uitlaat vervangen 850cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: uitlaat vervangen 850cc
heren,
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Je kunt de levensduur verlengen door op de laagste punten gaatjes van 1mm te boren. Er blijft dan inwendig geen (zuur) water meer staan.
Voor de slimmerds onder ons: inderdaad een punt voor de afkeur bij de APK, maar dat los je op door vooraf parkers in de gaatjes te draaien.
specifiek voor bram,
sinds wanneer heeft een voiture francaise van de Regie een sidepipe dat heet toch beslist anders !
vr gr Fons
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Je kunt de levensduur verlengen door op de laagste punten gaatjes van 1mm te boren. Er blijft dan inwendig geen (zuur) water meer staan.
Voor de slimmerds onder ons: inderdaad een punt voor de afkeur bij de APK, maar dat los je op door vooraf parkers in de gaatjes te draaien.
specifiek voor bram,
sinds wanneer heeft een voiture francaise van de Regie een sidepipe dat heet toch beslist anders !
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: uitlaat vervangen 850cc
Juist. Ik zal eens kijken hoe dat wel genoemd moet worden.
Mijn vader heeft overigens ook een 4 uit '70 waar zo'n afzichtelijke rechte pijp onder gezet is. Die moet nog eens worden vervangen door een behoorlijke...
Mijn vader heeft overigens ook een 4 uit '70 waar zo'n afzichtelijke rechte pijp onder gezet is. Die moet nog eens worden vervangen door een behoorlijke...
Re: uitlaat vervangen 850cc
Tuyau à coté??Boerammetje schreef:Juist. Ik zal eens kijken hoe dat wel genoemd moet worden.
Ik heb nog zo'n 850 demper liggen, is ongebruikt, maar voor mij niet passend. Kan voor nop worden opgehaald in Alkmaar.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: uitlaat vervangen 850cc
[quote="RVIER"]heren,
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Je kunt de levensduur verlengen door op de laagste punten gaatjes van 1mm te boren. Er blijft dan inwendig geen (zuur) water meer staan.
Voor de slimmerds onder ons: inderdaad een punt voor de afkeur bij de APK, maar dat los je op door vooraf parkers in de gaatjes te draaien.
Ja maar dan klinkt ie toch ook anders ... of niet... als je d'r wat klepjes op zit kan je d'r een me;lodietje op spelen.... over dat zure... misschien toch maar een katalysator dan... of wordt dat te duur ?
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Je kunt de levensduur verlengen door op de laagste punten gaatjes van 1mm te boren. Er blijft dan inwendig geen (zuur) water meer staan.
Voor de slimmerds onder ons: inderdaad een punt voor de afkeur bij de APK, maar dat los je op door vooraf parkers in de gaatjes te draaien.
Ja maar dan klinkt ie toch ook anders ... of niet... als je d'r wat klepjes op zit kan je d'r een me;lodietje op spelen.... over dat zure... misschien toch maar een katalysator dan... of wordt dat te duur ?
Re: uitlaat vervangen 850cc
RVIER schreef:heren,
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Je kunt de levensduur verlengen door op de laagste punten gaatjes van 1mm te boren. Er blijft dan inwendig geen (zuur) water meer staan.
Voor de slimmerds onder ons: inderdaad een punt voor de afkeur bij de APK, maar dat los je op door vooraf parkers in de gaatjes te draaien.
specifiek voor bram,
sinds wanneer heeft een voiture francaise van de Regie een sidepipe dat heet toch beslist anders !
vr gr Fons
Uitlaten ROTTEN van binnenuit en ROESTEN wel degelijk van buitenuit!
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Re: uitlaat vervangen 850cc
RVIER schreef:heren,
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Ik ken iemand, die een keertje ergens een verhaaltje gehoord heeft.
Omdat deze iemand geen ervarings-deskundige is, maar een leek, amateur, hobbyist,
heeft deze iemand dat verhaaltje onthouden, kennis vergaren is nooit verkeerd tenslotte.
Toch hebben dit soort verhaaltje veel nadelen,
zeker als je dan ook nog eens als je eigen waarheid gaat verkondigen.
Het Orakel heeft Gesproken
>> Doe mij maar een DAF <<
Re: uitlaat vervangen 850cc
@ rodeo-6
wat is er mis met de consatering dat uitlaten vooral van binnenuit rotten? Daarmee is niet gezegd dat ze niet van buiten kunnen roesten, alleen dat dat niet het grootste probleem is
Wat wil het orakel ons leren?
wat is er mis met de consatering dat uitlaten vooral van binnenuit rotten? Daarmee is niet gezegd dat ze niet van buiten kunnen roesten, alleen dat dat niet het grootste probleem is
Wat wil het orakel ons leren?
RVIER schreef:
heren,
volgens mij rotten de uitlaten met name van binnenuit.
Ik ken iemand, die een keertje ergens een verhaaltje gehoord heeft.
Omdat deze iemand geen ervarings-deskundige is, maar een leek, amateur, hobbyist,
heeft deze iemand dat verhaaltje onthouden, kennis vergaren is nooit verkeerd tenslotte.
Toch hebben dit soort verhaaltje veel nadelen,
zeker als je dan ook nog eens als je eigen waarheid gaat verkondigen.
Het Orakel heeft Gesproken
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: uitlaat vervangen 850cc
Het Orakel zat wel vooral het orakel willen zijn .....
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: uitlaat vervangen 850cc
Je zult maar uitgemaakt worden voor leek, amateur en hobbyist....wellicht dat het orakel zelf enige toelichting kan verstrekken mbt zijn professioneel wetenschappelijke achtergrond, de door hem verrichte onderzoeken en de rapportages dienaangaande, en de door anderen geciteerde resultaten daarvan?
Re: uitlaat vervangen 850cc
Voor mij is dit punt gesloten hoor: ik zie geen relevante info meer verschijnen. Mijne heren wel leuk voor de "kenissen" dit soort discussies, maar telkens denk ik na melding van een reactie, dat er iets interessant staat geschreven ...