ik wil alles weten over:
Geplaatst: za aug 15, 2009 4:17 pm
hallo allemaal,
als eerste zal ik mijn r4 voorstellen:
het is een R4 GTL uit 1985 met een 688-motor met een femsa ontsteking.
de volgende vragen heb ik:
elektroden afstand van de bougies (NGK)?
heb een elektronische ontsteking gekocht van 123-ignition. die moet je instellen op de juiste curve door middel van een klein stel schroefje aan de onderzijde. ik kan uit 2 instellingen kiezen namelijk 1:R-280 C52
2:R-244 D61
nogmaals ik heb op dit moment nog een femsa-ontsteking erop zitten.
dan welke olie gebruiken jullie 15W40 synthetisch of mineraal?
dan wil ik nog gaan kleppen stellen. welke waardes moeten de kleppen staan?
ik weet dat dit allemaal heel erg veel gevraagd en dat er veel op het forum staat maar ik heb altijd het idee dat het nooit voor MIJN R4 geldt. ik zie iedereen altijd over een ducelier ontsteking praten nooit over een femsa.
ik heb de benzine filter al vervangen, nu ga ik nog het volgende doen:
- carburateur volledig schoonmaken + alle pakkingen vervangen ook tussen carb en inlaatspruitstuk en tussen blok en inlaatspruitstuk.
- 4 nieuwe bougies
- nieuwe bobine + volledig elektronische ontsteking
- nieuwe bougiekabels
- olie + oliefilter
- kleppenstellen met nieuwe kleppendekselpakking
- koelvloeistof verversen (advies elke 4jaar)
- remvloeistof verversen (advies elke 2 jaar)
- keering van aandrijfas versnellingsbak inclusief nieuwe olie
- nieuw luchtfilter
- nieuwe v-riemen
heeft er iemand nog meer tips wat ik kan vervangen voor onderhoud, ik verwacht dat de r4 dan weer lekker soepeltjes gaat rijden, wat denken jullie?
graag reactie en alvast bedankt
als eerste zal ik mijn r4 voorstellen:
het is een R4 GTL uit 1985 met een 688-motor met een femsa ontsteking.
de volgende vragen heb ik:
elektroden afstand van de bougies (NGK)?
heb een elektronische ontsteking gekocht van 123-ignition. die moet je instellen op de juiste curve door middel van een klein stel schroefje aan de onderzijde. ik kan uit 2 instellingen kiezen namelijk 1:R-280 C52
2:R-244 D61
nogmaals ik heb op dit moment nog een femsa-ontsteking erop zitten.
dan welke olie gebruiken jullie 15W40 synthetisch of mineraal?
dan wil ik nog gaan kleppen stellen. welke waardes moeten de kleppen staan?
ik weet dat dit allemaal heel erg veel gevraagd en dat er veel op het forum staat maar ik heb altijd het idee dat het nooit voor MIJN R4 geldt. ik zie iedereen altijd over een ducelier ontsteking praten nooit over een femsa.
ik heb de benzine filter al vervangen, nu ga ik nog het volgende doen:
- carburateur volledig schoonmaken + alle pakkingen vervangen ook tussen carb en inlaatspruitstuk en tussen blok en inlaatspruitstuk.
- 4 nieuwe bougies
- nieuwe bobine + volledig elektronische ontsteking
- nieuwe bougiekabels
- olie + oliefilter
- kleppenstellen met nieuwe kleppendekselpakking
- koelvloeistof verversen (advies elke 4jaar)
- remvloeistof verversen (advies elke 2 jaar)
- keering van aandrijfas versnellingsbak inclusief nieuwe olie
- nieuw luchtfilter
- nieuwe v-riemen
heeft er iemand nog meer tips wat ik kan vervangen voor onderhoud, ik verwacht dat de r4 dan weer lekker soepeltjes gaat rijden, wat denken jullie?
graag reactie en alvast bedankt