Tantesjaan schreef:jeffr4 wat ziet ie er mooi uit van binnen.
Thanks, eigen huisvlijt, met name het stuur komt uit een sloop R5 AT en heb ik de zwarte verf erafgehaald, gepolijst, zodat het aluminum zichtbaar is, rondom de radio heb ik op het bevesigingsplaatje een rand gemaakt van R4 chroom daktrim en de chromen rand rond het dashboard is gemaakt van de R4 strips, die normaal aan de buitenkant vast zitten en zijn met speciale clips goed vastgezet.De scherpe rondingen was het moeilijkste om te maken, maar met wat R4 liefde en geduld goed gelukt.
Ik vond het allemaal wat zwartjes en plastic en aangezien ik alles bling bling heb aan de buitenkant, geeft met name de chromen strip het dashboard een ander gezicht.
Ach dat heb je met die half geimporteerde patjakker indo's, zijn net kraaien, als het maar glimt!
Rudi schreef:In mijn eerste F4 zat de radio tegen het schutbord van de motor geschroefd en kon ik goed bij de bediening
komen (lange armen), de cd wisselaar zat onder de rechter voorstoel en de boxen in de uitsparingen tegen de driehoekjes.
In mijn huidige F4 wil ik de radio rechtsboven inbouwen samen met de wisselaar, omdat de telefoon al op het dashbord komt te staan. Ik heb toch geen girafon en inkijk heb je sowieso niet.
Momenteel doet de luidspreker van mijn mobiele telefoon dienst als radio, best goed te doen, alleen bij 130 op de teller en een rammelende knalpot iets minder.
Eigenlijk ben ik van mening dat er een oude cassetterecorder in moet. Maar die dingen werken 99 van de 100 keer niet meer en dan heb je alleen de radio nog maar. Ik heb geen cd speler meer. Ik steek er een kaart in en ik heb uren muziek. Of een MP4 speler.
Tantesjaan schreef:jeffr4 wat ziet ie er mooi uit van binnen.
Thanks, eigen huisvlijt, met name het stuur komt uit een sloop R5 AT en heb ik de zwarte verf erafgehaald, gepolijst, zodat het aluminum zichtbaar is, rondom de radio heb ik op het bevesigingsplaatje een rand gemaakt van R4 chroom daktrim en de chromen rand rond het dashboard is gemaakt van de R4 strips, die normaal aan de buitenkant vast zitten en zijn met speciale clips goed vastgezet.De scherpe rondingen was het moeilijkste om te maken, maar met wat R4 liefde en geduld goed gelukt.
Ik vond het allemaal wat zwartjes en plastic en aangezien ik alles bling bling heb aan de buitenkant, geeft met name de chromen strip het dashboard een ander gezicht.
Ach dat heb je met die half geimporteerde patjakker indo's, zijn net kraaien, als het maar glimt!
Maar wel mooi. Ik moet nog een hoop doen binnenin zie ik al. Dat is er nog steeds een beetje bij ingeschoten.
Rudi schreef:In mijn eerste F4 zat de radio tegen het schutbord van de motor geschroefd en kon ik goed bij de bediening
komen (lange armen), de cd wisselaar zat onder de rechter voorstoel en de boxen in de uitsparingen tegen de driehoekjes.
In mijn huidige F4 wil ik de radio rechtsboven inbouwen samen met de wisselaar, omdat de telefoon al op het dashbord komt te staan. Ik heb toch geen girafon en inkijk heb je sowieso niet.
Momenteel doet de luidspreker van mijn mobiele telefoon dienst als radio, best goed te doen, alleen bij 130 op de teller en een rammelende knalpot iets minder.
Rechtsboven (net onder het verhoogd dak) is een goeie plek; daar had ik 'm ook in mijn F6. De (enorm grote) luidspreker lag op de gastank net achter de voorstoelen...
De originele radioconsole heb ik ook nog steeds enkele liggen... net als diverse deurbakjes en zo...
Console gebruik ik niet want zit daar steeds met mijn been tegen..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Heeee, dus een GTT stuurtje! Nog leuker eigenlijk!
Maaaar geen cassete's ......je kunt op de oude mono FM radiootje op de din aansluiting achter een
audioadapter aansluiten, gewoon het kastje achter op de radio aangesloten laten en de kabel langs de console op je plastic plankie leggen en je Ipod of MP3 aansluiten!!!!! Als tie niet is aangesloten, speelt gewoon je oude mono FM radiootje, en bij aansluiten met kabeltje je lievelingsmuziek op je Ipod of MP3 speler afluisteren ,tijdens de relaxte tour in je R4 tje, wat wil je nog meer, die kleine Ipod of MP3 speler zie je niet eens en toch een nostalgisch uiterlijk.
Inderdaad, die adapters zijn heel erg handig. Met een schakelaartje kies je voor radio of minijack. Ik heb hem ook, gekocht bij de Halfords. Wel €30,- dacht ik, maar dan heb je ook wat. Van het merk Caliber volgens mij.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Inderdaad, die adapters zijn heel erg handig. Met een schakelaartje kies je voor radio of minijack. Ik heb hem ook, gekocht bij de Halfords. Wel €30,- dacht ik, maar dan heb je ook wat. Van het merk Caliber volgens mij.
Bij http://www.oldtimerautoradio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je die adapters krijgen voor EUR 19,95.
Er zijn betere consoles verkrijgbaar dan de Franse plastic console op de foto op pagina 1 van dit onderwerp. Zie bijvoorbeeld Dit model consoles worden op Ebay af en toe ook nog nieuw aangeboden, uitgevoerd met hout. Erg mooi voor de oudere viertjes.
Inderdaad, ik heb de adapter ook van Oldtimerautoradio en 19,95 Euries voor betaald, De bovenstaande picture ter illustratie is ook van hun site geplukt.Werkt perfect.
De getoonde console is inderdaad heel erg mooi en ik ken ook de houten uitvoering, maar die passen alleen in de R4 tjes met de oudere verwarmingsbehuizing, dus niet in die van mij.
Ik heb er geen schakelaartje tussen, de kabel ligt gewoon op het dashboardplankje en zodra ik de MP3 speler aansluit, dan valt de radio weg,speelt de MP3 of Ipod, visa versa.
Effe uit de oude doos : tekst rechts is niet zo goed te lezen, maar begint met :...
U hebt het goed gezien, deze nieuwe Renault 4 heeft een neus uit 1955. Wie zou daarin willen rijden
In een nieuwe auto hoort alles nieuw te zijn..... dus zeker een nieuwe Philips radio!