug heeft...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Bakwissel R4 Gtl 1985

Bericht: # 108884Bericht R4F6GTX Automaat »

Effe zoeken hier op het forum; daar is niet zo lang geleden een heel topic aan besteed met zeer duidelijke beschrijving
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
leonardk
Berichten: 52
Lid geworden op: vr dec 19, 2008 6:38 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Bakwissel R4 Gtl 1985

Bericht: # 109856Bericht leonardk »

Wisselen op de openbare weg is erg goed te doen. Zelf achter op het schoolplein gedaan waar ik toentertijd woonde. Was in 2 avonden gefixed. Wel heb je iemand nodig die je een handje helpt met het inhangen van je motor. Ik weet alleen niet of het goed te doen is voor iemand zonder sleutel ervaring.
Er onder uit hoeft niet, ik heb hem boven vandaan verwijdert.

Wat je nodig hebt zijn een paar goede ring en steeksleutels (zeveel mogelijk ring gebruiken, hebben meer grip en hiermee minder kans dat je je bouten en moeren doldraait)
Uit mijn hoofd zijn de maten 10, 11, 13, 16, 17, 19 benodigd.
Verder is een ratel met verlengstuk en doppen een must met dezelfde maten.
Een redelijk zware hamer
schroevendraaiers
foto toestel om foto's te maken van toen het allemaal in elkaar zat
haynes handboek is denk ik ook geen verkeerde als je geen ervaring hebt
misschien gereedschap op je onderste stuurkogel los te maken, hoewel ik dit met een zware hamer oplos
stuk ijzer om kracht mee te zetten en te wrikken
oude lappen of papier om sommige onderdelen te beschermen
Succes!
Plaats reactie