Pagina 1 van 2
uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: zo jun 07, 2009 12:34 pm
door Jakke
Weet iemand of er een mogelijkheid is om het andere type uitlaat en knalpot te plaatsen in een 850cc R4? Ik bedoel: ik zou graag van die knalpot onder het spatbord verlost zijn, en de GTL-versie (1100cc?) heeft een normale knalpot onder de auto dacht ik?
Geplaatst: zo jun 07, 2009 3:08 pm
door Tweety
Het zal vast wel kunnen, en het is ook niet echt moeilijk maar 1 van de nadelen van de uitlaat achter op de auto is dat bij de viertjes de achterdeur vaak niet goed afsluit an de onderkant, met als gevolg dat de uitlaat gassen weer ten delen naar binnen gezogen worden en das niet echt gezond... maar als je achterdeur nog netjes sluit kan je bij de brezan gewoon een hele uitlaat bestellen, je moet misschien een gaatje boren om de einddemper vast te zetten...
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: vr sep 04, 2009 10:53 pm
door Jakke
Probeer ik!
Bedankt
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: za okt 10, 2009 8:38 pm
door BVDP
En? Is het gelukt? Ik heb het bij mijn 850 ook al wel eens overwogen en ben er dan ook benieuwd naar.
mvg Bart
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: za okt 10, 2009 8:59 pm
door 4 safari
BVDP schreef:En? Is het gelukt? Ik heb het bij mijn 850 ook al wel eens overwogen en ben er dan ook benieuwd naar.
mvg Bart
Is makkelijk praktisch uitvoerbaar : een beetje puzzelen en gaatjes boren en zorgen voor een stevige bevestiging.
Zelf vind ik het zijpijpje bij de 850cc typisch Renault 4. Enkel de knalpot onder het voorscherm is een kostelijk grapje : met de hedendaagse potjes ben je na 2 tot 3 jaar aan vervanging toe, maar zoals gezegd hoort dit voor mij bij de charme van de R4.
De schermpotjes zijn ook praktisch in de winter : je kan er je handen en je kont aan warmen

Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: za okt 10, 2009 10:27 pm
door ap
Het is goed te doen het chassis van een 4 is gelijk of het nu een latere 850 of een 1100 betreft(dus de gaten zullen er wel in zitten).
Er komen bij de Gtl uitlaat alleen een paar beugeltjes bij voor het ophangen van de middenpijp (die beugel komt bij je linkerachterwiel ophanging) en een beugel voor de pot (die komt aan de buitenkant van je linker chassisbalk aan een van de bouten waar je bumper mee bevestigd is).
Ik vind de trouwens wel dat de 850 uitlaat een veel mooier geluid produceert en beter bij en 4 past dan een Gtl uitlaat maar goed da's persoonlijk
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: zo okt 11, 2009 12:16 am
door Jakke
tja, het is voorlopig bij plannen gebleven hoor: ik heb nog steeds de originele uitlaat zitten, maar binnenkort zal ik hem toch moeten vervangen. Ik denk dat ik toch maar de originele zal laten ...
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: zo okt 11, 2009 9:54 am
door ap
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: ma okt 12, 2009 2:17 pm
door Boerammetje
Wat is er mis met de originele (m.i. dus normale) sidepipe? OK, je moet je velg en wieldop LA af en toe poetsen, maar daarvoor heb je toch het esthetisch voordeel van een uit het zicht genomen demper terug?
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: ma okt 12, 2009 11:31 pm
door Jakke
volgens mij het sneller roesten van de knalpot als die steeds in het opspattende water hangt ...
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: di okt 13, 2009 8:24 am
door Tweety
Maakt niet zo heel veel uit... achteraan vangt de demper ook veel spatwater dat door de rijwind wordt geblazen...
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: di okt 13, 2009 9:13 pm
door 4 safari
Tweety schreef:Maakt niet zo heel veel uit... achteraan vangt de demper ook veel spatwater dat door de rijwind wordt geblazen...
@ Tweety : heb jij ZELF een 850cc met demper onder het scherm : I guess NOT.
Qua doorroesten maakt het een ENORM verschil : heb ik zelf proefondervindelijk vastgesteld.
En toch blijf ik de originele 850cc demper fantastisch vinden : alleen het geluid al...
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: di okt 13, 2009 9:44 pm
door Mark4GTL
Tweety schreef:Maakt niet zo heel veel uit... achteraan vangt de demper ook veel spatwater dat door de rijwind wordt geblazen...
niet waar
achterste demper hangt praktisch naast het achterwiel als je een rechte lijn trekt
uitlaat bij 1100 gaat roesten in de knik voor het achterwiel en achter het voorwiel
uitlaat bij 850 gaat roesten bij demper en knik achter het voorwiel
Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: di okt 13, 2009 10:12 pm
door ap
conclusie beide uitlaten hebben zwakke plekken.
toch ben ik het met mijn Belgische vriend eens een 850 uitlaatje klinkt het mooist zelfs als er een 1100 aan het spruitstuk hangt

Re: uitlaat vervangen 850cc
Geplaatst: di okt 13, 2009 11:57 pm
door Rodeo-6
Jakke schreef:volgens mij het sneller roesten van de knalpot als die steeds in het opspattende water hangt ...
Demonteren
Stralen
Dichtlassen
Vlamverzinken
Monteren
en jaren geen last van roest aan de buitenzijde