bouwjaar

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
herman.r4
Berichten: 331
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:58 pm

bouwjaar

Bericht: # 106866Bericht herman.r4 »

beste renault vrienden ik moet voor een club lid laswerkzaamheden doen, maar zijn kenteken is overgezet(gekat) is het nog ergens te achterhalen wat het echte bouwjaar is. de auto is zo gekocht. gr/herman
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 106875Bericht Tweety »

dat staat toch op het chassis identificatie plaatje...op het schutboord
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 106878Bericht ap »

als je een auto omkat dan moet je wel zo handig zijn om ook dat plaatje op het schutbord te vervangen anders rij je met 2 verschillende chassisnummers in je auto.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 106880Bericht ap »

maar goed er staat op de cilinderkop een bouwjaar misschien kan je daar wat mee
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 106883Bericht GijSsie »

Op alle plastiek onderdelen staat ook een bouwjaar en productiedatum. Draai het dashboard eens om zou ik zeggen... Wel een beetje stom dat je het openlijk zegt dat je iets hebt omgekat... politie weet je vast wel te vinden!
Savane 1993 =D
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106884Bericht Rik »

maar waarom is het van belang om het bouwjaar te weten als er gelast moet worden, en inderdaad zoals al eerder gezegd, op bijna ieder onderdeel staat wel een productiejaar, zegt niet alles maar meestal komt het wel in de buurt van de werkelijke bouwdatum
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
r4f8
Berichten: 163
Lid geworden op: di jan 23, 2007 3:14 pm

Bericht: # 106900Bericht r4f8 »

GijSsie schreef:Op alle plastiek onderdelen staat ook een bouwjaar en productiedatum. Draai het dashboard eens om zou ik zeggen... Wel een beetje stom dat je het openlijk zegt dat je iets hebt omgekat... politie weet je vast wel te vinden!
Hij zegt dat de auto zo is gekocht.... Dus de koper treft geen blaam, neemt niet weg dat omkatten niet mag/ verboden is! :wink:
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 106901Bericht brecht »

De term omkatten lijkt mij meer gebruikt voor gestolen voertuigen.

Indien er voor restauratie een ander chassis nodig is kan dat wel. De rdw heeft hier ook wel mogelijkheden voor. Kijk bijv op http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... tuigen.htm. Op de site staat nog wel meer informatie.
Plaats reactie