Pagina 1 van 1

keerringen pullies vervangen?

Geplaatst: wo jun 10, 2009 10:26 am
door brecht
De zebra is nogal incontinent de laatste tijd. Klein onderzoek heeft al aangetoond dat het niet uit het oliereservoir, de versnelingsbak of tussen het klepdeksel door komt.

Mijn conclusie: het komt door de keerringen van de poelie(s). Lijkt jullie dit logisch en zijn die goed te vervangen?

Geplaatst: wo jun 10, 2009 11:18 am
door Fransr4f41988
Hey Brecht,

Ik heb vorig jaar precies het zelfde gehad.

Het is te vervangen maar de motor moet er uit omdat de versnellingbak er af moet. Als ik jou was zou ik de keerring van de nokken-as en de kruk-as tegelijk te doen want bij mij waren ze ongeveer op het zelfde slijtage niveau.

Groet Frans

Geplaatst: wo jun 10, 2009 11:19 am
door p304c
achter de poelies zit toch geen olie maar koelvloeistof?

Geplaatst: wo jun 10, 2009 11:27 am
door Fransr4f41988
Uuh ja en nee hang er af van welke, maar als het uit de waterpomp komt lijkt mij het beste om de pomp te vervangen.

Maar de kleine poelie die half in de koppelingsbehuizing draait zit olie achter voor de smering van de nokken-as.

nokkenaskeerring vervangen

Geplaatst: wo jun 10, 2009 5:39 pm
door RVIER
je zou een poging kunnen wagen door niet de hele bak eraf te halen maar om de bak 3 cm naar voren te schuiven als je de baksteun demonteert .

Je moet de keerring dan in theorie eruit kunnen wippen en een nieuwe monteren.

vr gr Fons

Geplaatst: do jun 11, 2009 9:30 am
door brecht
mmm

best nog wel wat werk dus, maar goed, als het daar uit komt zal het toch dicht moeten...

Bak los maken zonder de motor te verwijderen heb ik als eens gedaan, daar was ik zacht gezegd geen fan van.

Dan maar een dagje plannen en het hele blok er uit. Op zich is dat een mooie gelegenheid om alles een keer goed schoon te maken en te bekijken.

bak los

Geplaatst: do jun 11, 2009 10:50 am
door RVIER
vergeet je niet om ook de keerringen van de aandrijfassen te vervangen? (een voor een. Daarna mag je de lagers van het differnetieel spelingvrij zetten (vgl Renault).

Als de prise as erg vet (door lekkage vanuit de bak) is moet je ook eventueel de kleine keering daarvan vervangen.

succes

vr gr Fons

Geplaatst: zo jun 14, 2009 4:56 pm
door brecht
Voordat ik alles uit elkaar ga halen net nog eens goed gekeken:

- Moet de motor er echt uit om die keerringen te vervangen? Het ziet er uit alsof dat zo ook wel kan.

- Voordat ik aan de pullies begin: zou het ook kunnen dat de olie er tussen de cilinders en de kop uit komt? Daar zit wel de olie nu...

Geplaatst: zo jun 14, 2009 5:29 pm
door Okido
brecht schreef:- Voordat ik aan de pullies begin: zou het ook kunnen dat de olie er tussen de cilinders en de kop uit komt? Daar zit wel de olie nu...
Dat is goed mogelijk!

Geplaatst: zo jun 14, 2009 9:29 pm
door brecht
en dat verhelp je door.......


... er kit tussen te smeren?
... je kop er af te halen en met een nieuwe pakking te monteren?
... ondertussen ook maar vast je kop te laten vlakken?
... Ook gelijk maar je kleppen in te slijpen?
... een combinatie van deze?
... geen van dit alles maar...?

Geplaatst: vr jun 19, 2009 5:44 pm
door brecht
ff een upje voor dit topic, ben toch wel benieuwd naar de remedies.