renaultje 4 F4/F6 voor mijn vriendin

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

martijnT
Berichten: 60
Lid geworden op: do jun 18, 2009 7:06 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

renaultje 4 F4/F6 voor mijn vriendin

Bericht: # 107253Bericht martijnT »

Hallo, ik ben martijn en mijn vriendin is al jaren gek van de R4.
Aangezien de kast al helemaal vol staat met model renaultjes :D wordt het nu toch eens tijd om op zoek te gaan naar een echte.
Het lijkt mij leuk mijn vriendin te verrassen met een R4 combi. Ik heb al wel begrepen dat er een f4 en een f6 uitvoering is, maar het verschil is me nog niet helemaal duidelijk. (?)

Ik ben zelf behoorlijk handig, vooral mechanisch mag er wat werk aan de auto zitten, maar ook interieur en carroserie vind ik leuk om aan te werken. Uiteraard is het wel heel fijn als de bodem hard en de motor loopt.

Nu heb ik nog helemaal geen ervaring met de R4 :roll: , dus alle tips zijn welkom.
:wink:
Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 107254Bericht roberto »

Nou Martijn hier komen ze aan maak je borst maat nat! succes!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 107257Bericht brecht »

Hi Martijn,

In het topic "2 fietsen in een renault 4" (staat onder diversen) staat het verschil wel duidelijk aangegeven. Ook het topic "waarom is een F6 zoooo lelijk" lijkt me wel vermakelijk voor je. De voor en nadelen van beide types willen ze je hier vast wel uitleggen! (ik nu ff niet, beetje haast :-) vandaar dat ik ook ff geen links naar die topics neer zet) En Erik heeft vast nog heeeeel veel mooie plaatjes van F4 tjes en F6 jes

succes met de zoektocht!
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 107267Bericht FF Erik »

Hallo Martijn,
Lees dit even rustig door.
Waarom is een F6 zoo lelijk?
en
2 fietsen in een Renault 4?
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Verschillen

Bericht: # 107269Bericht FF Erik »

Zoek de verschillen F4 / F6

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
martijnT
Berichten: 60
Lid geworden op: do jun 18, 2009 7:06 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

aha

Bericht: # 107274Bericht martijnT »

aha, dit maakt al het een en ander duidelijk. persoonlijk vind ik "de kleine" leuker, omdat ie dichter bij het orginele model staat. :)
Reden dat ik toch combi wil is de praktische kant. ik heb al een gewone auto. en een combi is gewoon makkelijk met vakantie, verhuizingen en noem maar op.
bedankt. ik moet mijn weg nog een beetje vinden binnen het forum, maar ik denk dat ik hier heel wat wijzer kan worden.
Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 107277Bericht brecht »

Erik, bedank voor het plaatsen van de links en de foto's

Martijn, Ik vermoed dat de benaming "combi" ook nog wel wat verduidelijkt mag. Gezien je woordkeuze.
De bestelversies van de renault 4 heten F4 of F6 De F staat hier in voor "Fourgonette"(waarbij de F4 de kleinere is) De combi is daar weer een achtervoegsel van. R4F4 combi of R4F6 combi dus. De combi's zijn versies met achterruiten en een achterbank. Combi dus in de zin van én transport én personen vervoer.

voorbeeldje van combi: (de f6 van Lola in dit geval)
Afbeelding

Als het echt alleen om verhuizingen en vakantie gaat zou een dichte al genoeg kunnen zijn. Ik zelf vind een combi wel handiger: kan je ook nog eens personen mee nemen als het moet (is mijn enige auto). Nadeel is wel dat de combi`s veel schaarser en dus duurder en lastiger te vinden zijn.
Nog wat persoonlijke meningen: De F4 ziet er inderdaad schattiger uit. Als transportwagen vind ik het echter niet zo'n succes omdat ik elke keer weer teleurgesteld was in hoe weinig er eigenlijk in kon (niet veel meer dan in een normale 4) De F6 wordt misschien wel minder mooi gevonden. Ik vind het nog steeds een auto met uitstraling en onder de 4tjes misschien wel de stoerste uitvoering. Hier op het forum is hij niet echt populair (er wordt er zelfs wat minachtend over gedaan, hij wordt gedemoniseerd als het lelijke eendje! 8) ) Meer F6 op straat!!! :lol:
Laatst gewijzigd door brecht op vr jun 19, 2009 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 107293Bericht R4F6GTX Automaat »

brecht schreef: Meer F6 op straat!!! :lol:
vinnik ok ja


(nw)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke autootjes om "aan te kleden" zonder de fanatieke oer-R4 gekken tegen de kop te stoten maar ook om lekker en leuk rond re rijden
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 107310Bericht brecht »

Die laatste blijft toch wel echt vet Paul!

Hoe was de achterbumper daarvan eigenlijk? De chromen voorbumper kan je vanaf een normale gtl halen, maar achter zijn de bumpers van F6 en GTL niet gelijk.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 107313Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik neem aan dat je die lichtgroene bedoelt want het laatste linkje schijnt niet te werken.

Achterbumper had ik verwijderd en glad gemaakt. Trekhaak was het achterste (bescherm)punt. Wel iets aangepast aan de achter-zijkant voor de uitlaat...
Alpine powered.... dus ook dikkere pijp eronder.

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 107314Bericht cees en jantine »

Die groene gtl met dakrails is niet appeltjes groen meer trouwens..hij is nu meer turqoise.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 13, 2009 9:46 pm

Bericht: # 107316Bericht lola »

R4F6GTX Automaat schreef: vinnik ok ja
Leuke autootjes om "aan te kleden" zonder de fanatieke oer-R4 gekken tegen de kop te stoten maar ook om lekker en leuk rond re rijden
Die armyhospital renault is wel héél erg vet, geweldig mooi! Wel weer wat ontdekt: niet alle (achter) raampjes kunnen schuiven.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 107331Bericht R4F6GTX Automaat »

cees en jantine schreef:Die groene gtl met dakrails is niet appeltjes groen meer trouwens..hij is nu meer turqoise.
Deze? Heb jij die nu? Ik vond het anders wel een fris kleurtje

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
martijnT
Berichten: 60
Lid geworden op: do jun 18, 2009 7:06 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht: # 107341Bericht martijnT »

Kijk eens aan, ik wordt hier heel snel wijzer.
Ik zal mijn wensen wat duidelijker omschrijven.
Ik heb inderdaad het woord combi verkeerd begrepen. Ik zoek een 2 zitter. Raampjes mogen erin zitten, maar helemaal dicht is ook prima. Of het nu een f4 of een f6 moet zijn weet ik nog niet precies maar als het verschil in laadruimte zo groot is lijkt me de f6 inderdaad veel praktischer.
Het is echt een hobby auto voor erbij. Dus (bijna) oldtimer is eigenlijk wel een must.
Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
martijnT
Berichten: 60
Lid geworden op: do jun 18, 2009 7:06 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: renaultje 4 F4/F6 voor mijn vriendin

Bericht: # 107547Bericht martijnT »

Jawel, het is dan zover. Vandaag heb ik een F6 combi gekocht :D :D :D . Maandag kan ik hem halen. spannend...
Ik heb al wel een foto, maar weet niet hoe ik die moet uploaden :roll: ... (help)
maargoed, hij is uit '85 en ik ben benieuwd hoe die zal bevallen.
Foto volgd zodra ik weet hoe ik dat moet doen.
Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
Plaats reactie