Plaatsen radio?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Plaatsen radio?

Bericht: # 108494Bericht Bertje »

Dit onderwerp is al vaak aangesneden op het forum, maar de laatste keer was te lang geleden voor de foto's om nog beschikbaar te zijn... Ik wil namelijk een radio in mijn viertje gaan inbouwen, maar weet niet goed waar ik dat ding moet laten. Ik lees dat er een radioconsole bestaat en dat die in de buurt van de kachel bevestigd hoort te worden, maar ik kan me daar weinig bij voorstellen en vraag me af of dat mooi is. Ik zit er zelf over te denken een houten behuizing in elkaar te zetten waarmee ik het ding netjes onder het dashboard hang, maar om hem niet onder je stuur te verstoppen moet ie dan vrij ver naar rechts hangen en das ook weer niet handig.

Ik ben erg benieuwd naar (foto's van) de oplossingen die andere R4-rijders bedacht hebben!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108496Bericht ap »

Ik heb de console die voor de 4 bestaat gebruikt(onder de kachelschakelaar) zo zit de radio niet in de weg en is hij ook goed te bereiken.
Meestal draait werken met hout onder het dashboard uit op ellende vanwege het redelijkslappe dashbaord van de 4 en de plek waar de radio dan komt te zitten.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108519Bericht Bertje »

ap schreef:Ik heb de console die voor de 4 bestaat gebruikt(onder de kachelschakelaar) zo zit de radio niet in de weg en is hij ook goed te bereiken.
Meestal draait werken met hout onder het dashboard uit op ellende vanwege het redelijkslappe dashbaord van de 4 en de plek waar de radio dan komt te zitten.
Heb je daar een foto van? Ik vraag me namelijk af of je dan niet in conflict komt met de blaas- en/of aanzuigopening(en) van de kachel?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108520Bericht Mark4GTL »

de console zit voor de kachel en is even breed als de kachel

de kachel blaast dus lucht langs en onder de radio.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108522Bericht R4F6GTX Automaat »

@ bertje, ik heb nog wel zo'n console liggen. Voor een appeltaart (of ander fruit) mag je die wel hebben. (ik zit ook omgeving 040)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108524Bericht Bertje »

R4F6GTX Automaat schreef:@ bertje, ik heb nog wel zo'n console liggen. Voor een appeltaart (of ander fruit) mag je die wel hebben. (ik zit ook omgeving 040)
Dat treft, da's dus vlakbij! Heb je misschien een foto van hoe dat er dan uit ziet? En past elke radio daarin? Om in stijl te blijven heb ik van mijn pa zijn eerste autoradio gekregen (zat dus eerder al in een witte kever en tot voor kort in een zwarte panda).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108568Bericht Bertje »

Toch vraag ik me nog steeds af hoe andere R4 rijders de radio hebben weggewerkt... Zo'n console in het midden is best groot en ik kan me voorstellen dat je de boxen ook liever wat verder uit elkaar zet...! Iemand??
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108569Bericht R4F6GTX Automaat »

Je kunt m op de originele plaats maken zoals eerder omschreven; das alleen lastig als je lang of groot bent want dan zit het wel eens in de weg, tenzij je je knieën liever tegen elkaar drukt...
Ik heb ze wel eens links onder het dashboard gemaakt, op dat zwart plastiek plankje, ook wel eens rechts onder tegen het dashboard. Bij huidige F6 zittie boven de voorruit op een soort console, naast het 'bakkie' .
Ik zie een auto om mij te dienen, niet andersom, dus bouw ik erin wat en waar ik hel leuk vind. Boxen kunnen in de deurpanelen weggewerkt worden, of onder het dashboard, of in de kofferruimte of op de hoedenplank, of zaag een gat in je dak en leg ze op het dak....
Kunt ook de radio vergeten en zelf een liedje zingen (uhh)
Be creative (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108572Bericht Rudolf2 »

De radio op zich is pas nuttig als het volume op 10 kan, anders hoor je er echt niks van :D
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108587Bericht Bertje »

R4F6GTX Automaat schreef:(...) Ik zie een auto om mij te dienen, niet andersom, dus bouw ik erin wat en waar ik hel leuk vind. (...) Be creative (roos)
Met dat eerste ben ik het zeker eens! Maar er is een verschil tussen "niet-origineel-maar-handig" en "achteraf-beetje-jammer", dus dan is het handig als je al wat foto's gezien hebt zodat je weet wat je handig vindt.

Hoe heb je dat ding precies bij de voorruit opgehangen? Als ik hem in mijn F6 ergens "hoog" wil bevestigen zou ik eerder denken aan een plek vooraan in de laadruimte; daar zit ook al betimmering waar ik wel een bakje tegenaan kan maken waar ik een radio in kan schuiven. Maarja, dan moet je je dus steeds omdraaien als je van volume/zender wil veranderen...!

Van Rudolf2 heb ik trouwens een handige foto van de console gehad: Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108591Bericht R4F6GTX Automaat »

Bij mijn laatste F6 (de Alpine) had ik 'm rechtsbovenin de laadruimte zitten, kan je makkelijk vanaf de bestuurdersstoel bij
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108801Bericht Hanz »

hier op marktplaats wordt er een aangeboden voor 5 euro
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108805Bericht Rudolf2 »

Dan is 1 appeltaart nog de goedkopere oplossing (en vast dichterbij)

Rudolf
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108809Bericht Hanz »

Rudolf2 schreef:Dan is 1 appeltaart nog de goedkopere oplossing
dat hangt van de appeltaart af
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Plaatsen radio?

Bericht: # 108826Bericht Bertje »

Hanz schreef:hier op marktplaats wordt er een aangeboden voor 5 euro
Die ziet er wel gaaf uit! Iets "ambachtelijker" dan de console die Rudolf2 op de foto heeft gezet...! Iemand een idee of dit ding gaat passen in een 85'er F6? Of heeft het kacheltje in de oudere modellen een andere vorm?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie